Od té doby, společnost Honda postupně aplikovala svou nejdůležitější technologii - spalovací motor, do široké škály motorových strojů, která dnes zahrnuje kypřiče půdy, generátory, závěsné lodní motory, čerpadla, sekačky, sněhové frézy a množství dalších produktů. Motorové stroje Honda hrají významnou roli v životech lidí po celém světě, neboť síla jejich motorů lidem pomáhá při nepřeberné škále činností.
V rámci snahy o snižování emisí oxidu uhličitého se značka Honda v posledních letech aktivně zabývá vývojem výrobků pro uchovávání a výrobu energie. V důsledku toho Honda diverzifikuje své produktové portfolio strojů, které dnes zahrnuje kompaktní domácí plynovou kogenerační jednotku či solární systémy využívající tenkovrstvých solárních článků CIGS.
V Japonsku se motorové stroje Honda vyrábějí v závodě Kumamoto a v továrně Hosoe, která je součástí závodu Hamamatsu. Mimo Japonsko byla výroba motorových strojů Honda zahájena v roce 1984, kdy byl ve Spojených státech otevřen závod na výrobu sekaček. Krátce po něm následovalo otevření francouzské pobočky Honda France Industries (1986), jež začala vyrábět sekačky, křovinořezy a generátory pro evropský trh. Dnes tato továrna vyrábí přes 1 700 strojů denně a v roce 2008 oslavila vyrobení třímiliontého stroje.
Dnes se motorové stroje Honda vyrábějí v jedenácti závodech v devíti zemích a své pravidelné uživatele si našly ve více než 150 zemích po celém světě. Tím se výroba motorových strojů, vedle výroby motocyklů a automobilů, stala jedním z klíčových pilířů značky Honda.
Společnost Honda hodlá pokračovat ve svém úsilí vyrábět širokou řadu ekologických, bezpečných a užitečných výrobků, které dokážou uspokojit různorodé potřeby zákazníků po celém světě.
Hlavní milníky ve výrobě motorových strojů
Rok Hlavní milníky ve výrobě motorových strojů Honda
1953 • Představení prvního motorového stroje Honda - víceúčelového motoru H-Type
1959 • Představení prvního kypřiče půdy Honda - F150
1963 • Zahájení vývozu z Japonska (první cílová země: Francie)
1964 • Představen generátor Micromini (E40) a závěsný lodní motor (GB30)
1965 • Představení prvního přenosného generátoru Honda E300
1966 • Představení prvního vodního čerpadla Honda W20/30
1969 • Celosvětová výroba motorových strojů dosáhla 1 milionů kusů
1973 • Představení prvního stroje Honda pro pěstování rýže
1976 • Zahájena výstavba továrny Kumamoto
1978 • Představení první sekačky Honda; Celkový počet vyrobených generátorů dosáhl 1 milionu kusů
1979 • Založeno výzkumné a vývojové centrum Asaka Higashi specializující se výhradně na motorové stroje
1980 • Představení miniaturního kypřiče půdy „Komame“
1981 • Celosvětová výroba motorových strojů dosáhla 5 milionů kusů
1983 • Zahájení výroby motorových strojů v závodě Hamamatsu
1984 • Zahájení výroby sekaček v závodě v USA. Představení prvního rideru Honda
1985 • Celosvětová výroba motorových strojů dosáhla 10 milionů kusů
1986 • Zahájení výroby motorových strojů ve Francii
1987 • Zahájení výroby víceúčelových motorů a čerpadel v Thajsku; představení mimořádně malého přenosného generátoru EX300
1988 • Zahájení výroby sekaček v Austrálii
• Zahájení výroby generátorů a víceúčelových motorů v Indii
• Představení malých dieselových motorů
1990 • Zahájení dovozu sekaček vyrobených v USA do Japonska
1992 • Celosvětová výroba motorových strojů dosáhla 20 milionů kusů
1995 • Představení motoru integrovaného v kole
• Zahájení výroby motorů pro sekačky v Itálii
• Zahájení výroby generátorů v Číně
1996 • Založení firmy na prodej motorových strojů v Indonésii
1997 • Představení čtyřtaktního motoru GX22/31 s možností provozu ve všesměrovém náklonu
• Celková výroba motorových strojů dosáhla 30 milionů kusů
1998 • Otevřeno zařízení na testování závěsných lodních motorů ve městě Shizuoka
• Představení nové generace generátorů řady GENE21
1999 • Představení 4kolového elektrického vozíku Monpal ML100
2000 • Celosvětová výroba motorových strojů dosáhla 40 milionů kusů
2001 • Založen závod na výrobu závěsných lodních motorů (závod Hosoe v továrně Hamamatsu)
• Představení největšího čtyřtaktního závěsného lodního motoru na světě - BF225/BF200
2002 • Představení nejlehčího čtyřtaktního motoru na světě - GX25
• Celosvětová výroba motorových strojů dosáhla 50 milionů kusů
2004 • Celosvětová výroba motorových strojů dosáhla 60 milionů kusů
2006 • Celosvětová výroba motorových strojů dosáhla 70 milionů kusů
• Představení nové kompaktní domovní kogenerační jednotky
2007 • Celosvětová výroba motorových strojů dosáhla 80 milionů kusů
2009 • Představení kypřiče půdy Pianta poháněného stlačeným butanem z běžně prodávaných tlakových nádob
• Celosvětová výroba motorových strojů dosáhla 90 milionů kusů
2010 • Představení generátoru Enepo EU9i GB poháněného stlačeným butanem z běžně prodávaných tlakových nádob
• Souhrnný prodej kompaktních domovních kogeneračních jednotek v Japonsku dosáhl 100 000 kusů
2011 • Celosvětová výroba motorových strojů dosáhla 100 milionů kusů
redakce Ostrava Online