MINI pokračuje v expanzi a v dramatickém rozšiřování svého výrobního programu. Nejnovějším přírůstkem je MINI Roadster, který je současně šestým modelem své značky a jedná se o vůbec první dvoumístný otevřený vůz v historii značky. Nezaměnitelná interpretace otevřeného dvoumístného vozu s manuálně ovládanou střechou; první vůz prémiové značky v daném segmentu; unikátní přitažlivost zaujme zájemce o výstřední a přitom elegantně-sportoní vůz s otevřenou střechou a osobitým designem; vzrušující obratnost spojená s výkonnými motory a propracovaným podvozkem; bezpříkladné možnosti individualizace.
Osobitá reprodukce klasického designérského stylu MINI s proporcemi roadsteru; jednoznačné zaměření na dvoumístný interiér a otevřenou střechu; sportovní charakter s krátkými převisy, sebevědomým postojem s výraznými blatníky a masivní linií pontonu karoserie; klasické prvky designu značky MINI podtrhují unikátní identitu.
Karoserie s tříprostorovou koncepcí a rovnou zadní částí; elegantní proporce roadsteru tvoří silně sklopené čelní sklo a mírně stoupající linie boků; ve srovnání s modelem MINI Cabrio je MINI Roadster snížené o 20 mm; manuálně ovládaná jednoduchá plátěná střecha je zárukou velmi rychlé obsluhy.
Specifické naladění podvozku dodává "plnotučné" svezení svým projevem připomínající motokáru; nízké těžiště, velmi tuhá karoserie a optimalizovaná aerodynamika; elektrický posilovač řízení a DSC (Dynamic Stability Control) ve standardní výbavě; DTC (Dynamic Traction Control) s funkcí EDLC (Electronic Differential Lock Control – elektronický závěr diferenciálu) je dodáván na přání a jedná se o standardní výbavu provedení MINI John Cooper Works Roadster; ochranné oblouky z leštěné oceli; aktivní zadní spojler vyjíždí v rychlostech nad 80 km/h;
Interiér zaměřený na dvojici pasažérů, velký úložný prostor za sedadly, průchozí systém pro převoz dlouhých předmětů, zavazadlový prostor s objemem 240 l; velké víko usnadňuje přístup k zavazadlům; na přání: větrný štít, který se uchycuje mezi ochranné oblouky.
Nejnovější generace čtyřválcových motorů; nejvýkonnější zážehové a vznětové motory MINI; technologie MINI TwinPower Turbo; technologie z konceptu MINIMALISM zajišťují příkladnou účinnost a minimální spotřebu paliva.
Specifická barevná schémata, materiály, kryty vnějších zpětných zrcátek, dekorační lišty Colour Line; exkluzivní možnosti individualizace MINI Yours a další možnosti přizpůsobení vlastnímu stylu; vyspělá standardní výbava v podobě posilovače řízení závislého na rychlosti jízdy, elektricky nastavitelných zrcátek, parkovacího asistentu, klimatizace (s výjimkou MINI Cooper Roadster) a audiosystému s přehrávačem MP3 a zdířkou AUX IN; velmi rozsáhlá a v daném segmentu nevídaná nabídka vyspělých prvků doplňkové výbavy.
Nabízené motory:
MINI John Cooper Works Roadster: zážehový čtyřválec s technologiemi MINI TwinPower Turbo a mnoha řešeními převzatými ze světa motoristického sportu.
Objem: 1598 cm3, výkon: 155 kW/211 k při 6000 min-1, max. točivý moment: 260 Nm/1850-5600 min-1 (overboost: 280 Nm/2000-5100 min-1). Zrychlení 0-100 km/h: 6,5 s, nejvyšší rychlost: 237 km/h. Kombinovaná spotřeba EU: 7,3 l/100 km, emise CO2: 196 g/km.
MINI Cooper S Roadster: zážehový čtyřválec s technologiemi MINI TwinPower Turbo. Objem: 1598 cm3, výkon: 135 kW/184 k při 5500 min-1, max. točivý moment: 240 Nm/1600-5000 min-1 (overboost: 260 Nm/1730-4500 min-1). Zrychlení 0-100 km/h: 7,0 s, nejvyšší rychlost: 227 km/h. Kombinovaná spotřeba EU: 6,0 l/100 km, emise CO2: 139 g/km.
MINI Cooper Roadster: zážehový čtyřválec s plně variabilním rozvodem VALVETRONIC společnosti BMW Group. Objem: 1598 cm3, výkon: 90 kW/122 k při 6000 min-1, max. točivý moment: 160 Nm/4250 min-1. Zrychlení 0-100 km/h: 9,2 s, nejvyšší rychlost: 199 km/h. Kombinovaná spotřeba EU: 5,7 l/100 km, emise CO2: 133 g/km.
MINI Cooper SD Roadster: čtyřválcový turbodiesel s technologiemi MINI TwinPower Turbo. Objem: 1995 cm3, výkon: 105 kW/143 k při 4000 min-1, max. točivý moment: 305 Nm/1750-2700 min-1. Zrychlení 0-100 km/h: 8,1 s, nejvyšší rychlost: 212 km/h. Kombinovaná spotřeba EU: 4,5 l/100 km, emise CO2: 118 g/km
Vnější rozměry:
Délka: 3734 mm (MINI Cooper Roadster: 3728 mm, MINI John Cooper Works Roadster: 3758 mm)
Šířka: 1683 mm
Výška: 1390 mm (MINI Cooper Roadster: 1384 mm, MINI John Cooper Works Roadster: 1391 mm)
Rozvor: 2467 mm
Inspirující elegance: design.
