ÚAMK informuje - Podvody na emisích (1. díl)

ilustrační foto
ilustrační foto
Úterý, 8. 8. 2017, 11:08 -

Přinášíme vám třídílný seriál nejčastějších podvodů při měření emisí. Celou situaci popisuje expert na měření emisí a školitel emisních techniků Libor Fleischhans. 

S čím se setkáváte na měření emisí v ČR?
Setkávám se s výpověďmi, které jsou odlišné od teorie. To znamená, že ty stanice měření emisí, které pracují při STK, tak ty jsou velkokapacitní. To znamená, ty dělají 20, 30 emisí denně. Což normální opravna nedělá. Normální opravna opravuje auta a když někdo přijde na emise, tak ho změří jen tak mimochodem, protože pro ně to není výdělečný obchod. Kdežto pro tu stanici, která stojí před vraty STK, to je výdělečný obchod a ten majitel STK nevydělá 60 %, když vozidlo neprojde ne emisním měření. To znamená, když budu mít nevyhovující protokol, tak můžu očekávat že mám méně než poloviční výdělek.

Toto auto je důkazem toho, že podobných případů můžou být desítky nebo stovky. Když teda vy jste školitelem, to znamená, že ti lidé nedělají to co by měli?
Ti lidé nedělají to co by dělat měli. My je školíme víceméně na ty systémy, ale pokud někdo je motivován, že mají auta procházet. Pak ho můžu školit od rána do večera a není to nic platné. 
Oni se také rozvypráví, když jsme na obědě nebo na nějakém večírku u kuželek. Tak se rozvypráví co všechno je možné a to se nestačíte divit kolik různých metod je, aby to zkutečně frčelo, aby majitel STK byl spokojen.

A co na to kontrola?
Kontrola státního odborného dozoru se nechají utáhnout na vařené nudli, jak mě vyprávěl jeden z těch kontrolorů. Ten říkal, že nerozpozná vůbec nic. I před očima, když mu měří se sondou mimo výfuk, tak prakticky ten státní odborný dozor ani neví, že tu sondu nemá ve výfuku.

redakce Ostrava Online

« zpět do rubriky