Nové BMW M6 Coupé a Cabrio

Středa, 15. 2. 2012, 9:50 -

Nové provedení BMW M6 Coupé a BMW M6 Cabrio; intenzivní M projev spojený s  působivým designem, luxusním výrazem, čtveřicí míst a pokrokovými prvky výbavy; vysokovýkonný sportovní vůz s extrémně nadstandardní dynamikou a obzvláště exkluzivním charakterem; BMW M6 Coupé a BMW M6 Cabrio se vyznačují velmi specifickou pozicí v daném prémiovém segmentu, kde dominují nejen dynamickým projevem, ale také pro vozy BMW M typickým komplexním sladěním všech jednotlivých součástí vozu a každodenní použitelností.

Působivý design karoserie s nezaměnitelným spojením dynamiky a elegance; typicky v duchu BMW M autenticky zvýrazněný dynamický potenciál; BMW M6 Coupé má nepřehlédnutelně tvarovanou karbonovou střechu; BMW M6 Cabrio sází na kvalitní plátěnou skládací střechu s originálním řešením zadních sloupků.

Vysokootáčkový motor 4,4 l V8 s technologiemi M TwinPower Turbo zahrnujícími dvojici dvoukomorových turbodmychadel Twin Scroll, společné výfukové svody pro obě řady válců, přímé vstřikování benzinu High Precision Injection a plně variabilní rozvod VALVETRONIC; dynamické podání výkonu s rychlými reakcemi ve stylu typickém pro vozy M; nejvyšší výkon v segmentu: 412 kW (560 k) mezi 6000 a 7000 min-1; nejvyšší točivý moment: 680 Nm od 1500 min-1; nejvyšší otáčky: 7200 min-1; výkon o 10 a točivý moment o 30 procent vyšší než u předchůdce.

Zrychlení: 0–100 km/h za 4,2 s (BMW M6 Coupé), respektive 4,3 s (BMW M6 Cabrio); 0-200 km/h za 12,6 (13,1) s; elektronicky omezená nejvyšší rychlost 250 km/h (s paketem M Driver`s 305 km/h).

Ve srovnání s předchůdcem a vzhledem k nabízené dynamice výrazně příznivější spotřeba paliva; kombinovaně v evropském cyklu: 9,9 l/100 km (BMW M6 Coupé) a 10,3 l/100 km (BMW M6 Cabrio); standardem je funkce Auto Start-Stop a další prvky z programu BMW EfficientDynamics; oproti předchůdci došlo ke snížení spotřeby o více než 30 procent.

Sedmistupňová M dvouspojková převodovka Drivelogic s optimalizovaným řazením, funkcí Launch Control a asistenční funkcí pro jízdu malými rychlostmi; M specifický volič převodovky; nový M volant čalouněný kůží a vybavený řadicími páčkami.

Pohon zadních kol; aktivní M diferenciál s plně variabilním rozdělením točivého momentu mezi zadní kola optimalizuje trakci a jízdní stabilitu zejména při dynamických změnách směru jízdy a při akceleraci ze zatáček.

V typickém M stylu dynamicky laděné jízdní vlastnosti a pověstně harmonické sladění hnacího ústrojí, podvozku, aerodynamiky a rozložení hmotnosti; výkonová hmotnost: 3,3 kg/k (4,5 kg/kW) pro BMW M6 Coupé a 3,5 kg/k (4,8 kg/kW) pro BMW M6 Cabrio.

M podvozek se zcela novou konfigurací kinematiky přední i zadní nápravy; standardně M elektronicky řízené tlumiče Dynamic Damper Control; stabilizační systém DSC obsahuje režim M Dynamic Mode; M posilovač řízení Servotronic; karoserie vyztužená pomocí ocelových plátů; výkonná odlehčená brzdová soustava s plovoucími kotouči; na přání jsou k dispozici nově vyvinuté a ve světovém měřítku unikátní M karbon-keramické brzdy se značnou odolností vůči vadnutí i opotřebení a s velmi nízkou hmotností.

Individuálně lze nastavit rychlost reakcí motoru, mapování řízení M Servotronic, charakteristiku řazení Drivelogic převodovky, systém DSC, stejně tak jako informace zobrazované Head-Up displejem; pod tlačítka umístěná na volantu lze uložit dvojici konfigurací vozu.

Proporce klasického BMW Coupé/Cabrio, avšak doplněné celou řadou M specifických prvků dodávajících celkovému výrazu více ostrosti; trojrozměrně navržená spodní část předního nárazníku se vyznačuje aerodynamicky optimalizovaným řešením; nově upravené ledviny masky chladiče s dvojitými lamelami; roztažené blatníky; M specifické boční blikače; aerodynamicky optimalizovaná vnější zpětná zrcátka a prahy; odrazky umístěné pod zadní skupinové svítilny; aerodynamicky upravená spodní část zadního nárazníku s centrálně umístěným difuzorem a dvěma páry koncovek výfuku; M kovaná hliníková kola s průměrem 19 (standard) nebo 20 (na přání) palců a s typickými dvojitými paprsky.

Luxusní a přitom elegantně navržený interiér s M specifickými rysy a ovládacími prvky; nový M kožený volant s dvojitými svislými paprsky; M volič převodovky spolu se specifickými ovladači jízdních režimů; M sportovní sedadla s integrovanými horními úchyty bezpečnostních pásů (na přání multifunkční M sedadla); rozšířené kožené čalounění Merino; exkluzivní karbonové dekorační lišty; osvětlené prahové lišty s označením modelu; přístroje ve stylu M s technologií Black Panel; 2zónová automatická klimatizace s rozšířenými funkcemi a nepřímé osvětlení interiéru standardem.

Standardní výbava adaptivními LED světlomety; bezkonkurenční výbava prvky z programu BMW ConnectedDrive: M specifický Head-Up displej, asistent dálkových světel, systém nočního vidění BMW Night Vision s rozpoznáváním osob, asistent při změně jízdního pruhu, upozornění na nežádoucí opuštění jízdního pruhu, couvací kamera, kamerový systém Surround View, ukazatel rychlostních limitů, přístup na internet, rozšířená integrace mobilních telefonů a hudebních přehrávačů, dopravní informace RTTI a aplikace pro příjem internetových rádií a používání služeb Facebook a Twitter.

K dispozici jsou připraveny téměř všechny další možnosti ze stávající nabídky pro BMW řady 6, například včetně navigačního systému Professional či high-endové audioaparatury Bang & Olufsen.

Výkonnost, spotřeba paliva a emise:

BMW M6 Coupé:
zrychlení (0–100 km/h): 4,2 s,
zrychlení (0–200 km/h): 12,6 s,
nejvyšší rychlost: 250 km/h, 305 km/h s paketem M Driver`s,
kombinovaná spotřeba: 9,9 l/100 km,
emise CO2: 232 g/km, emisní standard: EU5.

BMW M6 Cabrio:
zrychlení (0–100 km/h): 4,3 s,
zrychlení (0–200 km/h): 13,1 s,
nejvyšší rychlost: 250 km/h, 305 km/h s paketem M Driver`s,
kombinovaná spotřeba: 10,3 l/100 km,
emise CO2: 239 g/km, emisní standard: EU5.

redakce Ostrava Online

« zpět do rubriky