Toto ohodnocení je ve Spojených státech udělováno vozidlům, která poskytují nejlepší ochranu cestujícím při čelním a bočním nárazu, při převrácení vozu a při nárazech zezadu. V případě značky Volvo je získalo hned pět modelů: C30, S60, S80, XC60 a XC90. Volvo je jedinou evropskou luxusní značkou, která ocenění IIHS obdržela pro pět modelů.
„Riziko, že se stanete účastníkem nehody nebo že se při ní zraníte, se u našich nejnovějších modelů snížilo o více než dvě třetiny v porovnání s vozy Volvo ze 70. let minulého století. Nyní jsme na cestě k naplnění naší vize, podle níž by do roku 2020 neměl být nikdo ve voze Volvo při nehodě zraněn ani usmrcen,“ říká Thomas Broberg, vrchní bezpečnostní poradce společnosti Volvo Car Corporation.
Hodnocení při udělování IIHS Top Safety Pick vychází z hodnot dosažených při čtyřech typech simulovaných nehod*:
Vynikající hodnocení v testech U.S. NCAP
Úsilí společnosti Volvo Car Corporation v oblasti bezpečnosti bylo v poslední době oceněno hned v několika studiích.
XC60 je navíc jediným SUV crossoverem, který obdržel jak ocenění IIHS Top Safety Pick, tak 5 hvězdiček v testech U.S. NCAP. V testech provedených v roce 2010 získal model XC60 5 hvězdiček ve všech jednotlivých nárazových zkouškách, 5 hvězdiček za ochranu řidiče, 5 za ochranu spolujezdce při čelním nárazu a také 5 hvězdiček v obou testech bočního nárazu.
Funkce automatického brzdění snižuje počet nehod
V průběhu tohoto roku byly již v jiné zprávě IIHS zdokumentovány výhody průlomové technologie City Safety umožňující automatické brzdění při nízkých rychlostech. Výsledky uvedené zprávy dokládají, že tento systém dokáže snížit počet nehod až o 22 procent. Studie IIHS vycházející z pojistných událostí vozů Volvo XC60 ukazuje, že systém City Safety snižuje náklady na léčení poraněných osob o 51 procent a náklady na opravy vozidel o více než 20 procent.
Podobná studie provedená švédskou pojišťovnou Volvia dokazuje, že automobily Volvo disponující systémem automatického brzdění narazí do vozidla vpředu o 22 procent méně často v porovnání s automobily bez této technologie.
redakce Ostrava Online