Z Poruby do centra opět tramvají! A osmdesátikilometrovou rychlostí!

tramvaj Ostrava
tramvaj Ostrava
Úterý, 8. 9. 2020, 10:17 - Od 1. 9. se na Svinovské mosty, klíčovou spojnici do Poruby, opět vrácí tramvaje. Dopravní podnik Ostrava (DPO) totiž dokončil jednu z největších investičních akcí letošního roku – kompletní rekonstrukci trati za 130 milionů korun. Vůbec poprvé v České republice se tak cestující v tramvajích mohou svést v některých úsecích až osmdesátikilometrovou rychlostí!

OSTRAVA - Od 1. 9. se na Svinovské mosty, klíčovou spojnici do Poruby, opět vrátí tramvaje. Dopravní podnik Ostrava (DPO) totiž dokončil jednu z největších investičních akcí letošního roku – kompletní rekonstrukci trati za 130 milionů korun. Vůbec poprvé v České republice se tak cestující v tramvajích mohou svést v některých úsecích až osmdesátikilometrovou rychlostí!

Sanace spodku trati pro lepší stabilitu a delší trvanlivost, úprava trolejového vedení a pražce s pružným upevněním kolejnic pro tišší a hlavně rychlejší jízdu jsou hlavní důvody velké prázdninové výluky na Svinovských mostech, kam se konečně vracejí zpět všechny standardní tramvajové linky. „Být nejmodernějším dopravním podnikem v zemi neznamená mít jen ta nejmodernější vozidla a způsoby odbavení. Musíte rovněž investovat a zkvalitňovat dopravní cestu. Kvůli bezpečnosti, snížení hluku i zvyšování rychlosti. Obecně je rok 2020, co se investic do dopravní cesty týče, pro DPO rekordní. Celkově letos modernizujeme a opravujeme za téměř 400 milionů korun,“ uvádí předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys.

Ke stejnému datu, tedy k 1. 9., skončila i generální oprava drážních objektů na tramvajové smyčce Hlučínská. Za 44 milionů korun DPO vyměnil kompletně koleje, vybudoval nová nástupiště a veškeré zázemí pro řidiče. Samozřejmě nechybí ani nové osvětlení a bezpečnostní kamery. Poblíž zároveň vzniká P+R parkoviště.

Tramvajová smyčka Hlučínská

-          k. 1. 9. 2020 se spouští jen „drážní objekty“, tzn. nástupiště a kolej, budovy a zázemí až později, parkoviště P+R ještě později

-          investorem u samotné tramvajové smyčky je DPO (44 mil. Kč), investorem parkoviště P+R je SMO (24 mil. Kč) 

-          zhotovitel: OHL ŽS,

-          bezbariérová nástupiště, nový přístřešek (resp. zastřešení větší části nástupiště v designu blížícím se novému městskému standardu, sociální zázemí pro řidiče i pro veřejnost (pro veřejnost nebude hned 1. 9.)

-          uvnitř smyčky je odstavná plocha pro autobusy (nyní např. pro výlukové autobusy, ale do budoucna i pro naše parciální trolejbusy, které by tam mohly mít někdy konečnou)

-          smyčka i po opravě konečná pro linky 8, 14.

-          důvodem rekonstrukce smyčky je návaznost na projekt města P+R parkoviště (čili mimo jiné, aby se přes naše koleje dalo vjet na P+R)

-          ekologizace dopravy => komfortní přestup i z individuální dopravy na veřejnou

-          od září rekonstrukce přilehlé křižovatky (jízdní pruhy atd., tzn. teprve příprava na P+R)

-          součástí investice DPO je velká LCD obrazovka na střeše budovy zázemí, která budu sloužit k lepší informovanosti jak cestujících, tak i např. řidičů projíždějících aut, kteří se dostanou informaci o P+R a odjezdech spojů do centra)

-          výrazně se tedy zlepší komfort, informovanost a bezpečnost (osvětlení, kamerové systémy napojené na Policii).

Rekonstrukce trati Nová ves – Třebovice

-          investice 130 mil. Kč

-          zhotovitel: sdružení firem Strabag rail +Eurovia

-          projektant: Dopravní projektování 

-          délka opravovaného úseku -  2,1 km

-          zvyšování rychlosti na 80 km/hod. (Stadlery 80 km/h, Tria 70 80 km/h, Varia 65 km/h), úspora cca 20 sec. (oproti 60 km/h)

-          použitá technologie: konvenční železniční svršek, tzn. štěrkové lože, pražce s pružným upevněním kolejnic, sankce spodku pro vyšší stabilitu a trvanlivost

-          na mostech jsou použity zejména kvůli výšce dřevěné pražce, na zbytku trati betonové pražce

-          stabilizace předmostí (prolévání štěrkového lože pryskyřicí)

-          úprava trolejového vedení na 80 km/h, kvalitnější vícebodové zavěšení, původní trakční stožáry

-          v souvislosti se zvýšením rychlosti nabývá na významu investice do antikolizních systémů

Zvyšování rychlosti:

Na tramvajových tratích, vedených po pozemní komunikaci, je nejvyšší rychlost 50 km/h, na tratích na samostatném tělese 60 km/h s tím, že návěstím lze místně rychlost ještě zvýšit až na 80 km/h. Dosud byla na vybraných úsecích povolena rychlost až na 65 km/h, od 1. 9. 2020 tedy až 80 km/h. Dále je omezena rychlost jízdy přes výhybky
a křižovatky na 10 až 20 km/h, kde opatření na zvýšení rychlosti také připravujeme (např. J. Kotase již dnes 30-40 km/h a přibydou ještě některé další vhodné).

Vhodné úseky pro zvýšení rychlosti na 70 až 80 km/h byly vybrány s ohledem na dostatečnou délku mezizastávkových úseků, dopravní situaci i okolní zástavbu.

Realizace stavebních úprav bude probíhat postupně  do 2022, přičemž až 85 % nákladů by mohlo být kryto
z Operačního programu Doprava. Náklady budou ještě upřesňovány podle výsledků VZ.

« zpět do rubriky


Komentáře

Nakupujte levné vysoce kvalitní pentobarbitalové pilulky Nembuta

Koupit Nembutal Pentobarbital Sodiumi Objednejte si Nembutal z důvěryhodného zdroje. Poskytujeme informace z první ruky a vysoce kvalitní produkty, které vám umožní rozhodnutí na konci životnosti. Život s nevyléčitelnou nemocí není snadný. Vdes výrazně snižuje kvalitu života a především nesnesitelnou bolest. Věříme, že se jedná o základní právo pro každého, kdo je duchovně stabilní a ve skutečné bolesti, ukončit svůj život, pokud si to přeje. Nembutal, řešení a lék volby, je velmi obtížné získat kvůli omezením a lék byl odstraněn z pultů lékáren a výroba byla snížena. Dobrou zprávou je, že drogu si stále můžete koupit online. . Jsme jediným řešením a doufáme, že poté, co jsme se rozhodli zemřít pokojně a bez bolesti. Kontaktujte nyní pro více informací: E-mailová adresa: euthanasiadoc@gmail.com

Přidat komentář