Výrobní program BMW - podzim 2011

Pondělí, 11. 7. 2011, 8:27 - BMW řady 3: více individuality, více emocí, Dynamické jízdní vlastnosti, pokroková a bohatá výbava, stejně tak jako typicky sportovně-elegantní design tříbí charakter BMW řady 3. Modely BMW řady 3 Coupé a BMW řady 3 Cabrio přicházejí v ještě atraktivnější podobě ve dvou speciálních edicích.

Stylová elegance: Edice Exclusive.
Na nezaměnitelnou eleganci a stylovost je zaměřena edice Exclusive, která je připravena pro BMW řady 3 Coupé a BMW řady 3 Cabrio. Vyznačuje se šedou barvou Spacegray a 18palcovými litými koly s paprsky ve tvaru písmene V. Na výběr je také další exkluzivní barva Mineralgray, stejně jako další barvy ze standardní nabídky. Specifické jsou také kontrastní kryty vnějších zpětných zrcátek. Uvnitř je samozřejmostí kožené čalounění Dakota. Na přání je k dispozici exkluzivní šedá barva Pearlgray s kontrastním šedým šitím. K dispozici je také černá barva čalounění s bílým švem. Specifické jsou i černé dekorační lišty z bambusového dřeva.

Zvýrazněná sportovní linie: Edice M Sport.
Edice M Sport dále zvýrazňuje charakter modelů BMW řady 3 Coupé a BMW řady 3 Cabrio. Kromě M sportovního podvozku je nyní k dispozici exkluzivní barva z repertoáru BMW M3 – Silverstone, stejně jako 18palcová kola s dvojitými paprsky v šedé barvě. K dalším specifickým rysům vnějšího designu patří leskle černé rámečky kolem bočních oken v provedení Shadow Line, stejně jako černé kryty vnějších zpětných zrcátek. Nepřehlédnutelný je v barvě karoserie lakovaný zadní difuzor i zadní M spojler.

Uvnitř zaujmou M sportovní sedadla, M sportovní volant, pedály z ušlechtilé oceli a M podložka pro levou nohu z hliníku. Kromě toho patří do výbavy edice M Sport také černá kůže Dakota s modrým kontrastním šitím s vytlačenými logy M.

Atraktivní kombinace: střecha BMW Individual s kontrastním lakováním pro BMW řady 3 Cabrio.
Obzvláště osobitým doplňkem pro BMW řady 3 Cabrio je možnost odlišně lakované pevné skládací střechy – k dispozici je černá a stříbrná barva, kterou lze kombinovat s patnácti odstíny karoserie. Kontrastní střecha je k dispozici také ve spojení se sportovním M paketem, stejně jako pro BMW M3 Cabrio.

Pro modely BMW 320d EfficientDynamics Edition jsou připraveny speciální edice Exclusive a Lifestyle. BMW řady 1 a BMW řady 3 mohou být vybaveny modernizovanými navigačními systémy Professional a Business, které jsou nyní standardně vybaveny hlasovým vládáním a USB rozhraním. Také pro rádio Professional je připravena možnost doplnění o bluetooth připojení mobilního telefonu.

BMW řady 5: úspornost a radost z jízdy: u BMW řady 5 Sedan a BMW řady 5 Touring došlo k rozšíření nabídky motorů a dalšímu zdokonalení technologií z programu BMW EfficientDynamics, které přinášejí zvýšení účinnosti. Novinkou je režim ECO PRO, který je k dispozici vedle již známých jízdních režimů. Připravena je také novinka v podobě bezdotykového otevírání zavazadlového prostoru, stejně jako nová funkce aktivní ochrany. Pro model BMW řady 5 Gran Turismo bude od podzimu nově připraven sportovní M paket a ucelená nabídka z programu BMW Individual.

Nové zážehové čtyřválce s technologiemi  BMW TwinPower Turbo.
Zavedení nových přeplňovaných zážehových čtyřválců BMW TwinPower Turbo pod kapoty BMW řady 5, které se plánuje na podzim 2011, tyto vozy opět s odstupem řadí na vrchol svého segmentu v otázkách úspornosti a sportovního zátahu. Nové čtyřválce s objemem 2,0 litru kombinují dvoukomorové turbodmychadlo Twin-Scroll, přímé vstřikování paliva High Precision Injection, proměnný zdvih sacích ventilů VALVETRONIC a dvojité proměnné časování Double-VANOS.

