Češi se ve své zemi cítí bezpečněji než Němci a Poláci. Nespokojeni jsou ale s důchodovým zabezpečením

průzkum
průzkum
Středa, 8. 1. 2020, 9:13 -

Dle aktuálního průzkumu BNP Paribas Cardif, který porovnával situaci v ČR s dalšími evropskými a světovými zeměmi, se 80 % českých respondentů cítí ve své zemi v bezpečí. Oproti sousedům z Německa, kde se bezpečně cítí 75 % dotázaných, a Polsku (74 %). Nejhůře v průzkumu vyšla naopak úroveň důchodového zabezpečení, se kterou je spokojeno pouze 33 % Čechů a péče o starší obyvatele (43 %).

Česká republika překračuje evropský průměr v mnoha ukazatelích kvality života

„Bezpečnost, kvalita zdravotní péče nebo ochrana osobních údajů, to jsou všechno oblasti, s nimiž většina Čechů vyjádřila spokojenost. Naše zdravotnictví si pochvalovalo 76 % dotázaných, stejně tak ochranu osobních údajů. Spokojenost vyjádřili i v otázce bydlení, které kladně zhodnotilo 75 % Čechů,“ říká Viktor Houška z BNP Paribas Cardif.

Pouze 56 % českých respondentů je spokojeno s růstem kupní síly obyvatel naší země. Vyplývá z toho tedy, že zhruba polovina národa je spokojena s tím, co si může ze svého příjmu dovolit. V této oblasti jsme dopadli podobně jako sousední Polsko se svými 53 % a Německo, kde je s růstem kupní síly spokojeno dokonce pouze 55 %.

60 % Čechů předpokládá, že naspoří dostatek peněz na zrealizování svých plánů v následujících pěti letech

V otázce hodnocení vývoje úspor do budoucnosti odpovědělo pozitivně 60 % respondentů, tedy větší polovina národa. Ve srovnání se sousedním Polskem, kde kladně odpovědělo 38 % a Německem se svými 50 % pozitivních odpovědí, jsme dopadli opět dobře. „Celých 30 % Čechů si ale myslí, že své plány v následujících pěti letech nebudou moci uskutečnit bez finanční pomoci rodiny a přátel. 21 % dotázaných Čechů je pak téměř rozhodnuto zažádat o půjčku banku,“ říká Viktor Houška z BNP Paribas Cardif.

 

O průzkumu

Pojišťovna BNP Paribas Cardif realizovala průzkum na vzorku 26 000 lidí ve 26 zemích na třech kontinentech (Evropa, Latinská Amerika a Asie). Cílem bylo posoudit potřebu osobního pojištění a analyzovat změny spotřebitelského chování a očekávání vůči pojištění. Průzkum provedla výzkumná agentura Ipsos.

průzkum
průzkum
 

« zpět do rubriky