Citroen, obchodní výsledky za první pololetí jsou důkazem dobré strategie

Úterý, 12. 7. 2011, 16:03 - Značka s globálnějším dosahem, silná na svém národním trhu Mimo Evropu: 30 % světových prodejů, tj. o 10 % víc než v roce 2008, Čína: udržení podílu na trhu, Latinská Amerika: dvakrát vyšší růst než je růst trhu Rusko: zdvojnásobení prodejů, Francie: dobré výsledky s podílem na trhu osobních + lehkých užitkových vozů 15,7 %.
  • Úspěch produktové strategie: řada DS, díky níž rostou prodeje všech modelů v nabídce
    • Modely řady DS, tedy vozy Citroën DS3 a DS4, představují 7 % prodejů
    • Každý třetí prodaný Citroën patří do segmentu C
    • Hlavní řada s úspěšnými modely:

- Citroën C3: 121 000 kusů, nejprodávanější vůz v nabídce

- Citroën C4: 71 000 kusů v roce 2011, tj. 93 000 od uvedení na trh

 Přizpůsobené služby pro větší pohodu a snazší cestování

    • Třetina nových vozů se prodává se smlouvou na služby
    • Služba Citroën Multicity má za čtyři měsíce více než 600 000 návštěvníků a 6 000 zákazníků

perspektivy pro 2. pololetí 2011, které bude bohaté…

  • Na nové výrobky
  • Na technologické novinky chránící životní prostředí
  • Na mezinárodní rozvoj, kdy se bude rozvíjet nové partnerství v Číně, především zacílené na prodej řady DS.
  • Řada DS: v prodeji první tři vozy (Citroën DS3, DS4, DS5)
  • Citroën C3 PICASSO v Latinské Americe a nový Citroën C4 v Rusku
  • Po elektrickém pohonu a mikrohybridní technologii e-HDi značka nabídne u vozu Citroën DS5 plně hybridní dieselové řešení pojmenované HYbrid4. Řešení na klíč snižující emise CO2 až o 35 %.

 1.      Obchodní výsledky za 1. pololetí roku 2011

Citroën prodal v prvním pololetí roku 2011 ve světě 769 000* vozů (tj. + 0,8 % oproti stejnému období roku 2010). *smontovaná vozidla + sady samostatných dílů

V Evropě (30 zemí) si Citroën udržel 6. místo, které získal v roce 2010, zejména díky zemím střední a východní Evropy a silné pozici na francouzském trhu.

Francie: podíl na trhu přesahující 15 %

Citroën dosáhl s podílem na trhu OV + LUV ve výši 15,7 % rekordu. Značka zaregistrovala více než 227 000 nových vozů a vykazuje dvojnásobně rychlejší nárůst než trh. Na trhu s užitkovými vozy obsadila druhé místo.

Itálie: 5. nejprodávanější značka

Na klesajícím trhu OV + LUV (-12,3 %) se Citroën umístil na 5. místě v pořadí značek a jeho podíl na trhu s užitkovými vozy dosáhl 7 %.

Španělsko: Citroën stále lídrem trhu

Na silně klesajícím trhu OV + LUV (-25,5 %) zůstává Citroën z hlediska prodejů jedničkou. Značka vede rovněž v prodejnosti užitkových vozů.

Velká Británie: udržení podílu na trhu

Na trhu OV + LUV zaznamenávajícím pokles (-4,4 %) si Citroën udržel svůj podíl na 3,9 %. Nárůst o 0,7 % zaregistroval v prodeji soukromým osobám a stabilizuje se i u firemních zákazníků a v prodeji užitkových vozů.

Německo: 42 000 zaregistrovaných vozů

Na rostoucím trhu se prodeje OV+LUV značky Citroën zvýšily o 2,4 %. Značka si udržuje svůj podíl u osobních vozů pro soukromé zákazníky na 2,3 %. V segmentu malých vozů (A+B) dosáhla 3,4 % penetrace, což je rekordní výsledek.