MINI Roadster není pouze jediný luxusní vůz svého druhu v segmentu malých automobilů, je zároveň jediným dvoumístným kabrioletem v historii značky. Věrná reprodukce charakteristického designu MINI v rozměrech roadsteru dodává prvnímu dvoumístnému kabrioletu v historii značky MINI nezaměnitelné a neodolatelné kouzlo. I s nataženou střechou se MINI Roadster může pochlubit elegantní a působivou siluetou, přecházející ze skládací střechy do zadní části vozu, která obzvlášť zřetelně zdůrazňuje charakteristickou tříprostorovou koncepci karoserie. Na rozdíl od modelů MINI, MINI Clubman a MINI Cabrio je MINI Roadster při pohledu z boku rozdělen do tří zřetelných částí: motorový prostor, kabina a zavazadlový prostor.
Vnější délkou 3734 mm (MINI Cooper Roadster: 3728 mm, MINI John Cooper Works Roadster: 3758 mm), rozvorem 2467 mm a šířkou 1683 mm se MINI Roadster svými rozměry hodně podobá modelu MINI Cabrio. Ovšem díky výšce pouhých 1390 mm (MINI Cooper Roadster: 1384 mm, MINI John Cooper Works Roadster: 1391 mm) je o více než 20 mm nižší než jeho čtyřmístný kolega bez střechy. To automobilu dodalo osobitě snížený a elegantně protažený boční profil.
Osobitý a nezaměnitelný styl modelu Roadster pokračuje v tradici MINI.
Zásady designu značky MINI jsou věrně vyjádřeny v designu karoserie nového konceptu. Například svalnaté tvary, harmonické křivky a souběžné linie typické pro vozy MINI jsou doplněny šikmým čelním sklem, které má o dalších 13 stupňů větší sklon než u MINI Cabrio, krátkou kabinou soustředěnou kolem dvou sedadel a plochým víkem zavazadlového prostoru. Dalším neobvyklým prvkem jsou ochranné oblouky proti převrácení z leštěné nerezové oceli. Designéři si hodně pohráli s trojrozměrným zpracováním těchto oblouků, které jsou v přední části obložené a obsahují upevnění pro větrný štít dodávaný na přání.
Linka oken modelu Roadster pozvolna stoupá po celé délce karoserie až k její zadní části, čímž vytváří elegantní siluetu, jež dodává vozu MINI Roadster nezaměnitelné kouzlo – se staženou i nataženou střechou. Tento vizuální dojem je dále zdůrazněn pochromovanou linkou obepínající prostor pro posádku. Také rám čelního okna, který je výrazněji skloněn a zužuje se směrem nahoru ostřeji než u modelu MINI Cabrio, mu i při pohledu zpředu dodává zřetelně rozeznatelný a nekompromisně sportovní výraz.
Jak je u MINI dobrým zvykem, svalnatý postoj také hraje významnou roli při utváření jeho vzhledu. Příslušnost vozu ke značce je dále zdůrazněna typickými designovými prvky v podobě například šestiúhelníkové masky chladiče, černého lemu spodní části vozu, chromovaných lišt nebo velkých kulatých světlometů s integrovanými ukazateli směru. Typické jsou též vertikálně uspořádané zadní svítilny a atraktivní ohraničení směrových světel na předních bočních panelech.
Čistá, klasická a černá: ručně ovládaná skládací střecha.
Další ukázkou převtělení typického MINI do segmentu kompaktních roadsterů je robustní skládací střecha navržená pro celoroční použití. Tvar střechy v uzavřeném stavu evokuje klasickou tradici britských sportovních roadsterů a současně zvýrazňuje mohutné boky, které jsou typickým rysem designu vozů značky MINI. Po otevření střechy, jež se složí za dvojici sedadel, zůstává zachován uhlazený celkový výraz. Horní díl střechy je navržen tak, aby ve složeném stavu nahradil dodatečný kryt.
V duchu tradice britských roadsterů je střecha černá. V nabídce je řada dvou nemetalických a šesti metalických barev karoserie modelu MINI Roadster. Sportovní pruhy pro kapotu motoru a víko zavazadlového prostoru lze zvolit černé, stříbrné a (exkluzivně pouze u verze MINI John Cooper Works Roadster) červené a umožňují dále zvýšit osobitost daného vozu. Na přání dodávaný exteriérový paket Chrome Line obsahuje chromované obložení spodních přívodů vzduchu a zadního mlhového světla.
Lehká litá kola jsou u modelu MINI Roadster součástí základní výbavy, a to ve velikostech 15, 16 nebo 17 palců, v závislosti na modelu. Ve stejných velikostech je k dispozici také široká nabídka designu různých kol, které jsou k dispozici na přání.
Design interiéru: řada možností na míru nabízí klíč k osobitosti.
Jak je u značky MINI zvykem, interiéru modelu MINI Roadster vévodí velký středový rychloměr a otáčkoměr umístěný přímo za volantem. Sportovní sedadla, která jsou součástí standardní výbavy verzí MINI Cooper S Roadster, MINI Cooper SD Roadster a MINI John Cooper Works Roadster, nabízí vynikající boční oporu při rychlých průjezdech zatáčkami. Barvy použité v interiéru navíc pomáhají zvýšit soustředění na silnici před vámi. Bez ohledu na kombinaci varianty čalounění, prvků obložení a barevných linií, zvolených majitelem vozu MINI Roadster, zůstává hlavní barvou interiéru uhlově černá.
Pro MINI tradičně pestrá nabídka variant sedadel a čalounění zahrnuje vysoce exkluzivně prošívaná sportovní sedadla v barevném odstínu Toffy. K dispozici jsou také černá sportovní sedadla, potažená kůží Punch Leather s béžovými perforacemi.
