Společnost Nissan potvrdila, že v Evropě nikdy nebyla silnější

Středa, 11. 4. 2012, 10:07 -

Za finanční rok 2011, který skončil 31. března, oznámila rekordní objem prodeje, který překonal 713 000 vozů.

To představuje 17,5% meziroční nárůst (o 106 000 vozů) a navíc to společnosti Nissan zajistilo historicky nejlepší roční tržní podíl v Evropě, 3,9 % (o 0,6 % více než v roce 2010).

Tento rok skončil ještě dalším rekordem, protože v březnu společnost Nissan dosáhla dosud nejvyššího absolutního prodeje - 87 457 prodaných vozů - a v tentýž měsíc dosáhla i zatím nejvyššího měsíčního tržního podílu, který činil 4,6 %, přičemž hranice 4,0 % tím byla překonána počtvrté za sebou.

Výsledky završují fantasticky úspěšný rok v Evropě, ve kterém bylo dosaženo meziročního růstu prodeje na 32 trzích z celkového počtu 37 trhů, na kterých Nissan působí.

Modely, které dosáhly nejlepších výkonů, zahrnovaly Qashqai a Juke, které se vyrábí v Sunderlandu, což podtrhuje pokračující dominanci značky Nissan v sektoru crossoverů.

Společnost Nissan prodala v minulém roce v Evropě více než čtvrt milionu modelů Qashqai, což představuje 3% nárůst oproti roku 2010. A Juke, menší bratr modelu Qashqai, dosáhl ve svém prvním kompletním finančním roce více než 135 000 prodaných vozů.

Kromě toho, že se tyto dva crossoverové modely zasloužily o významný příspěvek k rozšíření produktové nabídky společnosti Nissan, zvýšily i podíl vozů produkovaných v Evropě na přibližně 80 %. Tato hodnota dává společnosti Nissan nejvyšší regionální produkční zastoupení ze všech asijských výrobců.

Finanční rok 2011 byl také rokem, kdy byl na větší počet evropských trhů uveden revoluční 100% elektromobil Nissan LEAF.

Na konci finančního roku 2012 se Nissan LEAF - ztělesnění úsilí společnosti Nissan přinášet novátorské produkty a technologie na trh - bude prodávat na trzích ve více než 20 evropských zemích a očekává se, že se jeho roční objem prodeje zdvojnásobí, a to jak díky vyšším dodávkám, tak díky dalšímu rozvoji infrastruktury pro elektromobily.

Rok 2011 zaznamenal značné úspěchy také v sektoru lehkých užitkových vozidel. Celkový prodej lehkých užitkových vozidel stoupl na více než 62 000 vozů (růst o 16 % oproti roku 2010) a byl tažen především dodávkovým modelem NV200 (+39 %) a vozem Navara Pickup (+20 %), které se vyrábějí oba v Barceloně.

Prodej minivozu Micra také znamenal důležitý příspěvek, meziročně dosáhl 6% nárůstu, na téměř 77 000 vozů.

Klíčovým trhem pro společnost Nissan zůstává stále Rusko a ve finančním roce 2011 zde došlo k silnému růstu prodeje o 57 %, na více než 161 000 vozů. Společnosti Nissan zde nyní náleží 5,9% celkový tržní podíl (7,5% podíl mezi zahraničními výrobci). Nedávno byl představen nový sedan Almera, který se bude vyrábět v Rusku a na trh bude uveden na začátku příštího roku. S tímto modelem získá Nissan zastoupení v největším tržním segmentu v zemi.

Druhým největším trhem společnosti Nissan v Evropě byla Velká Británie, která zaznamenala více než 112 000 prodaných vozů a 5,1% tržní podíl. Prodej ve Francii vyskočil o více než 19 % a počet trhů, na nichž skončila společnost Nissan s více než 5% tržním podílem, se opět rozrostl - mj. jde o Španělsko, Pobaltí, Řecko, Irsko, Kypr, Polsko, Maltu atd.

Paul Willcox, senior viceprezident společnosti Nissan pro prodej a marketing v Evropě, řekl: „Navzdory významným problémům, kterým jsme v roce 2011 museli čelit, včetně zemětřesení v Japonsku, povodní v Thajsku a poklesu poptávky v západní Evropě, nyní opět dosahujeme rekordního prodeje, což nám v tomto regionu zajišťuje silnou a přetrvávající dynamiku."

„Jedním z hlavních faktorů, které přispívají k našemu úspěchu, je významné místní zastoupení, které v dnešní Evropě máme. Kromě toho, že v našich závodech ve Velké Británii, Španělsku a Rusku vyrábíme kolem 650 000 vozů ročně, v tomto regionu vozy také navrhujeme a konstruujeme, což má na naše prodejní výsledky nezanedbatelný vliv."

„A totéž platí i o naší ochotě vzepřít se konvencím a inovovat. Stvořili jsme segment crossoverů, patříme k průkopníkům v segmentu elektromobilů a stále přicházíme na trh s jedinečnými a odvážnými modely, jako je Juke."

„V období nejbližšího roku a následujícím budeme pokračovat v rozvíjení a rozšiřování našeho zastoupení v Evropě na základě stále stejného přístupu: orientace na zákazníka a intenzivní zaměření na výkony, společně s neustále posilujícím a rozšiřujícím se sortimentem produktů."

Na ženevském autosalonu, který se konal v minulém měsíci, představila společnost Nissan některé modely, které jí pomohou v krátkodobém až střednědobém horizontu tyto výkony udržet. Jde například o sportovní Juke NISMO, který bude uveden v roce 2012, zcela nový mainstreamový vůz segmentu B plánovaný pro rok 2012 a osobní a užitkové verze elektromobilového konceptu eNV200 (na bázi dodávky NV200) do roku 2014.

redakce Ostrava Online

« zpět do rubriky