Koncept Numéro 9 pozvedá modelovou řadu DS opět o něco výš

Sobota, 14. 4. 2012, 9:26 -

Řada DS, která doplňuje hlavní modelovou nabídku značky Citroën, zkoumá nová automobilová území. Svými expresivními vozy otevírá nové obzory ve světě prémiových vozů. Citroën se inspiroval 90 lety své historie a výjimečností - do řady DS tak vložil to nejlepší ze svého know-how v oblasti kreativity a technologie. Řada DS, tvořená modely DS3, DS4 a DS5, zaznamenala dva roky po uvedení na trh již více než 200 000 prodaných kusů.

Historie řady DS pokračuje i letos, a to na čínském trhu. Značka zde představí ve světové premiéře na pekingském autosalonu koncept Numéro 9. Tento koncept je předobrazem budoucnosti řady DS a ohlašuje stylistické principy tří dalších modelů řady, jimiž budou sedan ze segmentu C Premium, SUV a luxusní sedan ze segmentu D.

Koncept Numéro 9 pozvedá DNA modelů řady DS opět o něco výš. Jeho designové pojetí je výrazné, vyzařuje z něj fantazie a emoce, elegance a výjimečné provedení, dosud nepoznané pocity z řízení a vynikající funkce usnadňující každodenní používání. Charismatický tvar vozu čerpá z konceptu typu shooting brake, ale změnila se jeho čelní strana, která musí pojmout plně hybridní technologii Plug-in. Koncept dosahuje vynikajících výkonů (dojezd 50 km, 295 k, boost, 39 g CO2/km). Tento koncept znázorňuje odvahu, náročnost, kreativitu a to nejlepší z technologie Citroën.

Odvážná koncepce

Koncepční vůz Numéro 9, který přichází po modelech Citroën DS3, DS4 a DS5, je novým vyjádřením řady DS. Novým vyjádřením, které se inspiruje od tvaru uznávaného pro svou proslulost v historii automobilismu. Řeč je o karoserii shooting brake.

Koncept Numéro 9, který v sobě důmyslně snoubí rozměry kupé a kombi, nechává tušit zážitek výjimečných emocí. Má protáhlé linie, dlouhou kapotu, velmi nízké posazení (výška 127 cm) na 21-palcových kolech. Současně ale nabízí také pocity jedinečného komfortu kabiny, k němuž přispívají velkorysé rozměry a střecha rozdělená do tří světelných „šachet“, což v kabině vytváří velmi příjemné prostředí pro celou posádku.

Vůz je dlouhý 493 cm a široký 194 cm, jeho rozvor je 300 cm. To znamená výhodu, neboť se tím uvolní prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech. Rozměry vyvolávají chuť nastoupit na palubu, jsou výsledkem reakce na potřeby zákazníků luxusních modelů, pokud jde o funkce a víceúčelovost.

Numéro 9 ukrývá pod rysy shooting brake novou vizi luxusu v segmentu D, vedle tradičního sedanu. Výrazný, charismatický koncept snadno rozpoznatelného stylu, který pokračuje v historii řady DS.

Otevírá se nová kapitola

Koncept Numéro 9, který je propracovaný do posledního detailu, tím nejlepším způsobem ztělesňuje odkaz a eleganci řady DS. Numéro 9, který vznikl v Paříži, hlavním městě módy z hlediska toho, co je v módě nejkrásnější a nejuniverzálnější, otevírá novou stylistickou kapitolu světa DS.

Numéro 9 vypilovává estetické principy kultivované v řadě DS, přichází s podobou čelních stran budoucích modelů řady DS a představuje dosud nevídaný světelný podpis. Pro tuto novou čelní stranu je typická především maska chladiče, jejíž tvar zvýrazňuje trojrozměrné provedení. Maska chladiče se spojuje s projektory full LED, na jejichž koncích se nachází denní světla (DRL). Celek propůjčuje konceptu Numéro 9 výrazný, hypnotizující a jedinečný pohled.

Výtažek toho nejlepšího z DS

Koncept Numéro 9 kombinuje geny kupé a shooting brake, výsledkem je ušlechtilý a elegantní tvar. Jeho zhuštěné a skulpturální objemy podtrhují subtilní protáhlé linie. Numéro 9 tak svou odlišností a eleganci kultivuje vlastní statut.

V tomto konceptu se kloubí typické výrazné rysy řady DS. Mezi ty nejnápadnější patří tzv. plovoucí střecha, na které se diskrétně objevuje monogram DS, celek je podtržený chromovanou lištou. Dalším charakteristickým rysem jsou boční prosklené plochy napojené na zadní okno víka zavazadlového prostoru.

A konečně se Numéro 9 projevuje tajemně a sofistikovaně z hlediska volby barev a materiálů. Tmavě černá karoserie s jemně nafialovělými odstíny, nazvaná „whisper“, dokonale ladí s prvky z „kalifornského“ chromu s jemně teplým zabarvením.

