Podle dostupných informací je daný podíl dieselů na německém trhu nejhorším měsíčním výsledkem od března 2012. To o mnohém vypovídá. Stejně jako fakt, že mezi 30 Top nejprodávanějších vozů, přehledu, který je pravidelně v Německu zveřejňován, najdete jediný model, a to VW Passat, u něhož tvoří nejžádanější verzi právě vznětová.
Asi ještě markantnější je to v případě nejprodávanějšího evropského vozu – VW Golf. Dosud zcela jasně převažoval zájem o verze s naftovým agregátem. Naproti tomu dnes je číslo 1 benzinový motor 1.2 TSI. Podobně je tomu v případě modelu Polo. V jeho případě chtějí zákazníci především tříválcový benzinový motor 1.0 TSI.
Jakým tedy vozům dávají zákazníci v západní Evropě přednost? Maloobjemovým benzinovým s přeplňováním nebo hybridům. Ostatně není se co divit, vždyť i v zemi zaslíbené dieselům, Francii, se situace mění. Největší výrobce malých vozů, polostátní Renault, prohlásil, že do roku 2020 utlumí výrobu dieselových agregátů pro kategorii malých vozů.
ÚAMK
redakce Ostrava Online