Suzuki vstupuje do hybridní éry

Honda swift hybrid
Honda swift hybrid
Sobota, 26. 10. 2019, 15:41 -
IGNIS A SWIFT JSOU NYNÍ SVIŽNĚJŠÍ A ÚSPORNĚJŠÍ.
Nižší spotřeba a pružnější zrychlení v nízkých otáčkách, to jsou dvě hlavní výhody
Suzuki Ignis a Swift s mild-hybridním pohonem SHVS. To vše za cenu srovnatelnou
s konvenčními motory a bez jakýchkoliv omezení či starostí navíc. Kombinace
pomocného elektromotoru a malé baterie byla dosud vyhrazena pouze vyšším
specifikacím vozů Ignis a Swift. Nyní ji Suzuki v reakci na čím dál přísnější emisní
legislativu Evropské unie zavádí do standardní výbavy všech verzí obou modelů a
zahajuje tak svou hybridní ofenzivu. Vozy Suzuki nové éry jsou tedy úspornější,
dynamičtější a současně i nadále přinášejí ryzí radost z jízdy.
Kompaktní a efektivní řešení bez jakýchkoliv omezení
Základem systému je lehký a kompaktní startér-generátor ISG (Integrated Starter
Generator), který pomáhá spalovacímu motoru 1,2 DualJet při rozjezdu a akceleraci.
Rekuperací brzdné energie při brzdění zase vyrábí jednotka ISG elektřinu do zásoby
a ukládá ji do vysoce účinného lithium-iontového akumulátoru.
Takto získanou energii pak auto využívá pro napájení elektrických spotřebičů při
stání s vypnutým motorem nebo pro pohon elektromotoru v případě nutnosti
dosáhnout vysokého okamžitého výkonu. Při jízdě ustálenou rychlostí generátor
dobíjí baterie, jen pokud je to nezbytně nutné. Jinak je v zájmu snížení spotřeby benzinu od
spalovacího motoru odpojen.
Elektrické zařízení ISG má výkon 2,3 kW a dosahuje točivého momentu až
50 Nm. Díky těmto parametrům výrazně pomáhá při zrychlování z nízkých
otáček, kdy se benzinový motor teprve rozbíhá. Kompaktní akumulátor pracuje se
stejným napětím 12 V jako zbytek elektroinstalace ve voze. Má kapacitu 3 Ah a
nachází se pod sedadlem řidiče, tedy blízko těžiště a v místě, kde neomezuje vnitřní
prostor.
Přínos hybridního systému v oblasti dynamických schopností i spotřeby paliva je
jednoznačný. Například u modelu Ignis v oblíbené variantě s pohonem všech kol 4x4
AllGrip se zrychlení z 0 na 100 km/h díky němu zlepšilo o 0,4 sekundy, přitom
kombinovaná spotřeba klesla o více než půl litru z 5,2 na 4,6 l/100 km. Půllitrová
úspora platí i pro model Swift. S pohonem předních kol vykazuje v městském cyklu
spotřebu od 4,6 l/100 km, mimo město od 3,9 l/100 km a kombinovanou spotřebu od
4,1 l/100 km. Výhody hybridního systému SHVS proto snadno využije každý řidič.
Díky minimalistickému provedení přitom neomezuje využitelnost auta a nevyžaduje
žádnou pozornost.
Špičková technologie za cenu srovnatelnou s konvenčním pohonem
Další podstatnou vlastností, kterou ocení všichni zájemci o inovovaný Ignis
a Swift, jsou nízké výrobní náklady systému SHVS. Díky tomu si úspornější
a svižnější verze kompaktních Suzuki drží podobnou cenovou úroveň jako dosud.
Například nejdostupnější varianta modelu Ignis je s cenou 252 900 Kč dokonce o
400 Kč levnější než dosud a populární varianta Ignis Premium 4x4 AllGrip navzdory
lepší technice a rozšíření výbavy o LED světlomety zdražila jen o 1 200 Kč na 328
900 Kč.
Podobně je tomu u modelu Swift. Ten po modernizaci stojí od 269 900 Kč
a ve vrcholném provedení Elegance 4x4 AllGrip je po modernizaci s cenou 377 900
Kč dokonce o 14 400 Kč levnější.
Představení modelů Ignis a Swift se systémem SHVS je teprve začátek, první krok
v hybridní ofenzivě značky Suzuki. Pro přeplňovaný benzinový motor 1,4
BoosterJet se chystá podobný systém a tato kombinace se brzy objeví v dalších
modelech. Již počátkem příštího roku přejdou na hybridní pohon také SUV Vitara a
S-Cross i hot hatch Swift Sport.

« zpět do rubriky


Přidat komentář

y
F
7
t
W
w
Kód vložte bez mezer.