Lišty obložení lze objednat v jakékoli z šesti variant, u verze MINI John Cooper Works Roadster je navíc nabízena i barva Chilli Red. K dispozici je nabídka pěti provedení Colour Line. Například variantu Polar Beige lze kombinovat s béžovými kryty vnějších zpětných zrcátek. Objednat lze též interiérový paket Chrome Line, který obsahuje chromované rámečky a prvky obložení centrálně umístěného rychloměru, otáčkoměru, výdechů ventilace, manžety řadicí páky, držáků nápojů na středovém tunelu, páček otevírání dveří, stereofonních reproduktorů ve dveřích, průchodek bezpečnostních pásů a páky ruční brzdy.
Řada MINI Yours nabízí doplňující výběr velmi exkluzivních možností pro design exteriéru i interiéru, v podobě například pruhů Soda na kapotě v bílé barvě, ozdobných fólií MINI Yours Tattoo Funky nebo kůží čalouněné přístrojové desky.
Ryzí výkon poskytující nefalšovaný zážitek z jízdy: motory a převodovky.
MINI Roadster navazuje na britskou tradici kompaktních sportovních roadsterů. Toto svěží pojetí je ztělesněním fantazie s luxusním charakterem, které nemá v daném segmentu obdoby, a moderních technologií, jež přinášejí mimořádnou výkonnost a současně drží novodobý trend ve snižování spotřeby paliva a emisí.
MINI Roadster je dodáván s trojicí nejsilnějších zážehových motorů a nejvýkonnější vznětovou jednotkou v rodině této značky. Všechny moderní čtyřválce nabízejí sportovní výkon spojený s příkladnou účinností a vynikají mimořádně nízkou hmotností a řadou technologických detailů, které u žádného jiného vozu v této třídě nenajdete. Všechny verze modelu MINI Roadster mají v názvu jméno Cooper. Tímto odkazem na bývalého legendárního inženýra formule 1 Johna Coopera, který také závodil s klasickým Mini, se evokují výjimečné sportovními vlastnosti tohoto vozu.
MINI Cooper Roadster: svižný základ.
MINI Cooper Roadster představuje velmi „schopný“ počáteční bod celé řady Roadster. Čtyřválec o objemu 1,6 l je vybaven plně variabilním řízením ventilů, vycházejícím z technologie VALVETRONIC používané u motorů BMW, která zrychluje reakce motoru a zároveň snižuje spotřebu paliva a emise. Systém řízení ventilů během zlomku sekundy upraví délku zdvihu a čas otevření sacích ventilů podle požadovaného výkonu. Tato technologie, nahrazující konvenční škrticí klapku, přináší velmi rychlé a přesné reakce motoru na každý pohyb plynového pedálu.
Tato pohonná jednotka dosahuje nejvyššího výkonu 90 kW/122 k při 6000 min-1 a maximálního točivého momentu 160 Nm při 4250 min-1. MINI Cooper Roadster díky ní zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,2 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 199 km/h. Průměrnou spotřebu paliva podle zkušebního cyklu EU má na hodnotě 5,7 l/100 km a emise CO2 činí 133 g/km.
MINI Cooper S Roadster: impozantní výkon, působivá účinnost.
Také MINI Cooper S Roadster má pod kapotou motor o objemu 1,6 l, vybavený technologiemi MINI TwinPower Turbo. Kromě plně variabilního řízení ventilů obsahuje tento technologický balík turbodmychadlo typu „twin-scroll“ a přímé vstřikování paliva, díky čemuž je čtyřválcová pohonná jednotka v této verzi modelu ve své objemové třídě nejúčinnějším motorem světa. Dvoukomorové turbodmychadlo spojuje dvojici výfukových svodů až těsně před vstupem k turbínovému kolu turbodmychadla. Tato konstrukce vede ke snížení zpětného tlaku výfukových plynů, a tudíž k okamžitému vzniku plnicího tlaku. Dvoupístové vysokotlaké čerpadlo přivádí palivo pomocí jednoduchého potrubí z nerezové oceli do víceotvorových vstřikovačů systému přímého vstřikování, které do spalovacích komor vstřikují přesné množství paliva pod tlakem až 120 barů.
Pohonná jednotka dosahuje nejvyššího výkonu 135 kW/184 k při 5500 min-1. Nejvyšší točivý moment 240 Nm vrcholí již při 1600 min-1 a díky funkci Overboost může po krátkou dobu dosáhnout až 260 Nm. Podtrženo sečteno, MINI Cooper S Roadster zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,0 s a může se pochlubit nejvyšší rychlostí 227 km/h. Tyto údaje o výkonu kontrastují s průměrnou spotřebou podle zkušebního cyklu EU jen 6,0 l/100 km a emisemi CO2 139 g/km.
MINI John Cooper Works Roadster: špičkový sportovní vůz se závoděním v krvi.
Nejnovější modelová verze od značky MINI, John Cooper Works, předvádí svůj sportovní potenciál ještě důrazněji. MINI John Cooper Works Roadster je poháněn čtyřválcem s technologiemi MINI TwinPower Turbo o výkonu 155 kW/211 k. Motor o objemu 1,6 l je v podstatě stejný jako jednotka pohánějící závodní vozy z řady MINI CHALLENGE Clubsport. Skutečně, řada technických detailů vychází přímo z prvků vyvinutých v motorsportu, například blok válců, písty, hlava válců a kliková hřídel. Upravené turbodmychadlo zajišťuje ještě vyšší plnicí tlak než motor ve verzi MINI Cooper S Roadster. Specifický výfukový systém pro tento model lze poznat už zvenku díky dvojitým koncovkám výfuku z leštěné nerezové oceli, zatímco jeho rezonující zvuk, který si nejlépe užijete uvnitř vozu, dodává další osobitý rozměr extrémnímu sportovnímu charakteru vozu.
