Společnost Tatra Trucks modernizuje kabiny vozů řady Force

Pátek, 2. 12. 2016, 15:59 -

Modelová řada Tatra Force je jedním z pilířů produkce kopřivnické automobilky Tatra. Osvědčené a komerčně úspěšné vozy nyní dostávají modernizované originální kabiny s nízkou výškou.

Stěžejním prvkem modernizace je zcela nová moderní technologie výroby kabiny s nízkou výškou, která přináší především její nižší hmotnost a lepší antikorozní charakteristiky. Původní konstrukce vycházející z technologie svařovaných ohýbaných plechových dílců byla nahrazena vlepováním plochých hliníkových dílů do základní svařované konstrukce z ocelových profilů. Jde o zásadní technologickou změnu ve výrobě, která přináší celou řadu výhod. Od účinnější výrobní metodiky dodržení geometrie celé konstrukce, až po jednoduchost výroby jednotlivých dílů. „Změnou konstrukce a technologie výroby došlo ke snížení vlastní hmotnosti kabiny, zvýšení její korozivzdornosti a snížení náročnosti prací při případné opravě,“uvedl k modernizaci kabiny vozidel řady Force Radomír Smolka, člen představenstva a technický ředitel společnosti Tatra.

Nová modernizovaná kabina vozidel přináší podstatné změny jak v interiéru, tak v exteriéru. Posádka má lepší výhled z kabiny, která je nyní osazena novým rozměrným čelním sklem z jednoho kusu. Střední sloupek ustoupil do pozadí, čelní sklo je na něj nalepeno, což umožňuje kabinu vybavit třetím středovým stěračem. Stíraná plocha čelního skla je tak o poznání větší. Kabina disponuje také větší čelní výklopnou kapotou usnadňující přístup k vnitřním konstrukčním skupinám. Na kapotě je vytvořen viditelný panel, jednoznačné designové určení obchodní řady, na němž je umístěno výrazné logo TATRA. V interiéru je nové čalounění a nové odkládací prostory především nad horní hranou čelního okna. Zcela nová je přístrojová deska, nyní vyrobená z odolného plastu.

„Optimalizací se podařilo vytvořit větší prostor v interiéru pro umístění sedadel. K dispozici jsou dvoumístná až čtyřmístná provedení kabiny, dvě sedadla spolujezdců můžou být umístěná i na středovém tunelu,“ upřesnil Radomír Smolka. Pro civilní aplikace, především u záchranářských speciálů, je kabina vybavena střešním plastovým nástavcem. Novinkou je rovněž provedení ve formě čtyřdveřové dvoukabiny s prostorem pro šest členů posádky – řidič plus pět členů posádky. Čtyřdveřová kabina je oproti dvoudveřové verzi asi o 150 milimetrů vyšší.

Důležitou součástí nabídky modernizovaných kabin jsou pancéřované varianty obou provedení – krátké dvoudveřové a dlouhé čtyřdveřové. Na jejich vývoji společnost spolupracuje s externím partnerem. Díky zcela nové technologii výroby modernizované kabiny je možno dosáhnout balistické ochrany do úrovně Level 3 dle norem Stanag. Montáž modernizovaných kabin, a to i v pancéřovém provedení, probíhá přímo ve společnosti z dodávaných celků.

Akciová společnost Tatra Trucks převzala v roce 2013 světoznámou kopřivnickou automobilku a po změně vlastnické struktury prošla úspěšnou restrukturalizací. Kromě standardizovaných modelových řad vyrábí i speciální nákladní vozidla na míru požadavkům klienta. Osmdesát procent produkce automobilky je určeno k exportu.

Ke konci roku 2015 zaměstnávala firma 900 kmenových zaměstnanců v mateřské společnosti a 610 ve dvou dceřiných společnostech zaměřených zejména na slévárenství a kovárenství. Na konci roku 2014 byl zahájen prodej nové generace vozů Tatra Phoenixs Euro 6. V roce 2015 společnost vyrobila 858 vozidel.

redakce Ostrava Online

 

« zpět do rubriky