V novém modelu BMW 520i dosahuje přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 litru nejvyšší výkon 135 kW/184 k při otáčkách 5000 min-1. Točivý moment vrcholí hodnotou 270 Nm mezi 1250 a 4500 min-1. Spontánní produkci výkonu charakterizuje zrychlení z klidu na 100 km/h během 7,9 s (samočinná převodovka 8,0 s). Nejvyšší rychlost činí 227 km/h (samočinná převodovka 226 km/h). V souvislosti s těmito parametry zaujme hodnota kombinované spotřeby paliva podle EU pohybující se mezi 6,8 a 7,0 l/100 km (samočinná převodovka 6,4 až 6,7 l/100 km), což odpovídá produkci CO2 ve výši 163 až 170 g/km (samočinná převodovka 156 až 163 g/km). BMW 520i je kromě provedení sedan k dispozici také jako kombi BMW 520i Touring.

Specifické úpravy systému přeplňování a vstřikování zajistily u nového čtyřválcového zážehového modelu BMW 528i nejvyšší výkon 180 kW/245 k mezi 5000 a 6500 min-1. Nejvyšší točivý moment má mezi 1250 a 4500 min-1 hodnotu 350 Nm. BMW 528i je připraveno z klidu na 100 km/h akcelerovat během 6,2 s (samočinná převodovka 6,3 s) a dosáhnout nejvyšší rychlosti 250 km/h. Kombinovaná spotřeba podle cyklu EU činí 6,8 až 7,1 l/100 km (samočinná převodovka 6,5 až 6,8 l/100 km) a produkce emisí CO2 dosahuje 159 až 165 g/km (samočinná převodovka 152 až 158 g/km). Stejně jako v případě modelu BMW 520i, také nové BMW 528i se bude od podzimu 2011 dodávat jako sedan i kombi BMW 528i Touring.

BMW 520d EfficientDynamics Edition: Jedinečné ve vyšší střední třídě – prémiová limuzína se spotřebou jen 4,5 l/100 km.
Kromě standardního modelu BMW 520d bude od podzimu k dispozici provedení BMW 520d EfficientDynamics Edition zaměřené na ještě nižší spotřebu paliva. S výkonem 135 kW/184 k a točivým momentem 380 Nm je kombinovaná spotřeba podle EU ve výši 4,5 l/100 km mimořádně pozoruhodnou hodnotou odpovídající produkci CO2 ve výši 119 g/km. Ve srovnání s konkurenty v daném segmentu má bezkonkurenčně nejvyšší výkon, avšak spotřeba je o přibližně 10 procent nižší.

Stejně, jako je tomu u ostatních modelů s přídomkem EfficientDynamics Edition, také motor úsporného modelu postaveného na základě modelu BMW 520d je vybaven speciálním dvouhmotovým setrvačníkem s pohyblivými díly pracujícími na principu kyvadla, které zvyšují účinnost tlumení vibrací především v nízkých otáčkách. Díky tomu lze při jízdě používat bez rizika poškození právě nižší otáčky, které jsou zárukou nižší spotřeby paliva. Mezi další prvky modelu BMW 520d EfficientDynamics Edition patří funkce Auto Start-Stop, regenerace kinetické energie, aktivní aerodynamické klapky, delší stálý převod, stejně tak jako specifická aerodynamicky optimalizovaná kola.

Nové vznětové motory BMW řady 5: Více síly a úspornosti díky technologiím BMW TwinPower Turbo.
Dalšího zvýšení síly a zmenšení spotřeby paliva se u BMW řady 5 podařilo dosáhnout také v oblasti vznětových motorů. Od podzimu 2011 je připraven model BMW 525d vybavený novým vznětovým čtyřválcem 2,0 l s technologiemi BMW TwinPower Turbo se stupňovitým přeplňováním Variable Twin Turbo. Celohliníkový motor je vybaven přímým vstřikováním Common-Rail s piezo-elektrickými vstřikovači. Díky proměnné geometrii rozváděcích lopatek menšího z turbodmychadel se dosahuje obzvláště rychlých reakcí motoru a nízké hmotnosti.