Motor dosahuje maximálního výkonu 155 kW/211 k při 6000 min-1, maximálního točivého momentu 260 Nm je dosaženo při 1850 min-1. Funkce Overboost krátce zvýší tuto hodnotu na 280 Nm. MINI John Cooper Works Roadster zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 6,5 s. Maximální rychlost činí 237 km/h. MINI John Cooper Works Roadster tak s průměrnou spotřebou paliva 7,3 l/100 km podle zkušebního cyklu EU a emisemi CO2 169 g/km dosahuje v této výkonové třídě na roadster vynikající efektivity.
MINI Cooper SD Roadster: specialista na točivý moment a úspornost.
Díky sportovnímu přenosu výkonu je vznětový motor verze MINI Cooper SD Roadster ideálním rozšířením řady zážehových motorů. Čtyřválcová pohonná jednotka o objemu 2,0 l využívá technologie MINI TwinPower Turbo, která zahrnuje turbodmychadlo s proměnlivou geometrií rozváděcích lopatek, přímé vstřikování Common-Rail se vstřikovači s elektromagnetickými ventily a hliníkovou klikovou skříň. Tento technologický balík zajišťuje působivý zátah, ale nabízí také vynikající spotřebu paliva.
Nejmladší a nejsilnější vznětový motor v arzenálu MINI dosahuje nejvyššího výkonu 105 kW/143 k při 4000 min-1 a točivého momentu 305 Nm mezi 1750 a 2700 min-1. MINI Cooper SD Roadster díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,1 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 212 km/h. Roadster se vznětovým motorem je výjimečný zejména svou účinností – kombinovaná spotřeba paliva je podle cyklu EU jen 4,5 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 118 g/km.
Verze MINI Cooper Roadster, MINI Cooper S Roadster a MINI Cooper SD Roadster jsou v základu vybaveny účinným souborem technologií MINIMALISM, která dále účinně snižuje spotřebu paliva a emise díky funkcím v podobě například rekuperace kinetické energie, funkce Auto Start/Stop, ukazatele optimálního řazení, elektrického posilovače řízení, olejového čerpadla s aktivním řízením a příslušenstvím motoru pracujícím podle skutečné potřeby. Verze MINI Cooper Roadster, MINI Cooper S Roadster a MINI Cooper SD Roadster lze na přání vybavit šestistupňovou samočinnou převodovkou s funkcí Steptronic – celá řada MINI Roadster je jinak standardně vybavena šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Ve volitelné výbavě je k dispozici také sportovní volant s páčkami řazení, které řidiči umožňují manuální změnu převodových stupňů, aniž by musel sundávat ruce z volantu.
Tlačítko Sport na středovém panelu – v základní výbavě v případě verze MINI John Cooper Works Roadster a na přání u všech ostatních motorizací – umožňuje řidiči upravit vlastnosti řízení vozidla a odezvu pedálu plynu. Pokud je vůz vybaven šestistupňovou samočinnou převodovkou, stisknutím tlačítka Sport dojde ke zkrácení časů řazení.
Dokonalá kombinace agility a stability: podvozek a karoserie.
Technologie podvozku a vlastnosti karoserie u modelu MINI Roadster byly stejně jako motory vyvinuty tak, aby poskytovaly maximální požitek z jízdy ve dvoumístném roadsteru. Kvalita konstrukce podvozku, včetně elektrického posilovače řízení a stabilizačního systému DSC (Dynamic Stability Control), nemá v segmentu malých vozů konkurenci. Společně s vysokou torzní tuhostí karoserie (doplněnou speciálními výztuhami) a nižším těžištěm vozidla zajišťují návykovou agilitu a nepřekonatelnou aktivní a pasivní bezpečnost.
O ochranu cestujících se starají čelní, boční a hlavové airbagy, mimořádně pevný rám čelního okna a ochranné oblouky proti převrácení z leštěné nerezové oceli připevněné ke karoserii. Aerodynamické vyvážení modelu MINI Roadster je optimalizováno aktivním zadním spoilerem.
Agilita, přesnost, stabilita: motokárový zážitek v roadsteru.
Díky konstrukci podvozku, která nemá v segmentu malých vozů konkurenci, společně s výkonnými motory a pohonem předních kol nabízí MINI Roadster požitek z jízdy charakteristický pro tuto značku. MINI poskytuje nové pojetí zážitku z jízdy s klasickou motokárou. Jedná se o výsledek souhry přední nápravy typu McPherson, unikátního víceprvkového zavěšení nápravy, stabilizátorů, účinné brzdové soustavy a na míru odladěných všech částí podvozku. Systém elektrického posilovače řízení je standardně vybaven regulací v závislosti na rychlosti jízdy. Na přání dodávané tlačítko Sport (u verze MINI John Cooper Works Roadster v základní výbavě) dovoluje řidiči dodat řízení patřičně sportovní charakter. Všechny motorické verze lze navíc doplnit sportovně laděným podvozkem, který obsahuje tužší tlumiče, tlustší stabilizátory a tvrdší pružiny.
Standardně dodávaný stabilizační systém DSC selektivně brzdí jednotlivá kola a snižuje výkon motoru, čímž zabraňuje smykům předních a zadních kol. Tento systém obsahuje protiblokovací brzdový systém ABS, systém EBD (elektronické rozdělování brzdné síly), funkci CBC (řízené brzdění v zatáčkách) a brzdový asistent a asistent pro rozjezd do kopce. Systém DSC však také disponuje funkcemi částečného vypnutí DTC (Dynamic Traction Control) a elektronickým závěrem diferenciálu EDLC (Electronic Differential Lock Control) – u verze MINI John Cooper Works Roadster v sériové výbavě a pro všechny ostatní modelové verze ve výbavě volitelné.
Ručně ovládaná stahovací střecha – klíč ke spontánní jízdě pod širým nebem.
