Vega měla na svou dobu velmi dobrý aerodynamicky čistý desing. Křídlo se závěsným nosníkem, skořepinový trup doutníkového tvaru byl z velké části vyroben ze dřeva, ačkoliv poslední modely Vegy byly již celokovové.
Pro tento typ bylo použito několik typů motorů. Většina z nich pocházela z dílen mateřské firmy Lockheed, ale také od firmy Wright, jejíž divizí byla dočasně firma Lockheed.
Celkem se vyrobilo 128 letounů a to ve všech verzích. Pro společnost Western Air Express byl vyvinut příbuzný čtyřmístný hornoplošník Lockheed Model 3 Air Express.
Známý byl rovněž upravený Vega Model 1, který byl použit v dubnu 1928 cestovateli Hubertem Wilkinsem a Carlem Eielsonem k prvnímu letu napříč arktickou oblastí.
Dá se tedy konstatovat, že Lockheed Vega byl typem velmi úspěšným.
Technické údaje - Lockheed Model 1 Vega
rozpětí 12, 5 m
délka 8, 43 m
max. rychlost 222 km/h
dolet 1449 km
dostup 4572 m
motor hvězdicový Wright J - 5 Whirlwind, 220 - 225 hp
kapacita jeden pilot + čtyři cestující, pozdější modely mohly unést až sedm cestujících
redakce Ostrava Online