Nové BMW 525d je ve srovnání s předchozím modelem stejného označení výkonnější o 10 kW a dosahuje výkonu 160 kW/218 k při 440 min-1. Točivý moment vrcholí mezi 1500 a 2500 min-1 hodnotou 450 Nm. Za pozornost stojí hodnota zrychlení z klidu na 100 km/h během 7,0 s, stejně jako nejvyšší rychlost 243 km/h (samočinná převodovka 239 km/h). Kombinovaná spotřeba podle EU s hodnotami mezi 5,0 až 5,3 l/100 km (samočinná převodovka 5,1 až 5,4 l/100 km) až o 20 procent nižší než u předchozího modelu. Odpovídající produkce CO2 činí 132 až 145 g/km (samočinná převodovka 126 až 132 g/km). Uvedené údaje platí pro provedení sedan, v nabídce je také model BMW 525d Touring.

Od podzimu 2011 dojde také k výměně vznětových šestiválců za motory z nové generace jednotek BMW TwinPower Turbo. U modelu BMW530d došlo k nárůstu výkonu o 10 kW na 190 kW/258 k při 4000 min-1. Nejvyšší točivý moment 540 Nm motoru s magnetickými vstřikovači vrcholí mezi 1500 a 3000 min-1 (samočinná převodovka 560 Nm). Zrychlení 0 až 100 km/h trvá BMW 530d jen 6,1 s (samočinná převodovka 6,0 s) a nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h. Ve srovnání s předchůdcem došlo k poklesu kombinované spotřeby o 13 procent na 5,7 až 5,9 l/100 km (samočinná převodovka 5,5 až 5,8 l/100 km). Emise CO2 činí 149 až 155 g/km (samočinná převodovka 139 až 145 g/km).

Nová generace vznětového šestiválce BMW TwinPower Turbo se objevila také v modelu BMW 535d s největším výkonem 230 kW/313 k při 4400 min-1. Tento nejsportovnější vznětový šestiválec se stupňovitým přeplňováním Variable Twin Turbo dosahuje mezi 1500 a 2500 min-1 točivého momentu 630 Nm a jeho standardní výbavou je osmistupňová samočinná převodovka. I díky její pomoci je tento model připraven zrychlit z klidu na 100 km/h během 5,5 s a dosáhnout elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. Skutečně imponující je ve světle dynamiky kombinovaná spotřeba paliva pohybující se mezi 5,4 a 5,6 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 142 až 148 l/100 km.

BMW řady 5: Vůz úspěšný po celém světě je nyní ještě atraktivnější.
BMW řady 5 byl v mnoha různých srovnávacích testech po celém světě označen za vítěze a nejlepší volbu v daném segmentu. Vyzdvihováno bylo především jedinečné spojení sportovnosti a komfortu, ale i nabízené inovace a velmi široká nabídka různých modelů. Tuto mnohostrannost dokazují i další nabízené motory, které ještě nebyly zmíněny. Kromě dvou přeplňovaných čtyřválců jsou zážehové motory zastoupené ještě typem BMW 530i s posíleným řadovým šestiválcem o výkonu 200 kW/272 k. Nechybí ani model 535i, stejně jako vrcholné provedení BMW 550i s osmiválcem pod kapotou. Množství nabízených modelů dále vzrůstá s instalací pohonu všech kol BMW xDrive, který je k dispozici v následujících modelech: BMW 528i xDrive, BMW 535i xDrive, BMW 550i xDrive (pouze Sedan), BMW 525d xDrive, BMW 530d xDrive a BMW 535d xDrive. Praktičtější karoserie Touring bude od podzimu nově k dispozici v modelu BMW 550i Touring s osmiválcem a pohonem zadních kol.

Režim ECO PRO doplňuje nabídku jízdních režimů.
Od podzimu 2011 se u modelů BMW řady 5 rozšiřuje nabídka jízdních režimů ovládaných pomocí kolébkového přepínače na středovém tunelu. Řidič jeho prostřednictvím může zvolit požadovanou charakteristiku plynového pedálu, reakcí motoru, posilovače řízení, stabilizačního systému DSC a případně také dalších systémů podvozku, či samočinné převodovky. Kromě stávající režimů „COMFORT“, „SPORT“ a „SPORT+“ je možné u čtyř- a šestiválcových modelů aktivovat také režim ECO PRO zaměřený na maximální snížení spotřeby paliva. Kromě důrazu na snížení otáček motoru dochází k úpravám činnosti například vyhřívání sedadel, zpětných zrcátek a klimatizace tak, aby se maximálně snížily jejich energetické nároky. V režimu ECO PRO se také aktivuje nový displej, který řidiči ukazuje, o kolik kilometrů se tímto režimem podařilo prodloužit dojezd automobilu.