Koncept Numéro 9 v sobě spojuje vynikající výkony z hlediska komfortu, bezpečnosti a šetrného přístupu k životnímu prostředí a současně cestujícím nabízí příjemné a přitom výrazné pocity z jízdy. Kreativní technologie dokonale ilustrující know-how značky.

Inspirovaný design

Koncept Numéro 9 byl propracovaný do všech detailů tak, aby se zvýšila jeho účinnost (SCx = 0,61):

- zadní spojler posiluje efekt fastback,

- přední sloupky usnadňují proudění vzduchu kolem kabiny,

- kola s „turbínovými“ prvky napomáhají díky zabudovaným lamelám lepšímu průtoku vzduchu kolem podběhu kol, čímž se snižuje hluk a spotřeba paliva.

Technologie Hybride Plug-in: ve prospěch životního prostředí a potěšení z jízdy

Koncept Numéro 9 zapadá díky technologii Full-hybrid Plug-in do koncepce environmentálního přístupu Citroënu.

Pro hybridní pohon s nabíjením je charakteristické zabudování elektrického motoru nad zadní nápravou. Tato jednoduchá inovační konfigurace dokonale vyhovuje charakteru konceptu Numéro 9, protože optimalizuje jeho dynamické chování a pohyblivost a současně je zárukou nízké spotřeby a emisí.

Koncepční vůz Numéro 9 tak kombinuje benzínový nebo dieselový motor (podle trhu) s motorem elektrickým zabudovaným nad zadní nápravou, o výkonu 70 k a s točivým momentem 200 Nm. Tento elektrický motor se napájí bateriemi typu lithium-ion, které se nabíjejí pouze z běžné domácí zásuvky, pro nabití potřebují 3,5 hodiny. Model vystavený na pekingském autosalonu je vybaven benzínovým motorem 1.6 THP o výkonu 225 k (165 kW), jeho točivý moment je 275 Nm

Numéro 9 přispívá díky hybridizaci plug-in k ochraně životního prostředí. Jde o vůz určený především do městského provozu, s režimem Nulové emise (ZEV  = Zero Emission Vehicule), který umožňuje jízdu ve zcela elektrickém režimu s dojezdem 50 km. Hodí se i na náročné silnice, kde je nutné neustále zrychlovat a zpomalovat, kde hybridizace umožňuje snížit spotřebu, protože se při jízdě využívají obě energie. Na dálnicích přebírá žezlo tepelný motor, který nabízí skutečné výkony.

Numéro 9 využívá rovněž mikrohybridní technologii poslední generace, umožňující přepnout tepelný motor do pohotovostního režimu v situacích, kdy není jeho chod nutný.

Systém nijak nezhoršil potěšení a pocity z řízení. Naopak, v případě prudkého sešlápnutí pedálu akcelerátoru a požadavku okamžitého vysokého točivého momentu přidá funkce „boost“ k točivému momentu tepelného motoru točivý moment motoru elektrického a Numéro 9 tak dosáhne vysokého výkonu (295 k), aniž by to mělo vliv na spotřebu (1,7 l/100 km a emise 39 g CO2/km). Zrychlení z 0 na 100 km se dosáhne za 5,4 vteřiny a 1000 m s pevným startem ujede za 25,3 vteřiny.

Navíc při velké akceleraci, ale také při nízké přilnavosti povrchu se vůz přepne do režimu 4x4, elektrický motor pohání zadní kola, tepelný motor přední. V obzvlášť obtížných podmínkách, například při jízdě do svahu po zasněžené silnici, může režim 4x4 spustit sám řidič. Toto zapnutí pohonu všech 4 kol zajišťuje společně s hydraulickým odpružením lepší pohyblivost a přitom dokonale a bezpečně využívá celý potenciál vozu Numéro 9.

Kromě vynikajících jízdních vlastností a ekologických výkonů nabízí plně hybridní technologie ještě jednu nezanedbatelnou výhodu: kabinu lze před každým použitím vozu tepelně připravit. Lze ji například předem vyhřát, aby se všichni cestující cítili již při nastoupení do vozu příjemně.

Rozměry

Délka: 4,93 m

Šířka: 1,94 m

Výška: 1,27 m

Rozvor: 3 m

Hmotnost

Celková dovolená hmotnost: 1 500 kg

Hybridní pohon plug-in

Benzínový motor 1.6 THP: výkon 225 k (165 kW) / točivý moment 275 Nm

Elektrický motor na zadní nápravě: výkon 70 k / točivý moment 200 Nm

Režim ZEV (nulové emise): dojezd 50 km

Výkony a spotřeba

0 – 1000 m:  25,3 vteřiny

0 – 100 km/h: 5,4 vteřiny

Maximální rychlost: 244 km/h

Spotřeba: 1,7 l/100 km ve smíšeném režimu (podle metodiky MVEG)

Emise CO2: 39 g/km

Aerodynamika

SCx: 0,61 m²

redakce Ostrava Online

« zpět do rubriky