Crash test Euro NCAP: 5 hvězd pro BMW řady 1

Pondělí, 14. 11. 2011, 12:11 - Aktuální druhá generace BMW řady 1 opět stanovuje měřítka jízdní dynamiky svého segmentu. Jen několik týdnů po svém uvedení do prodeje byl tento vůz podroben aktuálním nárazovým testům Euro NCAP, které prověřily jeho bezpečnostní standard. BMW řady 1 v tomto testu získalo 5 hvězd. Po analýze všech získaných dat této rozsáhlé testovací procedury testovací komisaři potvrdili velmi vysokou úroveň bezpečnosti tohoto nového kompaktního modelu BMW.

. Kladného hodnocení se dostalo také účinné ochraně při srážce s chodcem, stejně tak jako bohaté bezpečnostní výbavě ve standardu. Kromě jiného může být nové BMW řady 1 na přání vybaveno například i vyspělým systémem nouzového volání Advanced eCall z programu BMW Assist, který dokáže v případě nehody záchranným týmům přesně sdělit polohu automobilu a další důležité informace. Právě tato funkce, jež je součástí konceptu BMW ConnectedDrive, od Euro NCAP již před rokem získala speciální cenu.

Aktuální testovací procedura nárazových testů Euro NCAP sestává z čelního a bočního nárazu, stejně tak jako ze speciálního bočního nárazu do sloupu. U všech typů nárazu se hodnotí ochrana řidiče i spolujezdce. Výsledky ukázaly vysokou míru ochrany taktéž u dětí uchycených v dětských zádržných systémech, testovány byly zkušební figuríny odpovídající dětem ve věku tří let a jednoho a půl roku.

Velmi účinná ochrana posádky nového BMW řady 1 je výsledkem konceptu integrované bezpečnosti, který obsahuje nejen extrémně tuhou strukturu karoserie, ale také velké a účinné deformační zóny, jež absorbují energii různých typů nárazu, nebo ji cíleně přenášejí do dalších struktur vozu mimo prostor pro posádku. Nové BMW řady 1 je standardně vybaveno čelními airbagy, bočními airbagy integrovanými v bočnicích sedadel a současně také hlavovými airbagy chránícími posádku na předních i zadních sedadlech. Samozřejmostí jsou také tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy na všech sedadlech, vpředu s předpínači a omezovači tahu. Vzadu jsou instalována normovaná uchycení dětských sedaček ISOFIX. Aktivním bezpečnostním prvkem je stabilizační systém DSC (Dynamic Stability Control), stejně tak jako systém kontroly tlaku v pneumatikách.

Součástí testu Euro NCAP je rovněž sledování míry ochrany chodců. BMW řady 1 má za tímto účelem speciálně navržené komponenty přední části, které jsou připraveny následky střetu s chodcem minimalizovat. Testovací komisaři nejvyšším možným způsobem ocenili především tvar předního nárazníku, stejně tak jako řešení dalších komponentů snižujících riziko zranění hlavy při srážce s chodcem.

Nárazové testy Euro NCAP (New Car Assessment Programme) jsou evropskými vládami, autokluby a dalšími organizacemi považovány za standard v hodnocení bezpečnosti vozidel. Ziskem ohodnocení 5 hvězdami nové BMW řady 1 zopakovalo výsledek svého předchůdce, který jej obdržel v roce 2004. Od té doby se však zvýšily nároky testů Euro NCAP a současně byla přidána další hodnotící kritéria. Ke zvýšení náročnosti testů Euro NCAP došlo v roce 2009, a i přesto všechny nové modely BMW dosahují nejlepších možných výsledků. Po modelech BMW X1, BMW řady 5 a BMW X3 je nové BMW řady 1 dalším modelem BMW, který získal nejvyšší možné ocenění bezpečnostního standardu 5 hvězdami.

redakce Ostrava online

« zpět do rubriky