Ostatní země západní Evropy: značka vykazuje slušné výsledky, především v Portugalsku, kde dosáhla 8 % podílu na trhu a je jedničkou na trhu s užitkovými vozy, nebo v Nizozemsku, kde zaznamenala rekordní prodej více než 19 000 osobních + lehkých užitkových vozů, což znamená nárůst o 22 %.

Prodeje značky stouply v v Dánsku (+ 5 %) a v Norsku (+ 13 %).

Země střední a východní Evropy: nárůst o 9,5 %

Značka, která vykázala rychlejší růst než trh, dosáhla 4,6 % penetrace a velmi dobré výsledky na trhu s užitkovými vozy, kde se v pěti zemích ze sedmi dostala na stupně vítězů.

V Polsku, kde trh OV+LUV klesá (-3,1 %), zaznamenal Citroën nárůst o 9,8 % a realizuje 4,9 % podíl na trhu. V Rumunsku, kde trh poklesl o 16,1 %, vzrostly objemy značky o 7,1 %. Na chorvatském trhu, který zaznamenal nárůst o 19,4 %, se prodeje značky zvýšily o 43 % a podíl na trhu díky nim dosáhl 6,8 %. V Maďarsku dosáhl Citroën penetrace 3,8 % u OV+LUV, jeho prodeje se na trhu, který vzrostl o 9,8 %,  zvýšily o 40,7 %.

Ve zbytku světa: Citroën zde realizuje téměř třetinu prodejů, což představuje 10 % nárůst za tři roky.

Čína: udržení podílu na trhu

Podíl značky na trhu zůstává stabilní ve výši 2 %, a to díky nárůstu dodávek o 6,3 %. Tyto výsledky se opírají o úspěch nejnovějších vozů (Citroën C-Quatre a C5) a o rozvoj sítě, která dnes zahrnuje již více než 300 prodejen, z toho 27 nově otevřených v prvním pololetí roku.

Rusko: zdvojnásobení prodejů

Značka se vyvíjí rychleji než trh (+ 56,8 %) a podařilo se jí zdvojnásobit objemy. Podíl na trhu vzrostl o 0,2 % a s 12 100 nově zaregistrovanými vozy dosahuje 1 %. Tento nárůst se opírá především o úspěch vozů Citroën C3, C3 Picasso, C5, C-Crosser a DS3. Za povšimnutí stojí nedávné spuštění montážní linky nové C4 v továrně ve městě Kaluga.

V Latinské Americe: dvakrát vyšší růst než je růst trhu

Na trhu, který zaznamenal růst o 13,4 %, se prodej značky zvýšil o 31,8 %, zejména díky Brazílii (+ 28,4 %) a Argentině (+ 41 %).

V Brazílii se se 46 600 prodanými vozy zvýšil podíl na trhu o 0,4 procentního bodu a značka se posunula o jedno místo v celkovém hodnocení značek. 

V Argentině prodal Citroën 16 700 vozů a jeho podíl na trhu se zvýšil o 0,3 % a dosáhl 4 %.

V Turecku značka zahájila rok s nárůstem o 54,7 %.

6 měsíců roku 2011: pololetí v souladu s oznámenou strategií

Citroën i přes velmi rozdílnou situaci v jednotlivých zemích drží nastoupený kurz. Značka se opírá o úspěšnou strategii „Kreativní technologie“ a jejím cílem je ještě větší světové zastoupení a posílení hodnoty značky. Nejdůležitější fakta za prvních šest měsíců roku 2011 tyto cíle dokonale splňují:

Globálnější značka díky nabídce, která se líbí a která je přizpůsobená jednotlivým trhům

Citroën, který realizuje 30 % prodejů mimo Evropu (tj. o 10 % víc než v roce 2008), dokazuje, že různorodost jeho nabídky vozů se přizpůsobuje různým trhům.

 

Citroën C3 zůstává s 121 000 prodanými kusy nejprodávanějším modelem v nabídce. Ve světě jeho prodej vzrostl o 7 %.

