Během prvního čtvrtletí 2012 prodal Chevrolet Europe v západní a střední Evropě[1] 55,104[2] osobních automobilů a SUV, což odpovídá nárůstu prodeje o 7,8%, přičemž celkově trh poklesl ve srovnání s loňským rokem o 8,7%. Chevrolet Europe dosáhl dosud nejvyšší tržní podíl během prvního čtvrtletí 1,36%; přičemž za stejné období 2011 to bylo 1,15%.
„Během prvních tří měsíců roku jsme dokázali zvýšit podíl na trhu na 23 z 32 trhů západní a střední Evropy. To je v náročných ekonomických podmínkách povzbudivý výsledek," řekla Susan Docherty, prezidentka Chevrolet Europe. „Letošní příchod Cruze station wagon a Malibu završí představení deseti nových modelů během 18 měsíců a bude základem pro náš další růst," pokračovala S. Docherty.
Chevrolet dosáhl dosud nejvyšší podíl za první čtvrtletí v sedmi zemích:Albánii (5,04%), Rakousku (1,27%), Dánsku (7,99%), Francii (0,99%), Polsku (3,98%), Turecku (2,79%) a Velké Británii (0,83%). Prodej vzrostl velmi výrazně v těchto státech:
Polsku (+64%), Velké Británii (+40%), Švédsku (+37%), Nizozemsku (+36%), Rakousku (+26%), Belgii (+24%), Německu (+21%).
V západní a střední Evropě byly nejprodávanějšími modely značky Chevrolet v období leden - březen 2012 malé Aveo hatchback a sedan (15 800), následované městským modelem Spark (15 000) a kompaktním Chevroletem Cruze (10 100). Rodinný van Chevrolet Orlando se prodal 6900 krát a SUV Chevrolet Captiva 6800 krát.
Navíc, Chevrolet prodal během prvních tří měsíců letošního roku 2812 vozidel v Izraeli[3].
redakce Ostrava Online
[1] Znamená 39 zemí: EU27 plus Andorra, Albánie, Bosna a Hercegovina, Chorvatsko, Island, Macedonie, Černá Hora, Norsko, Srbsko, Švýcarsko a Turecko.
[2] Předběžné údaje o registracích – celkový trh vozidel (osobní automobily a lehká užitková vozidla).
[3] Izrael je součástí aktivit Chevrolet Europe, ale není zahrnutý ve výše uvedených číslech.