Islámský paradox. Umírněný muslim nikdy nepůjde proti Koránu

Pondělí, 5. 12. 2016, 8:26 -

Velice často čtu komentáře, že by politici měli podporovat umírněné muslimy a dát jím více prostoru. Chtěl bych říci, že souhlasím, ale osobně si myslím, že by to byl ten poslední hřebíček do rakve.

Než se dostanu k tomu, co jsem začal v perexu, tak jsem si vzpomněl, jak před lety vyšel v novinách článek o jedné dívence ze Saudské Arábie, která napsala na Facebooku, že by bylo krásné, kdyby si křesťané, židé a muslimové vzájemné přáli ke svým svátkům. Už nevím, kde to bylo přesně napsáno, ale utkvělo mi to v paměti a občas si na to vzpomenu. Ano, bylo by to krásné. Pod to se klidně podepíši.

V České republice kdysi existovala skupina muslimů sjednocených kolem ostravské muslimky, která si říkala Aczua. Měli i svoje stránky nazvané „Liberální muslimové“. V USA existovalo hnutí zvané „Muslimové pro demokracii“ a v Izraeli byla skupina, která si říkala „Muslimové pro Izrael“. Je to už pár let zpátky, kdy jsem se o tyto skupiny zajímal. Mezitím některé zanikly, některé se odmlčely.

Co však spojovalo tyto muslimy z různých zemí, bylo to, že na základě Koránu a Sunny dokazovali, že islám je velmi tolerantní náboženství. Měli k tomu spoustu veršů z Koránu, citací ze Sunny, takže si člověk připadal jak v Ráji na obrázku od Svědků Jehovových. Do chvíle než začal mít šťouravé dotazy ohledně platnosti dalších veršů, původu Koránu. Život Mohameda. Pak začaly odpovědi typu....To nejde jen tak pochopit, k tomu je nutné umět arabsky, Korán je vícevrstvý, to se musí chápat v kontextu, příště vysvětlím. Příště už nebylo.

Naši „Liberální muslimové", se na svých stránkách snažili dokázat, že Aiša byla starší než sedmiletá, když si jí Mohamed vzal a že jí bylo více než devět, když s ní začal konzumovat manželství. Zajímavé bylo, že k tomu použili verše netýkající se jejího věku, ale verše, kde se Aiša účastnila společně s Mohamedem vojenské výpravy a pak na tomto základě začali dokazovat, že těžko by se dívka mladší 14 let mohla účastnit po boku manžela vojenského tažení. Přitom na dotaz, zda Buchari a další čtyři respektovaní sběratelé výroku Mohameda, shrnutých v Sunně tedy lžou ohledně věku Aiši, odpovídali, že se možná mýlil a že nelze ověřit pravost tvrzení. Na druhou stranu jim nedělalo problém tvrdit, že Korán je od Alláha a Sunna je ověřená sbírka výroků Mohameda a správný muslim se tím musí řídit.

A tak kdo je to ten správný muslim? Problém je v tom, že správný muslim je ten, který poskytne přístřeší tomu kdo je v nouzi, jako je správný muslim ten, který někoho zavraždí proto, že ten člověk konal proti islámu. A konání proti islámu je třeba i odmítnutí nabídky ke konverzi. To je bráno jako urážka islámu. A kdyby jen to, urážkou islámu je i zpochybnění původu Koránu, konání Mohameda. A přes tohle nejede vlak ani u těch umírněných muslimů.

A zde se shodne jak „umírněný, tak „radikální“ muslim. A největším paradoxem islámu je to, že i ten hodný i ten radikální muslim jsou správní muslimové, pokud jednají v souladu s islámskou naukou a nezpochybňují verše Koránu a výroky Mohameda.

V praxi to funguje tak, že ti „umírnění“ zametají cestičku těm „radikálním“. Taková dělba práce. Ostatně přesně podle Koránu a Sunny.

Existuje na to jedno přísloví....“Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají“

Martin Kavka

blog. Idnes.cz

 

« zpět do rubriky