Světová série Renault a český tým Lotus míří do Monaka

Středa, 23. 5. 2012, 9:17 -

Světovou sérii Renault čeká ve dnech 24. až 27. května vrchol letošní sezóny - závod Formule Renault 3.5 v rámci programu světového šampionátu vozů Formule 1 v ulicích Monaka. Český tým Lotus absolvuje prémiový víkend s Richiem Stanawayem a Marco Sorensenem.

Druhý podnik Světové série Renault se odehraje v ulicích Monaka. Městský závod je již každoročně od roku 2005 oproti ostatním závodům Světové série Renault odlišný. Jezdci mají na seznámení s tratí pouze jeden trénink, který se jede ve čtvrtek. V sobotu je na programu kvalifikace, která je rozdělena na dvě části. Závod je pouze jeden, a to v neděli dopoledne.

Český tým Lotus v úvodním podniku v Aragonu předvedl výborný výkon, když Marco Sorensen ve druhém závodě suverénně vedl. Bohužel štěstěna byla dánskému jezdci odkloněna, když na jeho motoru vypověděla službu elektronika.

Silný bude chtít být v Monaku jak Richie Stanaway tak Marco Sorensen. Vždyť z šesti různých vítězů WSR z Monaka jsou čtyři aktuálně ve Formuli 1: Pastor Maldonado, Charles Pic, Oliver Turvey a Daniel Ricciardo. Vyhrát v Monaku znamená přiblížit se vstupu do královny motorsportu.

Závod v ulicích Monaka můžete v záznamu vidět na stanici Eurosport, a to v neděli 27. května od 22:30 hod.

Richie Stanaway: „Je neuvěřitelné, že budu o nadcházejícím víkendu závodit v ulicích Monaka. Už jako malý kluk jsem závody v Monaku sledoval v televizi, a teď tam budu na živo. Je to neuvěřitelné! Pojedu tam poprvé, takže se budu snažit jet co nejrychleji, abych byl silný v kvalifikaci a měl dobrou výchozí pozici do závodu.“

Marco Sorensen: „Čeká nás velmi šílený víkend v ulicích Monaka. Na závod se moc těším a věřím si. Zároveň si uvědomuji, že v monackých ulicích pojedu poprvé a budu si muset zvykat na okruh, což v jednom pětačtyřicetiminutovém tréninku nebude jednoduché.“

Bob Vavřík: „Závodní víkend v Monaku je speciální nejen odlišným harmonogramem nebo účastí v rámci Formule 1, ale také z organizačního hlediska. Do zázemí musíme dorazit o dva dny dříve než obvykle. Pak celý jeden den stavíme zázemí, protože nemáme klasické boxy. Celkově je zde málo prostoru k ježdění, a tak bude hodně záležet na zpětné vazbě našich jezdců.“

redakce Ostrava Online

 

« zpět do rubriky