Prototyp pneumatik MICHELIN pro CITROËN TUBIK, stejná logika spočívající v kombinaci výkonů

Středa, 14. 9. 2011, 8:21 - Mezi vozem Citroën Tubik a prototypy pneumatik Michelin tohoto konceptu je jasná paralela. U obou se spojují vlastnosti, které nemají na první pohled nic společného. Devítimístný útulný vůz v nejčistším duchu „lounge“, jehož hlavním cílem je zajištění komfortu a jehož styl a funkce se blíží reprezentativnímu modernímu sedanu, nabízí velký prostor bez zvýšení spotřeby paliva… na všechny tyto výzvy se vozu Tubik podařilo reagovat.

Na této logice spočívající v kombinaci výše uvedených vlastností, která je pro vůz typická, se podílejí také prototypy pneumatik Michelin, jimiž je vůz vybaven. Snižují spotřebu paliva a vykazují vysokou životnost z hlediska najetých kilometrů.

K dosažení tohoto cíle přišly výzkumné týmy společnosti Michelin s pneumatikou nových rozměrů. Je větší (šířka 235 mm na průměr 22 palců) než pneumatiky, se kterými se dnes tradičně setkáváme. Velký průměr a relativně tenký plášť zlepšují aerodynamiku pneumatiky. Díky stejně velkému průměru je rotace pneumatiky při stejné ujeté vzdálenosti menší (než u vyšší pneumatiky). Následkem toho se méně deformuje. Méně se ohřívá, čímž se snižuje potřeba energie. A konečně díky velkému průměru je na plášť zapotřebí větší množství gumy. Díky tomuto nárůstu materiálu, který se bude postupně jízdou opotřebovávat se zvýšil kilometrový potenciál a snížily se provozní náklady.

Výzkumné a vývojové týmy společnosti Michelin zde využily několik inovací, které se týkaly rozměrů, struktury pneumatiky, použitých materiálů a designu pláště. Výsledkem je, že nakonec prototyp pneumatiky Michelin napomáhá k vyšší energetické účinnosti, bezpečnosti a komfortu vozu Citroën Tubik.

Citroën a Michelin se spojily pod jednotnou filozofií: nabízet již dnes odpovědi přizpůsobené problematice mobility zítřka.

redakce Ostrava Online

 

« zpět do rubriky