Elegantně střižená skládací střecha, která se stahuje a natahuje ručně, poskytuje potřebný úkryt pro oba cestující Roadsteru. Sofistikovaná konstrukce poskytuje vynikající zvukovou a tepelnou izolaci, díky níž získává MINI Roadster neomezenou použitelnost po celý rok.
Mechanismus ručního stahování a natahování střechy umožňuje řidiči připravit se bez sebemenšího zaváhání na další porci zážitků z jízdy pod otevřeným nebem. Střechu lze stejně rychle opět natáhnout, aby poskytovala ochranu řidiči a spolujezdci při méně příznivém počasí. Střecha má manuální ovládání, které se obsluhuje pohybem jedné ruky. Tím je otevření nebo uzavření střechy otázkou okamžiku. Stačí jen o 130 stupňů otočit zámek na rámu čelního skla a střechu sejmout dozadu za prostor pro posádku. Opětovné natažení střechy je snadné: stačí odjistit spínač umístěný mezi sedadly a následně střechu, které s pohybem pomáhají plynové vzpěry, natáhnout nad prostorem pro posádku a následně zajistit u rámu čelního skla. Během zavírání střechy dojde k automatickému spuštění oken, čímž se sníží síla potřebná k napnutí střechy.
MINI Roadster lze na přání objednat s větrným štítem, který se upevňuje mezi ochranné oblouky a snižuje víření vzduchu uvnitř interiéru. Větrný štít lze odklopit a uložit do speciálně určené přihrádky v zavazadlovém prostoru.
Dokonalý koncept nabízející požitek z jízdy bez kompromisů.
Díky absenci zadních sedadel může MINI Roadster nabídnout zavazadlový prostor o objemu 240 litrů. A protože se střecha sklápí za sedadla, celý ložný prostor zůstává k dispozici i při jízdě se staženou střechou. Díky vysokému otevírání víka kufru a nízkému prahu se zavazadla snadněji nakládají, všestrannost umocňuje dále otvor v čelní stěně zavazadlového prostoru o rozměrech 36 x 20 cm, který lze otevřít ze sedadla řidiče nebo spolujezdce. MINI Roadster má také větší přihrádky ve dveřích a tři držáky nápojů.
Další vynikající prvek modelu MINI Roadster představují ochranné oblouky proti převrácení z nerezové oceli, jejichž přední části jsou obložené. Společně s vyztuženým rámem čelního okna poskytují optimální ochranu cestujících při převrácení vozidla. Dynamicky tvarované profily zajišťují, že ochranné oblouky a rám čelního okna dodávají vozu také působivě stylovou vizáž. Bezpečnostní výbava nového modelu MINI Roadster zahrnuje čelní, boční a hlavové airbagy integrované do bočnic sedadel, tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači síly a systém kontroly tlaku v pneumatikách.
Vyztužení v zadní části karoserie zvyšuje její torzní tuhost a společně s mimořádně pevnými bočními prahy také odolnost prostoru pro cestující. MINI Roadster navíc obsahuje rovněž inovativní zabudované prvky pro ochranu chodců a speciální výztuhy v přední části vozu. Výsledkem je mírně zvýšené zatížení přední nápravy než u MINI, čímž mají přední kola více trakce. Použití poměrně lehké, ručně ovládané skládací střechy navíc snižuje těžiště vozidla. Působivá tuhost karoserie modelu MINI Roadster a dynamicky příznivé rozložení hmotnosti poskytují ideální platformu pro agilní a přesné ovládání.
Aktivní zadní spoiler optimalizuje aerodynamické vyvážení.
Optimalizovaná aerodynamika se také významně podílí na skutečnosti, že MINI Roadster je připraven nabídnout maximální zážitek z jízdy. Silně zkosené přední sloupky a čelní sklo zmenšují čelní profil karoserie, a tím také odpor. Kromě toho je MINI Roadster vybaven aktivním zadním spoilerem, který je integrovaný do víka zavazadlového prostoru a automaticky se vysune, když MINI Roadster dosáhne rychlosti 80 km/h. Pokud rychlost vozidla opět klesne pod 60 km/h, čtyřdílný ovládací mechanismus vrátí spoiler do klidové polohy. Aktivní zadní spoiler, který lze také ovládat ručně pomocí tlačítka na ovládacím panelu na rámu čelního skla, při jízdě maximální rychlostí vytváří přítlak až 40 kg.
Proudění vzduchu bylo ještě více optimalizováno u verze MINI John Cooper Works Roadster. Nejvýkonnější zástupce řady Roadster má v základní výbavě aerodynamickou sadu John Cooper Works, která zdokonaluje jeho výjimečné dynamické vlastnosti. Tuto sadu tvoří na míru vyrobené přední a zadní nárazníky a boční lišty. Tento aerodynamický kit je na přání k dispozici také pro ostatní verze MINI Roadster, jedná se paket John Cooper Works.
Jedinečná atmosféra ve voze MINI: vybavení.
MINI Roadster je prvním luxusním vozem svého druhu v segmentu malých automobilů. Toto postavení je zdůrazněno moderními technologiemi pohonu a podvozku, dokonalým celkovým konceptem, vysokou kvalitou a bohatou standardní výbavou. MINI si hodně zakládá na stylu, a tak se každý Roadster opouštějící výrobní závod MINI v Oxfordu bude moci pochlubit konfigurací ušitou na míru požadavkům zákazníka. Mimořádně široká nabídka možností a příslušenství dostupného pro nový model poskytuje zákazníkům možnost sestavit vůz, který bude stoprocentně vyhovovat jejich osobním preferencím. Atraktivní možnosti, z nichž některé jsou v segmentu malých aut ojedinělé, umožňují majitelům proměnit jejich MINI Roadster ve výjimečný vůz, odrážející jejich osobní styl po stránce designu, komfortu a požitku z jízdy.
