Honza Černý s Pavlem Kohoutem v Českém Krumlově zvítězili s Citroënem DS3 R3T mezi vozy s jednou poháněnou nápravou.
40. Rallye Český Krumlov byla pro Honzu Černého v mnohém přelomovou soutěží. Poprvé jel s Citroënem DS3 R3T, který vlastní, poprvé v novém černém designu a poprvé s vlastním týmem. Jak soutěž samotná pro tým Černý Racing probíhala? „Celkově bych řekl, že to byl úspěšný závod. Zvítězili jsme mezi dvoukolkami, což byl náš hlavní cíl, ale měl jsem větší ambice i do absolutního pořadí. V tom nás opět trochu přibrzdily problémy s tlumiči. Auto by mělo na to jet do desítky absolutně,“ říká Honza Černý. Toho v první etapě nepříjemně zaskočil problém, který už dobře znal z Valašské Rally, tedy vyteklé tlumiče jeho Citroënu DS3 R3T. „Jsem z toho už trochu nervózní. Je to opakující se závada, která nás vždy stojí nějaký čas a není to příjemné, když auto najednou nemá podvozek ve správné kondici. Během rally jsme to řešili nákupem nových tlumičů, ale musíme přijít na kloub problému, aby se to dál už neopakovalo,“ vysvětluje technický problém z úvodu Rallye Český Krumlov Honza Černý.
Ten už v první etapě získal rozhodující náskok na další ze soupeřů ve třídě i kategorii dvoukolek, který ve druhé etapě už jen navyšoval. „Věřil jsem si, že bychom opět mohli být do desátého místa absolutně, ale technika nás trochu zbrzdila. I já jsem byl potom trochu rozhozený a nepodával jsem úplně dokonalý výkon. Stále jsem sledoval chování vozu a jel jsem možná až moc agresivním stylem, který není to pravé ořechové. S celkovým výsledkem a vítězstvím mezi dvoukolkami a v Citroën Racing Trophy jsem samozřejmě spokojený a děkuji všem z nového týmu za dobrou práci,“ dodává Honza Černý. Bohužel v závěru soutěže všechny v týmu zaskočila nepříjemná zpráva, že v nemocnici zemřel Aleš Zimolka, spolujezdec, který havaroval na rychlostní zkoušce Malonty. Celý tým Černý Racing vyjadřuje touto cestou hlubokou soustrast všem pozůstalým.
Černý Racing čeká za dva týdny cesta do Bulharska na závod Mistrovství Evropy, kde posádka Černý – Kohout průběžně vede v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou. Pro Honzu Černého bude start v Bulharsku další příležitostí jak se poměřit s konkurencí zahraničních a evropských jezdců.
Výsledky účastníků CRT CZ na Rallye Český Krumlov 2012 :
Posádka |
Umístění CRT DS3 R3T |
Prémie |
Černý - Kohout |
1. místo |
4 000 Euro + 50 l paliva ELF |
Smékal - Hýbnerová |
palivové čerpadlo po RZ10 |
0 |
Celkem DS3 R3T |
|
4 000 Euro |
|
|
|
Posádka |
Umístění CRT C2 R3 Max |
Prémie |
Křížek – P. Novák |
odstoupili po RZ7 |
0 |
Přibyl – Pilný |
havárie v RZ4 |
0 |
Janczak - Grudziňski |
havárie v RZ5 |
0 |
Celkem C2 R2 Max |
|
0 Eur |
Kalendář Citroën RacingTrophy CZ 2012
23. – 24. března Bonver Valašská rally
25. – 26. května Rallye Český Krumlov
22. – 23. června Agrotec Rally Hustopeče
13. – 15. července Rally Bohemia
31. srpna – 2. září Barum Czech Rally Zlín
04. – 06. října Rally Příbram
V každé rally zapsané v kalendáři závodů „CITROËN RACING TROPHY CZ 2012“ bude možné podle konečného výsledku získat odměnu za umístění dle níže uvedené tabulky. Z bojů o finanční prémie jsou nadále vyloučeny speciály Super 1600 (tř. 5) a Kit Car (tř. 6). Odměny za umístění budou vyplaceny po každém závodě.
Citroën DS3 R3T – hodnocení ve třídě 5
Tabulka finančních odměn a bodů pro jednotlivé závody (Tř. 5, mimo vozy S1600)
1. místo 4 000 € + 50 litrů ELF Turbo EVO 10 bodů
2. místo 2 500 € + dárkové předměty nebo oblečení Citroën Racing 8 bodů
3. místo 1 500 € + maziva Total 6 bodů
Celkem 8 000 € / závod
Citroën C2 R2 Max – hodnocení ve třídě 6
Tabulka finančních odměn a bodů pro jednotlivé závody (Tř. 6, mimo vozy Kit Car)
1. místo 1 200 € + sada předních brzdových desek Pagid 10 bodů
2. místo 800 € + dárkové předměty nebo oblečení Citroën Racing 8 bodů
3. místo 500 € + maziva Total 6 bodů
Celkem 2 500 € / závod
redakce Ostrava Online