Ani mokro, ani výheň nezabránily Bohemia Racing Teamu v Polsku maximálně bodovat

Pondělí, 2. 7. 2012, 6:29 -

S největším možným bodovým ziskem odjíždí Bohemia Racing Team z polské Poznaně, kde se o víkendu konal další podnik společného mezinárodního okruhového mistrovství čtyř zemí. Pilot Tomáš Kostka na Audi A4 DTM vyhrál obě kvalifikace i oba sprintové závody a i pod velkým tlakem se vypořádal s nástrahami počasí i dalšími malými komplikacemi. Tým tak splnil zadání, se kterým do Polska odjížděl.

Tomáš ale při suché páteční kvalifikaci předvedl po jediném předchozím testování dokonalou symbiózu se strojem, s nímž v roce 2009 absolvoval v německém prestižním DTM kompletní sezónu. Komplikace pak přišla v sobotu, když před startem sprintu byla trať po předchozí bouřce ještě dost mokrá. "Na suchém obutí odstartoval a jestliže odstup od soupeřů byl po suché kvalifikaci řádově pět sekund, v prvních sprintových kolech jim naděloval dokonce přes deset vteřin," vysvětlil manažer BRT Petr Najman. "Jak potom trať osychala, Tomáš si pochopitelně držel své tempo a zrychloval, ale teprve pak soupeři dokázali trochu zrychlit a dostat se na původní odstupy. Svědčí to nikoli o výkonové převaze, ale hlavně o jezdecké zralosti pilota," dodal Petr Najman.

Nedělní kvalifikace i sprint se pak jely na suchu a jezdce Bohemia Racing Teamu nedokázalo zastavit ani zpomalit nic. "Samozřejmě nikomu nedělá dobře, když v kokpitu je během jízdy okolo sedmdesáti stupňů Celsia. Úplně stejnou pec zažívali ve svých autech i ostatní soupeři. Pak je to o sebekázni a taky o kondici, člověk si musí poručit, že se musí soustředit na trať a auto a ne na to horko," líčil s úsměvem po závodě Tomáš, který si po polském víkendu připsal do tabulky maximální možný bodový příděl za sprintový víkend.

"Splnili jsme cíl, se kterým jsme do Polska odjížděli. Komplikací mohlo nastat mnohem víc, v motorsportu hraje obrovskou roli i technické štěstí, taky náhody a schopnost jezdce přizpůsobovat se okolnostem," řekl v neděli večer Petr Najman. "Technika byla dobře připravená a držela a Tomáš předvedl, že dokáže přesně trefit hranu, na které je auto z DTM ještě zvládnutelné. Že dokáže cílevědomě pracovat s jeho potenciálem. To všechno se musí sejít dohromady a pak se můžeme radovat z výsledků," dodal ještě Petr Najman.

"Z takových slov chvály jsem trochu rozpačitý, závodí se koneckonců ne kvůli pochvale, ale kvůli tomu, aby se vyhrávalo," kontroval ještě s úsměvem Tomáš Kostka. „Musím na oplátku říct, že návrat k týmu byl skvělý, dobře se známe a rychle jsme si zase zvykli. Od  čtvrtka jsme auto pořád postupně ladili a zrychlili jsme o dobré tři sekundy. Když se připočte to vedro a skoro hořící gumy, musíme být spokojení. Za traťovým rekordem Poznaně jsme zůstali jen něco přes sekundu. Jako opožděný začátek sezóny to určitě nebylo špatné," uzavřel Tomáš Kostka.

redakce Ostrava Online

 

« zpět do rubriky