MINI Roadster je dvoumístný kabriolet s ručně ovládanou stahovací střechou, který ztělesňuje sportovní a čistokrevný požitek z jízdy. Proto je koncept klasického kompaktního sportovního kabrioletu vybaven řadou inovativních funkcí z programu MINI ConnectedDrive, které přinášejí celou řadu velmi atraktivních novinek.
Základní a volitelná výbava: kvalitní, inovativní, individuální.
Základní výbava nového vozu obsahuje klimatizaci (MINI Cooper S Roadster, MINI Cooper SD Roadster, MINI John Cooper Works Roadster), posilovač řízení závislý na rychlosti, výškově nastavitelná sedadla a elektrické nastavování vnějších zrcátek. Parkovací asistent se senzory vzadu, který je rovněž součástí základní výbavy, výrazně usnadňuje parkování a manévrování.
Komfort a osobitost modelu MINI Roadster lze dále vylepšit kvalitními doplňky dodávanými na přání, z nichž některé jsou v segmentu malých automobilů ojedinělé. V nabídce jsou například adaptivní světlomety, černé kryty světlometů a systém ostřikovačů světlometů v kombinaci s xenonovými světlomety, dále lze objednat přední světlomety do mlhy (u verze MINI John Cooper Works Roadster v základní výbavě) a dešťový senzor se samočinnou aktivací světlometů. Z dalších možností, které jsou pro zákazníky připraveny, můžeme zmínit funkci komfortního bezklíčkového přístupu, palubní počítač, multifunkční volant, sledování doby jízdy se staženou střechou Always Open Timer, samočinnou klimatizaci, vyhřívaná sedadla, automatické zatemnění vnitřního zpětného zrcátka a vnějších zpětných zrcátek, loketní opěrku, paket úložných přihrádek nebo přípravu na zadní nosič zavazadel.
Specifikace.
MINI Cooper Roadster,
MINI Cooper Roadster Steptronic.
Karoserie MINI Cooper Roadster
MINI Cooper Roadster Steptronic
Počet dveří/sedadel 2/2 2/2
Délka/šířka/výška (nezatíženo) mm 3728/1683/1384 3728/1683/1384
Rozvor mm 2467 2467
Rozchod, vpředu/vzadu mm 1459/1467 1459/1467
Průměr otáčení m 10,7 10,7
Palivová nádrž cca l 40 50
Chladicí kapalina l 7,5 7,5
Motorový olej l 4,2 4,2
Olejová náplň převodovky po dobu životnosti po dobu životnosti
Pohotovostí (DIN)/provozní (EU) hmotnost kg 1120/1195 1160/1235
Užitečné zatížení DIN kg 290 290
Max. přípustná hmotnost kg 1410 1450
Max. zatížení náprav, vpředu/vzadu kg 820/610 855/610
Max. hmot. brzděného/nebrzděného přívěsu (12%) kg –/– –/–
Zatížení střechy/zatížení tažného zařízení kg –/– –/–
Zavazadlový prostor l 240 240
Čelní odpor vzduchu cx x A 0,35/1,97/0,69 0,35/1,97/0,69
Motor
Koncepce/válce/ventily řadová/4/4 řadová/4/4
Řídicí jednotka MEV 17.2.2 MEV 17.2.2
Zdvihový objem cm3 1598 1598
Vrtání/zdvih mm 77,0/85,8 77,0/85,8
Kompresní poměr :1 11,0 11,0
Typ paliva 91–98 91–98
Výkon kW/k 90/122 90/122
při min-1 6000 6000
Točivý moment Nm 160 160
při min-1 4250 4250
Elektrický systém
Akumulátor/umístění Ah/– 55/motorový prostor 55/motorový prostor
Alternátor A/W 120 120
Podvozek
Přední náprava Vzpěry McPherson, kinematika proti ponořování
Zadní náprava Víceprvková, podélná hliníková ramena, centrálně uchycená příčná ramena
Brzdy vpředu Kotoučové s vnitřním chlazením Kotoučové s vnitřním chlazením
průměr mm 280 x 22 280 x 22
Brzdy vzadu Kotoučové Kotoučové
průměr 259 x 10 259 x 10
Stabilizační systémy Dvouokruhový hydraulický brzdový systém s ABS, elektronický rozdělovač brzdné síly EBD, CBC, Dynamic Stability Control (DSC), brzdový asistent a asistent rozjezdu do kopce, na přání: Dynamic Traction Control (DTC) a elektronický závěr diferenciálu (EDLC). Mechanická ruční brzda na zadních kolech.
Řízení Elektrický posilovač řízení (EPS), 2,4 otáček mezi rejdy
Celkový převod řízení :1 14,1 14,1
Pneumatiky, vpředu/vzadu 175/65 R15 84H 175/65 R15 84H
Kola, vpředu/vzadu 5,5J x 15 hliníková slitina 5,5J x 15 hliníková slitina
Převodovka
Druh převodovky 6stupňová manuální převodovka 6stupňová samočinná převodovka
Převodové poměry I :1 3,214 4,148
II :1 1,792 2,370
III :1 1,194 1,556
IV :1 0,914 1,155
V :1 0,784 0,859
VI :1 0,683 0,686
Zpětný chod :1 3,143 3,394
Stálý převod :1 4,353 4,103
Jízdní výkony
Výkonová hmotnost DIN (celková) kg/kW 12,4 12,9
Litrový výkon kW/l 56,3 56,3
Zrychlení 0–100 km/h s 9,2 10,5
Zrychlení 0–1000 m s 30,4 31,5
Pružnost (4./5. r. s.) 80–120 km/h s 9,8/12,4 -/-
Nejvyšší rychlost km/h 199 192
Spotřeba paliva podle EU
Město l/100 km 7,2 8,9
Mimo město l/100 km 4,9 5,3
Kombinace l/100 km 5,7 6,6
Emise CO2 g/km 133 154
Emisní třída EU5 EU5
MINI Cooper S Roadster,
MINI Cooper S Roadster Steptronic.