Více bezpečnosti, komfortu a propojení se světem: nové funkce BMW ConnectedDrive.
Od podzimu 2011 bude do bezpečnostní výbavy BMW řady 5 patřit pokrokový Systém aktivní ochrany, jehož úkolem je v maximální možné míře omezit následky nehody. Při rozpoznání rizika kolize centrální bezpečnostní řídicí jednotka rozhodne o automatickém zavření bočních oken, střešního okna, nebo o přitáhnutí bezpečnostních pásů.

Zdokonalen bude také systém komfortního přístupu, a to o funkci bezdotykového otevírání zavazadlového prostoru. Nyní postačí pouze pod zadním nárazníkem pohnout nohou a víko zavazadlového prostoru u provedení Sedan i kombi Touring se v případě přítomnosti aktivního klíče v dosahu vozidla samočinně otevře. U modelu Touring dojde v závislosti na výbavě vozu k otevření buď pouze samostatného zadního okna, nebo v případě výbavy elektrickým pohonem též celého víka zavazadlového prostoru.

Současně s novým modelovým rokem bude možné všechny modely BMW řady 5, tedy Sedan, Touring i Gran Turismo vybavit nejnovější generací Head-Up displeje s barevným zobrazováním symbolů a grafik. Systém nočního vidění s rozpoznáváním osob bude doplněn o intenzivnější varování řidiče optickou i akustickou cestou.

BMW řady 5 Gran Turismo: Sportovnější a exkluzivnější než kdy dříve.
Variabilita, cestovní komfort i suverénní jízdní projev BMW řady 5 Gran Turismo může od podzimu dostat díky sportovnímu M paketu nový dynamičtější ráz. Speciálně pro tento model byly vyvinuty komponenty v oblastech aerodynamiky, podvozku a interiéru, které se zaměřují na poskytnutí ještě větší porce typické radosti z jízdy. Sportovní M paket se sníženým podvozkem je k dispozici se sedmi barvami karoserie, včetně nové barvy Carbonblack vyhrazené výhradně pro toto provedení.

Pro BMW řady 5 Gran Turismo byl rozšířen také exkluzivní program BMW Individual, v němž nechybí speciální laky karoserie, ani sada specifických 20palcových kol s různými rozměry pro přední a zadní nápravu. Program BMW Individual přináší i mnoho speciálních a exkluzivních alternativ pro barevné řešení vnitřního prostoru, včetně hojného používání jemné kůže Merino na různých částech interiéru.

BMW řady 6: jedinečné v dané třídě – nejsportovnější vznětový šestiválec a inteligentní pohon  všech kol BMW xDrive. U modelů BMW řady 6 v provedení Coupé a Cabrio dojde na podzim 2011 k rozšíření nabídky. K novému sportovnímu vznětovému motoru v modelech BMW 640d Coupé a BMW 640d Cabrio přibudou také modely s inteligentním pohonem všech kol BMW xDrive. Připraveny jsou i další novinky včetně například sportovního M paketu.

BMW 640d Coupé a BMW 640d Cabrio: Spontánní síla a nepřekonatelná úspornost.
S uvedením nových modelů BMW 640d Coupé a BMW 640d Cabrio se opět stanovují nová měřítka pro příkladné spojení radosti z jízdy a úspornosti. Stupňovitě přeplňovaný vznětový šestiválec s přeplňováním Twin Power Turbo je nejsportovnějším vznětovým šestiválcem na trhu a dokonale se etabloval již v předchozí generaci BMW řady 6. V aktuálním provedení se však jedná o jeho novou generaci s celohliníkovou konstrukcí a magnetickými vstřikovači. Nový motor se vyznačuje točivým momentem 630 Nm dosahovaným v rozmezí 1500 až 2500 min-1, stejně tak nejvyšším výkonem 230 kW/313 k při 4400 min-1.

Spontánní projev motoru je zárukou zrychlení z klidu na 100 km/h během 5,5 s (BMW 640d Coupé) a 5,6 s (BMW 640d Cabrio). V případě Coupé činí kombinovaná spotřeba podle EU jen 5,4 až 5,5 l/100 km (CO2: 143 až 145 g/km), u modelu Cabrio se jedná o rozmezí 5,6 až 5,7 l/100 km (CO2: 147 až 149 g/km). Stejně jako je tomu u modelů BMW 640i Coupé a BMW 640i Cabrio, také nová vznětová provedení mají ve standardní výbavě jízdní režim ECO PRO přinášející zaměření na maximální úspornost.

