MINI Cooper S Roadster: zážehový čtyřválec s technologiemi MINI TwinPower Turbo. Objem: 1598 cm3, výkon: 135 kW/184 k při 5500 min-1, max. točivý moment: 240 Nm/1600–5000 min-1 (overboost: 260 Nm/1730––4500 min-1). Zrychlení 0–100 km/h: 7,0 s, nejvyšší rychlost: 227 km/h. Kombinovaná spotřeba EU: 6,0 l/100 km, emise CO2: 139 g/km.
MINI Cooper Roadster: zážehový čtyřválec s plně variabilním rozvodem VALVETRONIC společnosti BMW Group. Objem: 1598 cm3, výkon: 90 kW/122 k při 6000 min-1, max. točivý moment: 160 Nm/4250 min-1. Zrychlení 0–100 km/h: 9,2 s, nejvyšší rychlost: 199 km/h. Kombinovaná spotřeba EU: 5,7 l/100 km, emise CO2: 133 g/km.
MINI Cooper SD Roadster: čtyřválcový turbodiesel s technologiemi MINI TwinPower Turbo. Objem: 1995 cm3, výkon: 105 kW/143 k při 4000 min-1, max. točivý moment: 305 Nm/1750–2700 min-1. Zrychlení 0–100 km/h: 8,1 s, nejvyšší rychlost: 212 km/h. Kombinovaná spotřeba EU: 4,5 l/100 km, emise CO2: 118 g/km.
Spontánní, otevřené, neodolatelné: MINI Roadster.
Potěšení z jízdy, které je doslova vetknuté do každého vozu MINI, vždy dokáže vytvořit na tváří obrovský úsměv. A nyní si jej můžete užít – se střechou nahoře či dole – ve druhém modelu MINI, který byl navržen jako čistě dvoumístný. V pořadí již šestá modelová řada tohoto tradičního britského výrobce automobilů je originálním vozem svého segmentu. Jedná se o novou interpretaci tradičního stylu MINI, který propojuje sportovnost, spontánní jízdní projev s jízdou pod širým nebem. Výkonné motory a propracovaný podvozek naladěný specificky pro každé provedení nabízejí typický projev připomínající přímočarost motokáry. Plátěná skládací střecha MINI Roadster se snadno manuálně složí nebo naopak natáhne nad prostor pro posádku.
Sebevědomý vzhled nového MINI Roadster je tradiční, avšak díky proporcím klasického roadsteru dostává zcela nový nádech a osobité charisma. S nataženou i staženou střechou se MINI Roadster vyznačuje charakteristickými tříprostorovými proporcemi. Toto řešení dává vizuálně najevo oddělený zavazadlový prostor o objemu 240 l.
Při uvedení do prodeje bude MINI Roadster nabízeno se čtveřicí zážehových a vznětových motorů s výkonovým rozpětím od 90 kW/122 k modelu MINI Cooper Roadster až po 155 kW/211 k provedení MINI John Cooper Works Roadster. V daném segmentu je velmi specifický vyspělý podvozek s nezávislým zavěšením kol, elektrickým posilovačem řízení a stabilizačním systémem DSC. Speciální výztuhy jsou zárukou extrémně tuhé konstrukce karoserie, stejně tak jako nízkého těžiště a vysoké úrovně bezpečnosti. Do bezpečnostního standardu patří také čelní a boční airbagy, stejně tak jako zesílený rám čelního skla pracující v součinnosti s ochrannými oblouky za sedadly. Aktivní spoiler umístěný na zadní části zajišťuje aerodynamickou vyváženost vozu ve vysokých rychlostech.
Roadster ve stylu MINI: unikátní a nezaměnitelný.
MINI Roadster není pouze jediným prémiovým vozem svého druhu v segmentu malých vozů, ale současně také otevírá novou historii otevřených dvoumístných vozů své značky. Celkový charakter nového modelu MINI je zřejmý již z jeho osobitého designu. Dynamické, ale přesto velmi důmyslně navržené tvary karoserie vytvářejí harmonický celek. Jeho charakteristickým prvkem je výrazná a mírně stoupající linie pontonu karoserie, doplněná silně skloněným sloupkem čelního skla. Jeho sklon je o 13 stupňů větší než u modelu MINI Cabrio. Nezaměnitelný je také pouze dvoumístný interiér a ploché víko zadní části vozu. I s nataženou skládací střechou vypadá MINI Roadster velmi dynamicky a jeho silueta připomíná automobil typu Coupé. Tradičním prvkem designu je nejen šestiúhelníková maska chladiče, ale například i černé lemy blatníků a prahů, chromované lišty, stejně tak jako kulaté světlomety a svisle orientovaná zadní skupinová světla, umístěná co možná nejvíce na stranách.
S délkou 3734 mm (MINI Cooper Roadster: 3728 mm, MINI John Cooper Works Roadster: 3758 mm), rozvorem 2467 m a šířkou 1683 mm nový model přibližně kopíruje rozměry modelu MINI Cabrio. S výškou 1390 mm (MINI Cooper Roadster: 1384 mm, MINI John Cooper Works Roadster: 1391 mm) je tato novinka přibližně o 20 mm nižší než čtyřmístný otevřený sourozenec, což je ve spojení s neobyčejnou sportovní elegancí zárukou nízkého, přikrčeného výrazu. Rám čelního skla je silněji skloněný směrem vzad, takže opticky prodlužuje příď a současně působí dravým dojmem i při pohledu zpředu.
