Fotogalerie Online

Středa, 11. 3. 2020, 8:53 -

Těžký kontejner spadl v Ostravě na policejní vozidlo, hasiči vyprošťovali.

 
Těžký kontejner spadl
Těžký kontejner spadl
Těžký kontejner spadl
Těžký kontejner spadl
Těžký kontejner spadl
Těžký kontejner spadl
Těžký kontejner spadl
Těžký kontejner spadl
Těžký kontejner spadl
Těžký kontejner spadl
Těžký kontejner spadl
Těžký kontejner spadl
Těžký kontejner spadl
Těžký kontejner spadl
Těžký kontejner spadl
Těžký kontejner spadl
Těžký kontejner spadl
Těžký kontejner spadl
Těžký kontejner spadl
Těžký kontejner spadl
Těžký kontejner spadl
Těžký kontejner spadl
Středa, 5. 2. 2020, 10:31 -

V minulém týdnu absolvovala výcvik „na klidné, tekoucí a zamrzlé hladině“ také směna C ze stanice Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje (HZS MSK) v Bruntálu. Odborná příprava byla obohacena o seznámení s novým prostředkem pro práci na vodě „Seabob“, určeným pro pohyb na vodě i pod vodou. Elektromotor dodá rychlost až 27 km/h. Ovládání si osvojil každý hasič během několika minut.

Při výcviku byl použit čtyřpásový speciál „Hāgglunds“. S tímto čtyřpásovým dvoukabinovým speciálem vyjela posádka přímo z hasičské stanice v Bruntále a dorazila na místo výcviku u Slezské Harty. Vozidlo umožní dojet do takových míst, kam se hasiči nejsou schopni dopravit běžnou technikou.

 
Výcvik hasičů
Výcvik hasičů
Výcvik hasičů
Výcvik hasičů
Výcvik hasičů
Výcvik hasičů
Výcvik hasičů
Výcvik hasičů
Výcvik hasičů
Výcvik hasičů
Výcvik hasičů
Výcvik hasičů
Středa, 8. 1. 2020, 9:09 -

Tři jednotky hasičů zasahovaly v neděli 5.1.2020 odpoledne na čtyřproudé silnici I/11 z Ostravy do Opavy - v úseku mezi Hrabyní a Mokrými Lazci - u požáru kamionu MAN, který převážel cukrovou řepu do opavského cukrovaru. Za požár jeho kabiny s předběžně odhadovanou škodou 800 tisíc korun může porucha motoru. Hasiči uchránili svým rychlým zásahem majetek (ložnou část vozidla s nákladem) asi za půl milionu korun.

 Kvůli požáru, který se obešel bez zranění, byla na několik desítek minut uzavřena silnice ve směru na Opavu v úseku mezi Hrabyní a Mokrými Lazci. Uzavírce se dalo bez problémů vyhnout po souběžné „staré“ silnici.

Operační středisko hasičů bylo o požáru nákladního vozidla z roku 2014 informováno v neděli krátce po půl druhé odpolední. Vyjely k němu ihned dvě jednotky Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje (HZS MSK) – ze stanic Opava a Ostrava-Poruba, společně s nimi jednotka dobrovolných hasičů z Hrabyně.

Už při příjezdu šlehaly z kabiny vydatné plameny. Hasiči dostali oheň pod kontrolu za 20 minut, dalších asi 40 minut jim zabralo pečlivé dohašování. Na únik provozních kapalin použili nasákavý sorbent.

Před 16. hodinou dorazila k požáru odtahová vozidla, po předpokládaném odtahu kamionu ještě hasiči uklidí vozovku.

 
požár kamionu
požár kamionu
požár kamionu
požár kamionu
požár kamionu
požár kamionu
požár kamionu
požár kamionu
požár kamionu
požár kamionu
požár kamionu
požár kamionu
požár kamionu
požár kamionu
Úterý, 8. 10. 2019, 22:05 -

Do simulované záchrany osob při hromadném železničním neštěstí se spolu s hasiči a policisty zapojily více než dvě desítky záchranářů. Dalších bezmála čtyřicet pracovníků ZZS MSK bylo zaangažováno v rolích zraněných účastníků události.

 
Úterý, 24. 9. 2019, 20:17 -
Dvě jednotky profesionálních hasičů (HZS MSK) zasahovaly v pátečním
odpoledni 20.9.2019 u nehody tramvaje v Ostravě-Třebovicích, která narazila
do odbočujícího osobního auta Peugeot a tlačila jej bezmála 30 metrů před sebou po
kolejích.
Přitom srazila kovový sloup mezi kolejemi a vykolejila předními i zadními
koly. V peugeotu se zranil řidič středního věku, kterého pak hasiči vyprošťovali, a
starší spolujezdkyně, v tramvaji další žena.
Po úspěšném vyproštění zraněného řidiče, který byl při vědomí, se hasiči
zaměřili na vytažení havarovaného peugeotu z kolejiště a naložení na vozidlo
odtahové služby, což bylo poměrně jednoduché – pomocí hydraulické ruky
vyprošťovacího speciálu MB Actros Bizon.
Oříškem bylo nakolejení soupravy, nejprve zadních kol tramvaje. Zde opět
pomohla hydraulická ruka Bizona, silné popruhy a řetězy. Když už se zdálo, že by se
to mohlo povést, zaúřadoval jeden z kloubů tramvaje a zadní část se prověsila.
Hasiči nad ní vyzráli systémem několika popruhů, které zabraňovaly dalšímu prohnutí
a soupravu srovnávaly. Po 19. hodině byla zadní náprava tramvaje na kolejích.
 
nakolejování tramvaje po nehodě 1
nakolejování tramvaje po nehodě 1
nakolejování tramvaje po nehodě 2
nakolejování tramvaje po nehodě 2
nakolejování tramvaje po nehodě 3
nakolejování tramvaje po nehodě 3
nakolejování tramvaje po nehodě 4
nakolejování tramvaje po nehodě 4
nakolejování tramvaje po nehodě 5
nakolejování tramvaje po nehodě 5
nakolejování tramvaje po nehodě 6
nakolejování tramvaje po nehodě 6
nakolejování tramvaje po nehodě 7
nakolejování tramvaje po nehodě 7
nakolejování tramvaje po nehodě 8
nakolejování tramvaje po nehodě 8
auto po nehodě s tramvají
auto po nehodě s tramvají

Stránky