Poprvé v BMW řady 6: Inteligentní pohon všech kol BMW xDrive.
Ve spojení s vrcholným motorem, kterým je osmiválec BMW TwinPower Turbo s výkonem 300 kW/407 k, je pro BMW 650i Coupé a BMW 650i Cabrio připraven pohon všech kol xDrive. Jeho premiérové uvedení v modelech BMW řady 6 je zárukou nejen suverenity za každé situace, ale také dalšího zkrácení časů potřebných pro zrychlení. BMW 650i xDrive Coupé dokáže z klidu na 100 km/h akcelerovat během 4,8 s, provedení BMW 650i Cabrio potřebuje jen o 0,1 s více.

Nové funkce BMW ConnectedDrive, sportovní M paket a exkluzivní nabídka BMW Individual.
Od podzimu 2011 bude pro oba modely k dispozici adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, který dokáže varovat při riziku nárazu a současně také v krizové situaci aktivovat brzdovou soustavu. Automobil aktivuje brzdy přibližně 1,2 sekundy před neodvratitelným nárazem. Pro špičkové hudební zážitky je pro modely BMW řady 6 Coupé a BMW řady 6 Cabrio připravena mimořádná audioaparatura Bang & Olufsen High End Surround Sound System navržená přímo pro tyto modely, která je vybavená exkluzivní technologií Accoustic Lens se zesilovači o celkovém výkonu 1200 W a 16 reproduktory (BMW řady 6 Cabrio: 1000 W a 12 reproduktorů).

Pro BMW řady 6 Coupé a BMW řady 6 Cabrio bude od podzimu 2011 připraven sportovní M paket obsahující kromě jiného M aerodynamický paket, LED mlhové světlomety, 19palcová M kola s dvojitými paprsky, sportovní sedadla čalouněná kombinací kůže a alantary a M volant. Současně s tím jsou pro obě provedení BMW řady 6 připraveny exkluzivní doplňky z programu BMW Individual, mezi které patří například exkluzivní barvy karoserie, litá kola a mnoho dalších doplňků pro zušlechtění interiéru.

BMW řady 7: luxus, účinnost a sportovnost v dokonalé harmonii. BMW řady 7 zaznamenává v roce 2011 velmi úspěšný rok, který odráží mimořádně povedené vyvážení mezi nabízeným komfortem, luxusem, rozmanitostí nabídky a sportovností. Novinkou pro podzim roku 2011 bude možnost objednání sportovního M paketu pro hybridní BMW ActiveHybrid 7.  Kromě tradičního M aerodynamického paketu, 19palcových M kol s kombinovanými rozměry pro přední a zadní nápravu je standardní výbavou sportovního M paketu také systém Dynamic Drive aktivně omezující naklánění karoserie v zatáčkách. Samozřejmostí sportovní M paketu jsou také sportovní sedadla čalouněná kůží, M multifunkční volant a další prvky zvýrazňující sportovní charakter BMW ActiveHybrid 7.

BMW řady 7 se vyznačuje v daném segmentu výjimečnou úrovní asistenčních, komfortních a bezpečnostních systémů z programu BMW ConnectedDrive. Od podzimu 2011 se jejich nabídka dále rozšíří. Připraven bude systém nočního vidění BMW Night Vision s výraznějším optickým a akustickým upozorněním na chodce či cyklisty, kteří by mohli překřížit automobilu cestu. Novinkou v BMW řady 7 bude též možnost připojení mobilního telefonu s nainstalovanými aplikacemi umožňujícími poslech internetových rádií, či ovládání profilů Facebook a Twitter pomocí systému vozu.

BMW X1: nové motory pro ještě větší   dynamiku a nižší spotřebu paliva. BMW X1 je prvním a stále jediným prémiovým vozem daného segmentu, který nyní opět posunuje laťku úspornosti na novou úroveň. Na podzim roku 2011 nabídku rozšíří model BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition, který je systematicky navržen tak, aby zajistil neopakovatelnou radost z jízdy ve spojení s unikátně nízkou spotřebou paliva. Nový dvoulitrový turbodiesel vybavený souborem technologií BMW TwinPower Turbo disponuje nejvyšším výkonem 120 kW/163 k a točivým momentem 380 Nm. Tento model dosahuje kombinované spotřeby paliva 4,5 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 119 g/km. To jsou nejlepší hodnoty ze všech vozů BMW řady X. BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition posunuje spojení mezi agilitou, sportovností a ekonomikou provozu v daném segmentu na dosud nepoznanou úroveň.

