Rekreační nemovitosti opět přebírají otěže realitního trhu

Středa, 8. 5. 2013, 10:17 -

Jako každoročně s příchodem jara stoupají na žebříčku prodejů rekreační nemovitosti. Počet prodaných nemovitostí vzrostl v tomto segmentu oproti minulému roku o více jak 15%. Kdo nestihnul využít příležitost výhodného nákupu chaty či chalupy v minulém roce, činí tak nyní. Ceny nemovitostí jsou stále velice nízko a příznivé úroky na hypotečních úvěrech zlákaly i váhavé kupce.

„Je již standardem, že první čtvrtletí bývá na prodej rekreačních objektů nejsilnějším obdobím v roce. Ani letos tomu není jinak. Lidé si po dlouhé a tuhé zimě chtějí užít naplno jaro i léto a pokud možno na vlastní chalupě, aby ji mohli navštívit, kdy se jim zlíbí,“ konstatuje Milan Zavadil, generální ředitel M&M reality a dodává: „Oproti minulému roku se opět podařilo navýšit prodeje, a to o celých 15%. Důvodem jsou stále nízké ceny nemovitostí a dostupnost hypoték.“

Největší poptávka je v oblíbených horských oblastech, jimiž jsou například Jeseníky či Krkonoše a zde populární Špindlerův mlýn. Nezaostává ani Šumava, Vysočina či vybrané části Beskyd. Čechy přitom nejvíce zajímají starší nemovitosti, které jsou především levnější než novostavby či apartmány a také působí více venkovsky, tudíž do rázu panenské krajiny dobře zapadají.

„Dle našich statistik jsou zájemci především z řad mladých párů věkově nad 30 let, které založili rodinu a chtějí se mít s dětmi kam uchýlit za odpočinkem. Vlastní bydlení již mají zařízené, a tak si mohou dovolit řešit nemovitost k rekreaci,“ vysvětluje Milan Zavadil.

Aby poptávající zvýšil šanci, že se mu naskytne ke koupi dobrá nemovitost za příznivou cenu, musí být součástí databáze realitní kanceláře. Lukrativní nabídky se totiž na veřejnost už většinou vůbec nedostanou.

„Na správu nemovitostí máme v České republice unikátní software STORMM, který umí najít každému klientovi nemovitost dle jeho přání. Pokud se taková v systému objeví, nejprve jsou informováni všichni klienti, kteří jsou zaneseni v databázi, a na základě vyhodnocení poptávaných parametrů by mohli mít o konkrétní nemovitost zájem. Pokud nemovitost svého kupce v interní databázi nenajde, postupuje dále do veřejné nabídky. Realita je taková, že 25% nabraných nemovitostí se už do veřejné nabídky vůbec nedostane, “ doplňuje Milan Zavadil.

redakce Ostrava Online

 

« zpět do rubriky