Hlavním úkolem dne bylo pro Jana Charouze získávání jistoty za volantem monopostu Formule 1 a to na různých směsích pneumatik Pirelli. Celodenní program narušila preventivní výměna motoru, která proběhla v rekordním čase, i tak český jezdec začal svůj odpolední program o něco později. Čtyřiadvacetiletý jezdec absolvoval za celou středu šestapadesát kol, tedy tři sta jedenáct kilometrů, což je délka jedné Grand Prix. Nejrychlejší čas v hodnotě 1:46.644 min vynesl Janu Charouzovi jedenácté místo.
Jan Charouz absolvoval v dopoledním tréninku čtyři středně dlouhé stinty s měkkými pneumatikami a jeden stint se super měkkou směsí. Po poledni dostal český jezdec na svůj monopost opět super měkké pneumatiky. V předposledním stintu si Charouz vyzkoušel střední směs, aby den uzavřel opět na nejměkčí sadě pneu Pirelli.
Jan Charouz: „Dnešní test s monopostem týmu HRT byl velmi příjemný. K testu jsme měli hodně nových pneumatik, což bylo velmi dobře, protože mým hlavním problémem je maximální využití nových pneu. Velice se mi líbila spolupráce s týmem, který je velmi profesionální. V odpoledních hodinách jsme měli problém s motorem, ale nikdy jsem neviděl nikoho takhle rychle vyměnit motor! V poslední mé jízdě na super měkkých pneumatikách jsem měl trochu štěstí na provoz, ale i tak jsem se v jednom kole dokázal o něco zlepšit oproti dopolednímu času. Byla to velmi dobrá zkušenost a bylo by určitě skvělé si to někdy v budoucnu zopakovat. S přibývajícími koly jsem se cítil v monopostu lépe. Po seznámení s vozem jsem začal využívat různé doplňky jako třeba DRS, které jsem neměl šanci v minulosti si vyzkoušet. Je mnoho věcí, které musíte ve formuli 1 dělat najednou. Je dobré, že jsem si na to dnes mohl začít zvykat.“
Arnau Niubó, závodní inženýr stáje HRT F1 Team: „Jan si musel ráno postupně zvykat na vůz a pneumatiky. Jak ale čas ubíhal, tak se jeho časy začaly zrychlovat. Je jen škoda, že svůj čas nemohl zlepšit o něco více, protože na nové sadě super měkkých pneumatik se dostal několikrát do provozu. Odpoledne jsme museli z preventivních důvod měnit motor. Ale i tak můžeme být s našim a Janovým výkonem spokojeni.“
Na Jana Charouze nyní čeká zítřejší celodenní test v týmu Lotus Renault GP, kde již druhým rokem působí jako testovací a rezervní jezdec britské stáje.
Výsledky testů mladých jezdců F1 – 16/11/2011
1. | Jean-Eric Vergne | Red Bull | 1:40.188 min |
2. | Jules Bianchi | Ferrari | 1:40.279 min |
3. | Gary Paffett | McLaren | 1:41.756 min |
4. | Valtteri Bottas | Williams | 1:42.367 min |
5. | Johnny Cecotto Jr | Force India | 1:42.873 min |
6. | Esteban Gutierrez | Sauber | 1:43.637 min |
7. | Sam Bird | Mercedes | 1:43.734 min |
8. | Kevin Korjus | Renault | 1:43.776 min |
9. | Luiz Razia | Lotus | 1:43.944 min |
10. | Kevin Ceccon | Toro Rosso | 1:44.808 min |
11. | Jan Charouz | HRT | 1:46.644 min |
12. | Charles Pic | Virgin | 1:46.698 min |
13. | Nathanael Berthon | HRT | 1:48.646 min |
redakce Ostrava Online