Motor s přímým vstřikováním paliva Common Rail a turbodmychadlem s proměnou geometrií rozváděcích lopatek byl pro minimalizaci spotřeby detailně upraven. Jednou z úprav je i kyvadlo umístěné ve dvouhmotovém setrvačníku, které zvyšuje kulturu chodu v nízkých otáčkách, a tím usnadňuje provoz motoru v ekonomických nízkých otáčkách. Standardem je také indikátor optimálního rychlostního stupně, indikátor funkce Auto Start Stop, elektromechanický posilovač řízení, odpojitelný kompresor klimatizace nebo pneumatiky se sníženým valivým odporem. Specifickou vlastností BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition je rovněž prodloužený stálý převod, stejně tak jako litá kola s aerodynamicky optimalizovaným designem.

Pro tento model i pro ostatní vznětové verze bude od podzimu 2011 připraveno nové izolační řešení omezující vnitřní hlučnost.

Také v oblasti zážehových motorů se zvyšuje účinnost. Nový model BMW X1 xDrive28i následují i další modely, BMW X1 sDrive20i se zadním pohonem a BMW X1 xDrive20i, které jsou vybavené moderním přeplňovaným čtyřválcem s technologií BMW TwinPower Turbo. V tomto motoru s výkonem 135 kW/184 k a točivým momentem 270 Nm (mezi 1250 a 4500 min-1) se potkává dvoukomorové turbodmychadlo Twin Scroll, vysokotlaké přímé vstřikování High Precision Injection a plně variabilní ventilový rozvod VALVETRONIC. Příkladná síla motoru je zárukou zrychlení z klidu na 100 km/h u modelu BMW X1 sDrive20i za 7,4 s a u provedení s inteligentním elektronicky ovládaným pohonem všech kol BMW xDrive za 7,8 s. BMW X1 sDrive20i dosahuje ve spojení s šestistupňovou manuální i osmistupňovou samočinnou převodovkou kombinované spotřeby podle EU 7,1 l/100 km. U modelu BMW X1 xDrive20i činí tato hodnota jen 7,7 l/100 km (samočinná převodovka 7,6 l/100 km), což odpovídá produkci CO2 ve výši 179 (177) g/km. Samozřejmostí je ucelená nabídka prvků z programů BMW EfficientDynamics, čítající kromě jiného systém regenerace kinetické energie, parametricky řízené příslušenství motoru, funkci Auto Start Stop, ukazatel optimálního rychlostního stupně (manuální převodovky) či elektromechanický posilovač řízení (BMW X1 sDrive20i).

Představením nových motorů se od podzimu 2011 nabídka BMW X1 rozšiřuje na tři zážehové a čtyři vznětové jednotky s výkonovým spektrem od 105/143 k do 180 kW/245 k. Jedná se též o deset různých provedení, z nichž pět má pro BMW charakteristický pohon zadních kol a pět je vybaveno elektronicky řízeným pohonem všech kol xDrive.

Vstupní model do světa vozů BMW řady X přijde na podzim 2011 s optimalizovaným naladěním podvozku a rozšířenou standardní výbavou. U modelů s pohonem zadních kol byly funkce stabilizačního systému DSC (Dynamic Stability Control) doplněny o sušení brzd a kompenzaci poklesu brzdového účinku. Další novinkou je možnost samostatného objednání leskle černých (provedení Shadow Line) střešních ližin, které tak již nemusí být výhradně součástí sportovního M paketu. Rozšířeny na nejmodernější úroveň jsou také funkce patřící do programu BMW ConnectedDrive.

BMW Z4: premiéra nových čtyřválců BMW TwinPower Turbo a exkluzivní provedení Design Pure Balance. Roadster BMW Z4 se vyznačuje výkonnými motory a podmanivou jízdní dynamikou. Toto spojení z něj vytváří jeden z nejoblíbenějších prémiových vozů daného segmentu. Od podzimu 2011 tento model přijde s novými čtyřválcovými přeplňovanými motory a nabídkou nových samočinných osmistupňových převodovek. Současně je připravena také nová verze Design Pure Balance, která navazuje na podobně pojaté a velmi úspěšné provedení z minulosti.

