Nissan oznámil, že od roku 2014 bude v britském Sunderlandu vyrábět nový model nižší střední třídy

Neděle, 15. 4. 2012, 10:52 -

Této informaci předcházelo minulý měsíc oznámení na ženevském autosalonu, které uvádělo, že v Sunderlandu se bude od příštího roku vyrábět také mainstreamový kompaktní vůz segmentu B, jenž bude vycházet z konceptu INVITATION.

Nový hatchback střední třídy, který byl oznámen dnes, zajistí vznik dalších 225 pracovních míst ve společnosti Nissan a 900 pracovních míst u firem dodávajících společnosti Nissan ve Spojeném království součásti.

Společně tak oba modely vytvoří během následujících dvou let více než 3 000 nových pracovních míst v automobilovém průmyslu ve Spojeném království - 625 ve společnosti Nissan a zbytek v rámci dodavatelského řetězce.

Až bude nábor pracovníků pro oba modely dokončen, bude v závodu v Sunderlandu pracovat rekordních 6 225 pracovníků a celkový roční objem výroby v závodu překoná půl milionu vozů.

Nový plán oznámili společně David Cameron a provozní ředitel společnosti Nissan Toshiyuki Shiga během návštěvy v centrále společnosti Nissan v Jokohamě v Japonsku.

Bylo potvrzeno, že nový hatchback, který se jména dočká, až když se bude blížit jeho uvedení na trh, bude znamenat návrat značky Nissan do mainstreamu střední třídy v Evropě a bude hrát významnou úlohu v další expanzi společnosti v rámci ambiciózního střednědobého plánu „Nissan Power 88".

Výrobní kapacita pro nový model bude asi 80 000 vozů, díky čemuž bude třeba v závodu v Sunderlandu zavést další pracovní směnu. Poprvé za 26letou historii závodu tak poběží výrobní linky v nepřetržitém režimu, díky čemuž výrobní kapacita překoná hranici 550 tisíc vozů.

Toto oznámení tak posiluje pozice závodu v Sunderlandu coby největšího výrobce automobilů ve Spojeném království, která mu patří od roku 1998.

V roce 2010 se stal Sunderland první a jedinou britskou automobilkou, která vyrobila více než 400 000 vozů za rok, když z linky sjelo dohromady 423 000 vozů modelů Qashqai, Note a Juke. Tento rekordní výkon byl loni opět překonán, když bylo vyrobeno 480 000 vozů. Nyní se závod připravuje na to, že poprvé pokoří půlmilionovou hranici.

Kromě toho, že bude mít nový hatchback významný dopad na zvýšení objemu produkce, bude znamenat také dalších 127 milionů liber investic společnosti Nissan do provozu v Sunderlandu a - což je nesmírně důležité - britská vláda jej podpořila nabídkou 8,2 milionu liber z Fondu regionálního růstu.

Závod v Sunderlandu tak prochází obdobím bezprecedentních investic, které v posledních letech činily dohromady 921 milionů liber, což je více než čtvrtina celkových investic do závodu.

Tyto investice zahrnují kromě dvou nově oznámených modelů i 100% elektromobil Nissan LEAF plánovaný pro rok 2013, model Juke, stavbu závodu na baterie a náhradu za crossover Qashqai.

Provozní ředitel společnosti Nissan Toshiyuki Shiga uvedl: „V Evropě dosahuje v posledních letech společnost Nissan rekordního růstu, protože nabízí inovativní modely zaměřené na zákazníky, například Qashqai a Juke, které se navrhují, konstruují i vyrábějí přímo v regionu.

Nissan již vyrábí více vozů v Evropě než kterýkoli jiný asijský výrobce a dnes ohlášený model přinese kvalitu světové třídy a špičkové technologie zákazníkům v evropském segmentu C.

Chtěl bych také poděkovat britské vládě za silnou a trvalou podporu, která nám umožňuje pokračovat ve významných a dlouhodobých investicích do našeho provozu v Sunderlandu."

Premiér David Cameron doplnil: „Je skvělé, že společnost Nissan bude vyrábět svůj nový hatchback ve Spojeném království a že očekává vznik více než 1000 pracovních míst v závodu v Sunderlandu a v rámci dodavatelského řetězce v zemi. Skutečnost, že přední firmy jako Nissan rozšiřují ve Spojeném království výrobu, je důkazem síly a vitality britského spotřebního průmyslu.

Již jsem na vlastní oči viděl úžasnou práci, kterou odvádějí pracovníci v závodu Nissan v Sunderlandu, a je skvělé, že jsem dnes mohl navštívit centrálu firmy v Jokohamě. Investice společnosti Nissan ve Spojeném království jsou vyjádřením důvěry v dovednosti a flexibilitu britských pracovníků. Rádi bychom přilákali více takových investic, a právě proto podporujeme zahraniční firmy pomocí pobídek, jako je Fond regionálního růstu."

Další informace o novém hatchbacku, včetně jeho ceny, sortimentu motorů a úrovní výbavy, budou k dispozici, až se více přiblíží uvedení vozu na trh.

redakce Ostrava Online

 

« zpět do rubriky