Karoserie MINI Cooper S Roadster
MINI Cooper S Roadster Steptronic
Počet dveří/sedadel 2/2 2/2
Délka/šířka/výška (nezatíženo) mm 3734/1683/1390 3734/1683/1390
Rozvor mm 2467 2467
Rozchod, vpředu/vzadu mm 1453/1461 1453/1461
Průměr otáčení m 10,7 10,7
Palivová nádrž cca l 50 50
Chladicí kapalina l 7,5 7,5
Motorový olej l 4,2 4,2
Olejová náplň převodovky po dobu životnosti po dobu životnosti
Pohotovostí (DIN)/provozní (EU) hmotnost kg 1185/1260 1205/1280
Užitečné zatížení DIN kg 290 290
Max. přípustná hmotnost kg 1475 1495
Max. zatížení náprav, vpředu/vzadu kg 870/620 895/620
Max. hmot. brzděného/nebrzděného přívěsu (12%) kg –/– –/–
Zatížení střechy/zatížení tažného zařízení kg –/– –/–
Zavazadlový prostor l 240 240
Čelní odpor vzduchu cx x A 0,37/1,97/0,73 0,37/1,97/0,73
Motor
Koncepce/válce/ventily řadová/4/4 řadová/4/4
Řídicí jednotka MEV 17.2.2 MEV 17,2,2
Zdvihový objem cm3 1598 1598
Vrtání/zdvih mm 77,0/85,8 77,0/85,8
Kompresní poměr :1 10,5 10,5
Typ paliva 91–98 91–98
Výkon kW/k 135/184 135/184
při min-1 5500 5500
Točivý moment Nm 240 (260) 240 (260)
při min-1 1500-5000 (1730-4500) 1500-5000 (1730-4500)
Elektrický systém
Akumulátor/umístění Ah/– 55/motorový prostor 55/motorový prostor
Alternátor A/W 120 120
Podvozek
Přední náprava Vzpěry McPherson, kinematika proti ponořování
Zadní náprava Víceprvková, podélná hliníková ramena, centrálně uchycená příčná ramena
Brzdy vpředu Kotoučové s vnitřním chlazením Kotoučové s vnitřním chlazením
průměr mm 294 x 22 294 x 22
Brzdy vzadu Kotoučové Kotoučové
průměr 259 x 10 259 x 10
Stabilizační systémy Dvouokruhový hydraulický brzdový systém s ABS, elektronický rozdělovač brzdné síly EBD, CBC, Dynamic Stability Control (DSC), brzdový asistent a asistent rozjezdu do kopce, na přání: Dynamic Traction Control (DTC) a elektronický závěr diferenciálu (EDLC). Mechanická ruční brzda na zadních kolech.
Řízení Elektrický posilovač řízení (EPS), 2,4 otáček mezi rejdy
Celkový převod řízení :1 14,1 14,1
Pneumatiky, vpředu/vzadu 195/55 R16 87V 195/55 R16 87V
Kola, vpředu/vzadu 6,5J x 16 hliníková slitina 6,5J x 16 hliníková slitina
Převodovka
Druh převodovky 6stupňová manuální převodovka 6stupňová samočinná převodovka
Převodové poměry I :1 3,308 4,044
II :1 2,130 2,371
III :1 1,483 1,556
IV :1 1,139 1,159
V :1 0,949 0,852
VI :1 0,816 0,672
Zpětný chod :1 3,231 3,193
Stálý převod :1 3,706 3,683
Jízdní výkony
Výkonová hmotnost DIN (celková) kg/kW 8,8 8,9
Litrový výkon kW/l 84,5 84,5
Zrychlení 0–100 km/h s 7,0 7,2
Zrychlení 0–1000 m s 27,4 27,5
Pružnost (4./5. r. s.) 80–120 km/h s 5,8/7,2 -/-
Nejvyšší rychlost km/h 227 222
Spotřeba paliva podle EU
Město l/100 km 7,5 9,1
Mimo město l/100 km 5,1 5,1
Kombinace l/100 km 6,0 6,6
Emise CO2 g/km 139 153
Emisní třída EU5 EU5
MINI John Cooper Works Roadster
Počet dveří/sedadel 2/2
Délka/šířka/výška (nezatíženo) mm 3758/1683/1391
Rozvor mm 2467
Rozchod, vpředu/vzadu mm 1453/1461
Průměr otáčení m 10,7
Palivová nádrž cca l 50
Chladicí kapalina l 7,5
Motorový olej l 4,2
Olejová náplň převodovky po dobu životnosti
Pohotovostí (DIN)/provozní (EU) hmotnost kg 1185/1260
Užitečné zatížení DIN kg 290
Max. přípustná hmotnost kg 1475
Max. zatížení náprav, vpředu/vzadu kg 865/630
Max. hmot. brzděného/nebrzděného přívěsu (12%) kg –/–
Zatížení střechy/zatížení tažného zařízení kg –/–
Zavazadlový prostor l 240
Čelní odpor vzduchu cx x A 0,36/1,99/0,72
Motor
Koncepce/válce/ventily řadová/4/4
Řídicí jednotka MEV 17.2.2
Zdvihový objem cm3 1598
Vrtání/zdvih mm 77,0/85,8
Kompresní poměr :1 10,0
Typ paliva 91–98
Výkon kW/k 155/211
při min-1 6000
Točivý moment Nm 260 (280)
při min-1 1850-5600 (2000-5100)
Elektrický systém
Akumulátor/umístění Ah/– 55/motorový prostor
Alternátor A/W 120
Podvozek
Přední náprava Vzpěry McPherson, kinematika proti ponořování
Zadní náprava Víceprvková, podélná hliníková ramena, centrálně uchycená příčná ramena
Brzdy vpředu Kotoučové s vnitřním chlazením
průměr mm 316 x 22
Brzdy vzadu Kotoučové
průměr 280 x 10
Stabilizační systémy Dvouokruhový hydraulický brzdový systém s ABS, elektronický rozdělovač brzdné síly EBD, CBC, Dynamic Stability Control (DSC), brzdový asistent a asistent rozjezdu do kopce, Dynamic Traction Control (DTC) a elektronický závěr diferenciálu (EDLC). Mechanická ruční brzda na zadních kolech.
