Po slavnostním zahájení v Limě zamířily týmy na první, 272 km dlouhou rychlostní zkoušku, která zahrnovala 31 měřených kilometrů. Přestože měřený úsek byl relativně krátký, nebyl jednoduchý. Překvapivě mnoho týmů mělo problémy hned v této zahajovací etapě. Posádka Ouředníček - Křípal byla naneštěstí mezi nimi. Po slibném startu bohužel ztratila následkem technických problémů drahocenné minuty.
"Dnešní prolog byl zlý sen… Odstartovali jsme dobře, předjeli jsme tři auta a při předjíždění čtvrtého Ranger znenadání začal ztrácet výkon a zapadli jsme. Podařilo se nám pokračovat, ale problém trval dál. Zapadli jsme ještě třikrát a navíc jsme minuli jeden kontrolní bod. Ztratili jsme hodně času, nicméně v porovnán s tím, co nás ještě čeká, snad nebude ztráta rozhodující. Teď musíme najít a vyřešit závadu a připravit se na zítra," řekl po dojetí Tomáš Ouředníček.
"Atmosféra při slavnostním startu v Limě byla fantastická! Spousty lidí, všichni přátelští a usměvaví… Dnešní trasa, duny, i celá organizace byly úžasné, my jsme se ale potýkali s technickými problémy a minuli jeden kontrolní bod, takže jsme nezajeli výsledek, v jaký jsme doufali. Závod je ale dlouhý, snad se nám podaří zítra ztrátu dohnat," dodal David Křípal.
Dnešní, druhá, 278 kilometrů dlouhá etapa bude okruh kolem města Pisco, s 267 měřenými kilometry. Trasa povede ohromující krajinou, ale bude představovat obrovskou výzvu především pro navigátory, kteří budou muset najít správnou cestu peruánskými dunami a kaňony…
Závodní kariéra Tomáše Ouředníčka (*1969 Brno) začala v roce 2008, kdy se stal co-pilotem Miroslava Zapletala. Posádka tehdy dokončila první společný Dakar na neuvěřitelném 7. místě (3. místě v kategorii T1.1) a dále pokračovala vítězstvími v maďarském a českém šampionátu. Ani vážná nehoda během Dakar Rally 2010 posádku nezastavila. Tým se dokázal v roce 2011 vrátit zpět ke světové elitě a umístil se ve FIA Světovém poháru na 4. pozici.
Po startu (a dojetí do cíle) v kategorii kamionů na Dakaru 2012 a krátké pauze v roce 2013 se Ouředníček rozhodl vrátit zpět v závodní sezoně 2014, ale tentokrát za volantem. Vybral si závodní speciál Hummer H3 EVO a ve FIA Mistrovství Středoevropské zóny s ním debutoval rovnou na 2. místě celkově. V roce 2016 závodil v týmu Buggyra Racing a jako pilot úspěšně dokončil Dakar 2016 (46. místo celkově, 22. místo T1.1).
Po dvou letech (a mnoha vítězných titulech v kategorii) se rozhodl k dalšímu kroku vpřed. Začátkem sezóny 2017 přesedlal do ex-továrního vozu Ford Ranger Dakar pod vlajkou globálního týmu South Racing.
Společně s novým navigátorem Davidem Křípalem vyhráli největší africký závod a třetí největší rally-raid na světě Morocco Desert Challenge 2017.
V sezóně 2017 posádka obsadila bronzovou příčku v kat. T1.1 v Mistrovství Maďarska. Ve FIA Světovém poháru Ouředníček obsadil 15. místo ve Španělsku, 8. místo v Maďarsku a 15. místo (4. místo T1.1) v OiLibya rally du Maroc.
Tomáš Ouředníček je stále nejúspěšnějším českým automobilovým dakarským navigátorem. RALLYE DAKAR 2009 - posádka Zapletal-Ouředníček vybojovala zatím nepřekonaný český historický úspěch: 3. místo v kategorii T1.1, 7. místo celkově (na startu 177 aut, malý český tým porazil dva tovární týmy, první Mitsubishi v cíli).
Lenka Netušilová