Citroën C4 zahájil se 71 000 objednávkami za prvních šest měsíců roku a 93 000 objednávkami od uvedení do prodeje svou kariéru velmi dobře. Krom toho startuje jeho výroba v továrně v ruském městě Kaluga.

Oblíbené jsou i další modely jako Citroën C3 Picasso, jehož prodej vzrostl o 29 % a dosáhl 57 000 kusů a jenž se začíná prodávat v Latinské Americe. Citroën C3 Aircross , který byl na konci roku uveden na brazilský trh, nezaostává, dosáhl výrazného úspěchu, kdy představuje 16 % prodejů ve své kategorii (segment B premium cross).

Citroën C5 zaznamenal 57 000 prodaných kusů ve světě,  z toho 17 000 v Číně. Je stále lídrem ve své kategorii ve Francii.

V Číně potvrdila úspěch řada C-Quatre, která dosáhla téměř 59 000 kusů prodaných za pololetí, díky čemuž dosáhla 5 % podíl na trhu v segmentu C.

Modely se 100 % elektrickým pohonem Citroën C-Zéro a Berlingo First, které se prodávají v Evropě, zaregistrovaly od uvedení na trh více než 2 500 objednávek. Citroën je ostatně nejúspěšnějším prodejcem elektromobilů ve Francii.

Posílená hodnota značky díky úspěchu modelů řady DS…

Citroën DS3 registruje od uvedení do prodeje v březnu 2010 již 107 000 objednávek. Tento první model nové řady DS se tak setkal s výrazným úspěchem. Vůz, který získal mnoho různých ocenění („car of the year“ od Top Gear, „women’s world car of the year 2011“ od mezinárodní potory, „2011 lease car of the year“ v kategorii „best in class economy“ od poroty ING Car Lease (Benelux), „Car of the year 2011“ a „Best small car“ od Diesel Car Magazine (UK), je jedničkou v prodeji v kategorii malých sedanů Premium ve Francii a v Belgii. První pololetí je uspokojivé nejen z obchodního hlediska, ale také z hlediska sportovního, protože Citroën DS3 WRC se v polovině sezóny drží v čele mistrovství světa ve WRC.

Citroën DS4, jehož prodej začal v evropských zemích na konci května, odstartoval dobře a zaznamenal již 9 000 prodaných kusů. To je dobrou předzvěstí pro další uvedení na trhy, vůz navíc získal cenu „Designaward“ od časopisu Auto Bild a již dříve si ho tisíce návštěvníků internetu z různých zemí zvolilo „Nejkrásnějším autem roku“.

… a stoupající prodej ostatních modelů

Modely řady DS, tedy vozy DS3 a DS4, představují 7 % prodejů značky (nárůst o 3 % oproti loňskému roku). Díky těmto modelům spojeným se segmentem D/E (Citroën C5, C6, C-Crosser) zdvojnásobila značka během dvou let prodeje Premium. V prvním pololetí roku 2011 tak představují 15 % prodejů značky Citroën.

Současně patří zejména díky úspěchu modelu C4 jedna třetina prodaných vozů Citroën do segmentu C.

Kreativní technologie“ se kromě výrobků objevuje i ve službách 

Citroën, jehož cílem je přinášet stále více pohody a usnadňovat cestování, nabízí celou řadu cenných a přizpůsobených služeb. Důkazem toho je fakt, že třetina nových vozů se prodává se smlouvou na služby.

1. března letošního roku navíc značka spustila službu Citroën Multicity. Stala se tak prvním výrobcem na světě, který nabízí internetový portál (www.multicity.citroen.fr), usnadňující cestování, jenž bere v úvahu všechny existující způsoby dopravy. Díky této nabídce si může uživatel vypočítat trasu od startu po cíl, zarezervovat si jízdenky či letenky, pronajmout si auto (včetně 100 % elektromobilu Citroën C-Zéro) nebo si zakoupit balíček dovolená/víkend. Tato služba zaznamenala za čtyři měsíce fungování 6 000 zákazníků a více než 600 000 návštěvníků.

redakce Ostrava Online

« zpět do rubriky