Okruh Paul Ricard HTTT (Hight Tech Test Track) měřící 5,8 kilometrů patří v desetidílném kalendáři FIA GT1 World Championship k druhému nejdelšímu okruhu. Čtrnáct zatáček lemují asfaltové únikové zóny, které dělají z okruhu v Le Castellet jeden z nejbezpečnějších okruhů světa. „Trať je zde hodně široká a určitě dobrá pro různé testování komponentů, ale s okruhy jako Zolder nebo Silverstone nemá nic společného. I když se jedná o jednu z nejbezpečnějších tratí, trochu paradoxně jsem zde na jaře roku 2009 zažil jednu z nejtěžších havárií,“ uvedl Tomáš Enge.
Po nevydařeném španělském víkendu, kde tým Young Driver AMR startoval před čtrnácti dny, míří obě posádky ve složení Tomáš Enge, Alex Müller a Stefan Mücke, Darren Turner na francouzský okruh s cílem vybojovat pozice na bodovaných příčkách. „Rychlost nám ve Francii v loňském roce nechyběla, i když jsme ve voze měli navíc 40 kilogramů z předchozího závodu na Silverstonu za vítězství, které nám vzali,“ vzpomíná Tomáš Enge na loňský závod. „Měli jsme ale technické problémy s naším vozem, a tak jsme zde neuspěli. Jestliže se teploty budou pohybovat tak vysoko, jako v Navaře, bude to obtížné. V loňském roce to nebylo špatné, ale právě tady jsem si užili s technikou. Doufám, že toto nás zde po nevydařeném španělském závodě nepotká.“
Tým Young Driver AMR tak naposledy v letošní sezóně poslal z dílen v Paderbornu do dějiště závodu své dva kamióny. Do Číny a na jih Ameriky poputují vozy Aston Martin DBR9 včetně náhradních dílů a zázemí týmu lodí v kontejnerech.
Závody šampionátu FIA GT1 World Championship můžete sledovat v přímém přenosu na obrazovkách televizní stanice SPORT 5. V sobotu 16. července od 10:35 hod kvalifikaci a od 16:00 hod kvalifikační závod. V neděli 17. července pak hlavní závod od 14:30 hod.
redakce Ostrava Online