Řízení Elektrický posilovač řízení (EPS), 2,4 otáček mezi rejdy
Celkový převod řízení :1 14,1
Pneumatiky, vpředu/vzadu 205/45 R17 84W RSC
Kola, vpředu/vzadu 7J x 17 hliníková slitina
Převodovka
Druh převodovky 6stupňová manuální převodovka
Převodové poměry I :1 3,308
II :1 2,130
III :1 1,483
IV :1 1,139
V :1 0,949
VI :1 0,816
Zpětný chod :1 3,231
Stálý převod :1 3,706
Jízdní výkony
Výkonová hmotnost DIN (celková) kg/kW 7,6
Litrový výkon kW/l 97,0
Zrychlení 0–100 km/h s 6,5
Zrychlení 0–1000 m s 26,3
Pružnost (4./5. r. s.) 80–120 km/h s 5,3/6,3
Nejvyšší rychlost km/h 237
Spotřeba paliva podle EU
Město l/100 km 9,6
Mimo město l/100 km 5,9
Kombinace l/100 km 7,3
Emise CO2 g/km 169
Emisní třída EU5
MINI Cooper SD Roadster Steptronic
Počet dveří/sedadel 2/2 2/2
Délka/šířka/výška (nezatíženo) mm 3734/1683/1390 3734/1683/1390
Rozvor mm 2467 2467
Rozchod, vpředu/vzadu mm 1453/1461 1453/1461
Průměr otáčení m 10,7 10,7
Palivová nádrž cca l 40 40
Chladicí kapalina l 6,6 7,0
Motorový olej l 5,2 5,2
Olejová náplň převodovky po dobu životnosti po dobu životnosti
Pohotovostí (DIN)/provozní (EU) hmotnost kg 1200/1275 1215/1290
Užitečné zatížení DIN kg 290 290
Max. přípustná hmotnost kg 1490 1505
Max. zatížení náprav, vpředu/vzadu kg 890/620 905/620
Max. hmot. brzděného/nebrzděného přívěsu (12%) kg –/– –/–
Zatížení střechy/zatížení tažného zařízení kg –/– –/–
Zavazadlový prostor l 240 240
Čelní odpor vzduchu cx x A 0,37/1,98/0,73 0,37/1,98/0,73
Motor
Koncepce/válce/ventily řadová/4/4 řadová/4/4
Řídicí jednotka DDE 7.2.1 DDE 7.2.1
Zdvihový objem cm3 1995 1995
Vrtání/zdvih mm 84,0/90,0 84,0/90,0
Kompresní poměr :1 16,5 16,5
Typ paliva Nafta Nafta
Výkon kW/k 105/143 105/143
při min-1 4000 4000
Točivý moment Nm 305 305
při min-1 1750-2700 1750-2700
Elektrický systém
Akumulátor/umístění Ah/– 70/motorový prostor 70/motorový prostor
Alternátor A/W 150 150
Podvozek
Přední náprava Vzpěry McPherson, kinematika proti ponořování
Zadní náprava Víceprvková, podélná hliníková ramena, centrálně uchycená příčná ramena
Brzdy vpředu Kotoučové s vnitřním chlazením Kotoučové s vnitřním chlazením
průměr mm 294 x 22 294 x 22
Brzdy vzadu Kotoučové Kotoučové
průměr 259 x 10 259 x 10
Stabilizační systémy Dvouokruhový hydraulický brzdový systém s ABS, elektronický rozdělovač brzdné síly EBD, CBC, Dynamic Stability Control (DSC), brzdový asistent a asistent rozjezdu do kopce, na přání: Dynamic Traction Control (DTC) a elektronický závěr diferenciálu (EDLC). Mechanická ruční brzda na zadních kolech.
Řízení Elektrický posilovač řízení (EPS), 2,4 otáček mezi rejdy
Celkový převod řízení :1 14,1 14,1
Pneumatiky, vpředu/vzadu 195/55 R16 87V 195/55 R16 87V
Kola, vpředu/vzadu 6,5J x 16 hliníková slitina 6,5J x 16 hliníková slitina
Převodovka
Druh převodovky 6stupňová manuální převodovka 6stupňová samočinná převodovka
Převodové poměry I :1 3,308 4,044
II :1 2,130 2,371
III :1 1,483 1,556
IV :1 1,139 1,159
V :1 0,949 0,852
VI :1 0,816 0,672
Zpětný chod :1 3,231 3,193
Stálý převod :1 3,706 3,683
Jízdní výkony
Výkonová hmotnost DIN (celková) kg/kW 11,4 11,6
Litrový výkon kW/l 52,6 52,6
Zrychlení 0–100 km/h s 8,1 8,3
Zrychlení 0–1000 m s 29,2 29,6
Pružnost (4./5. r. s.) 80–120 km/h s 6,7/8,0 -/-
Nejvyšší rychlost km/h 212 204
Spotřeba paliva podle EU
Město l/100 km 5,3 7,1
Mimo město l/100 km 4,0 4,4
Kombinace l/100 km 4,5 5,4
Emise CO2 g/km 118 143
Emisní třída EU5 EU5
redakce Ostrava Online