BMW Z4 sDrive28i a BMW Z4 sDrive20i s technologiemi BMW TwinPower Turbo.
Nová generace přeplňovaných zážehových čtyřválců BMW TwinPower Turbo s objemem 1997 cm3 je významným pilířem přístupu BMW EfficientDynamics. Celohliníkové motory se vyznačují použitím nejmodernějších technologií v podobě například vysokotlakého přímého vstřikování High Precision Injection, dvoukomorových turbodmychadel Twin-Scroll, proměnného časování Double-VANOS nebo proměnného zdvihu sacích ventilů VALVETRONIC. Lehčí a kompaktnější motory ve srovnání s původními šestiválci mají přínos v menším zatížení přední nápravy, a s tím související větší ochotě k zatáčení.

V novém modelu BMW Z4 sDrive28i pracuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 180 kW/245 k při 5000 min-1. Tato hodnota je jen mírně nižší než u původního šestiválce s výkonem 190 kW/258 k. Točivým momentem však nový motor svého předchůdce zdaleka překonává. Disponuje totiž 350 Nm (o 40 Nm více), a to již od 1250 min-1. Nový motor se tedy vyznačuje intenzivnějším zátahem, který je dostupný v mnohem širším spektru využitelných otáček. Nové BMW Z4 sDrive28i je připraveno zrychlit z klidu na 100 km/h během pouhých 5,6 s, což je o 0,1 s kratší čas než v případě předchozího modelu BMW Z4 sDrive30i (ve spojení se samočinnou převodovkou činí tento rozdíl 0,4 s). Nejvyšší rychlost činí limitovaných 250 km/h.

I přes vzrušující dynamiku je nový model v kombinovaném cyklu EU zřetelně úspornější než předchůdce. BMW Z4 sDrive28i vykazuje kombinovanou spotřebu 6,8 l/100 km, což je pokles o nezanedbatelných 1,7 l/100 km (přibližně 20procentní snížení). Produkce CO2 činí jen 159 g/km.

Po konstrukční stránce shodný přeplňovaný zážehový čtyřválec, avšak s pozměněným přeplňováním a vstřikováním paliva, pracuje také v modelu BMW Z4 sDrive20i. Disponuje nejvyšším výkonem 135 kW/184 k při 4800 min-1 a točivým momentem 270 Nm dosahovaným již ve 1250 min-1. I přes zvýšení točivého momentu o 20 Nm ve srovnání s předchozím modelem BMW Z4 sDrive23i, došlo k poklesu hodnoty kombinované spotřeby paliva o 1,7 l/100 km (přibližně o 20 procent). I přesto je ale nové provedení roadsteru schopné zrychlit z klidu na 100 km/h během pouhých 6,9 s a jet nejvyšší rychlostí 235 km/h.

Na přání osmistupňová samočinná převodovka: více komfortu bez zvýšení spotřeby paliva.
Standardně dodávaná šestistupňová manuální převodovka může být u nových modelů na přání nahrazena osmistupňovou samočinnou převodovkou, která se vyznačuje stejnými rozměry a hmotností jako předchozí šestistupňová samočinná převodovka. Dvojice dalších rychlostních stupňů je přínosem nejen pro komfort, ale také pro sportovnost a úspornost. Současně s novou samočinnou převodovkou přicházejí na volant řadicí páčky manuálního sekvenčního řazení, z nichž pravá řadí vyšší a levá nižší rychlostní stupně. Nová osmistupňová samočinná převodovka se vyznačuje značnou účinností, takže hodnoty spotřeby odpovídají verzím s manuálním řazení.

Nový paket výbavy Design Pure Balance a exkluzivní metalická barva Mineralwhite pro BMW Z4.
Tým designérů navrhl barevnou kombinaci roadsteru BMW Z4 s názvem Design Pure Balance, která se zaměřuje především na vyváženou eleganci. Uvnitř zaujme rozsáhlé kožené čalounění v hnědé barvě Cohibabrown s kontrastním bílým prošíváním Lotuswhite. Celek doplňují další díly s černou kůží, stejně jako lesklé černé dřevěné výplně a sportovní sedadla.

Paket Design Pure Balance je navržen v kombinaci s bílou metalickou barvou Mineralwhite, která se tímto v roadsteru BMW Z4 objevuje vůbec poprvé. Připraveny jsou samozřejmě také další barevné odstíny. Nové designérské provedení interiéru nahrazuje dosavadní kompozici Design Pure White.


« zpět do rubriky