Rally FRANCE - ALSACE, Ogier vítězí, Citroën stále vede

Úterý, 4. 10. 2011, 16:02 - Sébastien Ogier a Julien Ingrassia se poslední den Rally Francie - Alsasko vyvarovali chyb a Citroën Total Wordl Rally Teamu přinesli jeho deváté vítězství z jedenácti podniků této sezony. Toto vítězství pomohlo francouzskému týmu udržet si na čele Poháru konstruktérů solidní náskok. Obhájce loňského prvenství a sedminásobný mistr světa Sébastien Loeb soutěž nedokončil, když jeho šance zhatila porucha hned první den rally. Na druhou stranu boj o titul mezi piloty se tak smrskl na trojici jezdců Sébastien Loeb, Mikko Hirvonen a Sébastien Ogier.

V porovnání s pátečním a sobotním programem připomínal závěrečný den rally sprint. Posádky opouštěly servisní park ve Štrasburku už v 6.20 hod. a absolvovaly dva průjezdy na třech rychlostních zkouškách bez možnosti servisu.  Závěrečná etapa měřila pouhých 42 kilometrů, což připomínalo procházku růžovým sadem. Nicméně Sébastien Ogier si nemohl dovolit polevit, neboť na druhého v pořadí Daniho Sorda měl náskok necelých deset sekund. První rychlostní zkouška v Bischwilleru byla velkou výzvou, neboť celá polovina se odehrávala na šotolině. Ogier ztratil na 5,52 km dlouhé osmnácté rychlostce z náskoku na Daniho Sorda 3 sekundy

Volba tvrdší směsi

„Dlouho jsme váhali s výběrem pneumatik a nakonec jsme se rozhodli pro tvrdší směs," vysvětlil Ogier. „Věděli jsme, že můžeme ztratit v Bischwilleru, ale že se lépe přizpůsobíme letním podmínkám, které jsme čekali dále."

Následující rychlostní zkoušky sváděl pilot Citroënu vyrovnaný boj se svými pronásledovateli. Ogier držel malý náskok před Sordem a pak zajel nejrychlejší čas ve vinicích Cleebourg (RZ 22). Rally zakončila Power Stage v ulicích Haguenau.  Pilot Citroën Total World Rally Teamu tu zajel třetí nejrychlejší čas a připsal si ještě bod navíc.

Se ziskem 26 bodů z této rally se Ogier opět vrátil do hry o světový titul WRC. „Byla to velice dlouhá  rally a já jsem nesl na svých bedrech odpovědnost za celý tým. Jsem šťastný, že už se mohu uvolnit. Z mého pohledu je toto vítězství hodně důležité pro mě osobně. Pět prvenství v sezoně, to už je přece dobrý výkon. Rád bych poděkoval týmu, že mi připravil tak dobře auto. Blahopřeji též Dani Sordovi, odřídil perfektní víkend a nebylo vůbec jednoduché ho porazit."

Krok k Poháru konstruktérů

Frédéric Banzet, generální ředitel automobilky Citroën, byl potěšen, že právě francouzský pilot znovu vyhrál domácí  rally: „Sébastien Loeb měl smůlu, a je skvělé, že Sébastien Ogier byl schopný na něho navázat a vyhrát.  Konec sezony bude ještě hodně stresující, i tak chceme splnit náš cíl a vyhrát obě mistrovství.  Udělali jsme další krok k zisku Poháru konstruktérů, protože náš hlavní soupeř snížil naše vedení jen o dva body."

Nejrychlejší časy:

  1. etapa – RZ 1: Sébastien Loeb (Citroën DS3 WRC) – RZ 2 a 3: Sébastien Ogier (Citroën DS3 WRC) – RZ 4:

Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta) – RZ 5: Ogier – RZ 6 a 7 : Petter Solberg (Citroën DS3 WRC) – RZ 8: Dani

Sordo (Mini JCW).

  1. etapa  – RZ 9: Ogier – RZ 10: P. Solberg – RZ 11: Ogier – RZ 12: Sordo – RZ 13: Ogier a P. Solberg –

RZ 14 a 15: Ogier – RZ 16: Latvala – RZ 17: Ogier.

  1. etapa – RZ 18: Latvala – RZ 19: Sordo – RZ 20 a 21: Latvala – RZ 22: Ogier – RZ 23: Latvala.

Nejlepší časy celkem:

Ogier, 10 – Latvala, 6 – P. Solberg, 4  – Sordo, 3 – Loeb, 1.

Vedení v soutěži:

RZ 1 a 2: Loeb – RZ 3 až 6: Ogier – RZ 7: Solberg – RZ 8 až 10: Sordo – RZ 11: Ogier – RZ 12:

Sordo – RZ 13 až 23: Ogier.

Konečné pořadí:

1. S. Ogier / J. Ingrassia Citroën DS3 WRC 3:06:20.4 hod.

2 .D. Sordo / C. del Barrio Mini JCW +6.3 s

3 .P. Solberg / C. Patterson Citroën DS3 WRC +1:23.7 min.

4 .M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +3:26.6

5 .JM. Latvala / M. Antilla Ford Fiesta RS WRC +3:30.3

6 .D. Kuipers / F. Miclotte Ford Fiesta RS WRC +6:42.0

7 .H. Solberg / I. Minor Ford Fiesta RS WRC +7:08.2

8 .M. Ostberg / J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +7:58.3

9 .K. Block / A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +8:25.5

10. P. Campana / S. de Castelli Mini JCW +8:38.6  

redakce Ostrava Online          

 

 

« zpět do rubriky