Nissan Intelligent Driving: Co přijde dál? Testování vozů bez řidiče pro komerční účely

Pondělí, 9. 1. 2017, 11:20 -

Na pódiu veletrhu CES oznámil Carlos Ghosn, že v partnerství se špičkovou japonskou internetovou společností DeNA začne provádět testy cílené na vývoj vozidel bez řidiče určených ke komerčnímu využití. První fáze testování začne tento rok ve vybraných oblastech v Japonsku. Do roku 2020 plánují společnosti Nissan a DeNA rozšířit rozsah zkoušek a prozkoumat způsoby komerčního využití autonomních vozů pro dopravní služby v metropolitní oblasti Tokia.

Aliance si navýší odbornost ve výrobě automobilů a rozšíří znalosti autonomních technologií na úroveň potřebnou k sestrojení a představení prototypů dalších elektromobilů. Společnost DeNA zase poskytne svoji specializaci v oboru využívání internetu a mobilních telefonů, díky čemuž bude možné sestavit a dále vyvíjet systémy informačních technologií, na kterých půjde založit provozování služeb spojených s mobilitou.

Je to vůbec poprvé, co Nissan oznámil záměr vyvinout vozidlo bez řidiče. V současnosti už Nissan plánuje zkouškami ve Spojených státech, Evropě, Číně a Japonsku prověřit všechny aspekty autonomní jízdy. 

Nissan bude při zhmotnění snu o voze bez řidiče postupovat ve čtyřech fázích. První z fází je autonomní jízda v jednom pruhu na dalnicích. Loni v srpnu jsme v Japonsku představili malou rodinnou dodávku Nissan Serena s technologií ProPILOT. Když technologii zapnete, začne snímat čáry vymezující jízdní pruh a povede tak vozidlo jeho středem. Dále tato technologie ještě měří vzdálenost mezi vaším a před vámi jedoucím vozem a ovládá řízení. V Japonsku už se pro tento prvek výbavy u modelu Serena rozhodlo 60 procent zákazníků. Společnost Nissan touto technologií vybaví i další své modely, včetně modelu Qashqai v Evropě ve fiskálním roce 2017.

Ve druhé fázi následuje autonomní jízda po víceproudých dálnicích. Vozidla budou schopna autonomně měnit jízdní pruhy. Funkce bude k dispozici do roku 2018. Třetí fází je autonomní jízda městem. Tuto fázi plánujeme dokončit do roku 2020. Čtvrtou a posední fází jsou plně autonomní vozy. 

redakce Ostrava Online

« zpět do rubriky