Už páteční prolog se Honzovi vydařil a do jeho cíle dojel jako třetí. Během sobotních 350 km se motorkáři týmu Big Shock Racing v jedné z etap podařilo vybojovat dokonce druhou pozici, nicméně na konci závodního dne udržel celkově třetí místo. A to si obhájil i během závěrečné nedělní části závodu. „Nejobtížnější je pro mě po celou dobu udržet koncentraci. Musím hlavu naučit fungovat na 100 % několik hodin, navíc v tak vysokých rychlostech. Teď v Maďarsku závod vedl kolem tankodromu, kde byly staré válečné vrtulníky, obrněná vozidla… Já jsem fanoušek historické techniky, takže hned upoutaly moji pozornost a dalo mi velkou práci nenechat se vyvést z koncentrace,“ popisuje Brabec.
Závod HunGarian Baja zdolal Jan Brabec ještě na svém „malém“ enduro motocyklu. Doma v garáži už na něj ale čekají dva nové dakarské speciály Husqvarna, které mu budou dělat společnost v lednu v Jižní Americe. „Už jsem své nové stroje prověřil a začínám trénovat. Vím, že mám před Dakarem ještě spoustu práce. Musím zapracovat na navigaci, která bude hodně důležitá. A samozřejmě potřebuji vylepšovat fyzičku,“ dodává Jan Brabec.
V Maďarsku Brabce podporoval celý tým Big Shock Racing. „Potřebuji teď získat maximum zkušeností s maratónskými soutěžemi a evropské závody jsou k tomu ideální. Pomáhají mi také podněty od Martin Macíka staršího, který mi dokáže se spoustou věcí poradit. Na konci srpna nás čeká ještě Baja Poland, kam se všichni těšíme. V kamionu bude závodit i Martina Macík mladší se svou posádkou, takže bude určitě veselo,“ zakončuje Jan Brabec.
Nikola Kužílková