Čisté a tradiční proporce s otevřenou i zavřenou střechou: manuálně ovládaná skládací střecha.
Další ukázkou převtělení typického MINI do segmentu kompaktních roadsterů je robustní skládací střecha navržená pro celoroční použití. Tvar střechy v uzavřeném stavu evokuje klasickou tradici britských sportovních roadsterů a současně zvýrazňuje mohutné boky, které jsou typickým rysem designu vozů značky MINI. Po otevření střechy, která se složí za dvojici sedadel, zůstává zachován uhlazený celkový výraz. Horní díl střechy je navržen tak, aby ve složeném stavu nahradil dodatečný kryt.
Střecha má manuální ovládání, které se obsluhuje pohybem jedné ruky. Tím je otevření nebo uzavření střechy otázkou okamžiku. Stačí jen o 130 stupňů otočit zámek na rámu čelního skla a střechu sejmout dozadu za prostor pro posádku. Opětovné natažení střechy je snadné: stačí odjistit spínač umístěný mezi sedadly a následně střechu, které s pohybem pomáhají plynové vzpěry, natáhnout nad prostorem pro posádku a následně zajistit u rámu čelního skla.
Unikátní laky karoserie, sportovní pruhy a specifické prvky interiéru jsou zárukou značné individuality.
Pro MINI Roadster je určena dvojice pastelových a šestice metalických barev. V duchu nejlepší britské tradice je plátěná střecha vždy černá. Na přání jsou připravené sportovní pruhy ve třech barevných provedeních, které se umisťují na kapotu motoru, víko zavazadlového prostoru a zadní nárazník. V závislosti na modelu jsou připravena kola z lehkých slitin s průměry od 15 do 17 palců. Další kola jsou k dispozici v rámci výbavy na přání.
Pro MINI Roadster jsou připraveny velmi speciální prvky výbavy, například exkluzivně prošívaná sportovní sedadla v barvě Toffy. K dispozici je šestice různých dekoračních lišt pro interiér, pro MINI John Cooper Works Roadster je připraveno i speciální červené provedení Chili Red. Nabízí se také pětice provedení Colour Line, kterou doplňují další možnosti z programu individualizačního programu MINI Yours.
Skvěle navržený koncept nabízí potěšení z jízdy bez kompromisů.
Díky absenci zadních sedadel byl vytvořen zavazadlový prostor o objemu 240 l, který je snadno přístupný pomocí velkého, vzhůru výklopného víka. Dodatečnou variabilitu vozu MINI Roadster dodává otevírací otvor s rozměry 36 x 20 cm mezi interiérem a prostorem pro zavazadla, který umožňuje i převoz delších předmětů uvnitř vozu. MINI Roadster se vyznačuje zvětšenými kapsami ve dveřích, trojicí držáků nápojů a policí umístěnou za sedadly.
Další specialitou nového MINI Roadster je dvojice ochranných oblouků vyrobených z nereznoucí oceli, které jsou navržené tak, aby ve spojení se zesíleným rámem čelního skla zajistily potřebnou ochranu v případě převrácení vozu. Provedení rámu čelního skla, stejně tak jako ochranných oblouků je ukázkou dokonale promyšleného a efektního designu. Dalšími prvky bezpečnostního komplexu nového MINI Roadster jsou například čelní a boční airbagy, tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači síly i systém kontroly tlaku v pneumatikách.
Mimořádnou tuhost karoserie i prostoru pro posádku zajišťují speciální výztuhy podlahy v zadní části a v oblasti bočních prahů. Výztuhy jsou aplikovány také v přední části modelu MINI Roadster. Jejich vyšší hmotnost přináší zvýšení trakce hnaných předních kol. Naopak použití lehké a manuálně ovládané skládací střechy je přínosem pro snížení těžiště. Spojení značné tuhosti celé konstrukce s daným rozložením hmotnosti je ideálním základem pro agilitu a přesné ovládání vozu při velmi dynamické jízdě.
Optimalizovaná aerodynamika je další vlastností, která hraje v celkovém konceptu MINI Roadster významnou roli pro zajištění potřebného potěšení z jízdy. Více sklopené čelní sklo zmenšuje čelní plochu, a tím i odpor vzduchu. Na zádi má MINI Roadster umístěn aktivní spoiler, který se automaticky vysouvá po překročení rychlosti 80 km/h. Jakmile rychlost vozu klesne pod 60 km/h, spoiler se samočinně vrátí do výchozí polohy. Lze jej však vysunout nebo zasunout také manuálně stiskem tlačítka. Spoiler zvyšuje při nejvyšší rychlosti přítlak na zadní nápravě až o 40 kg.
Provedení MINI John Cooper Works Roadster se vyznačuje ještě více zdokonalenou aerodynamikou. Pro tento model standardně dodávaný aerodynamický kit John Cooper Works dává najevo svoji účinnost také opticky.
Nejnovější generace čtyřválcových motorů: větší sportovnost, působivá úspornost.
MINI Roadster je vybaveno trojicí nejvýkonnějších zážehových motorů, které má značka MINI k dispozici. Tyto vyspělé pohonné jednotky spojují mimořádný sportovní charakter s příkladnou úsporností. Všechna provedení MINI Roadster proto ve svém označení hrdě nesou jméno Cooper, které je odkazem na legendárního konstruktéra vozů F1, jenž se soustředil také na úpravy původních vozů Mini.
MINI Cooper Roadster je velmi agilním vstupem do celé modelové řady Roadster. Zážehový čtyřválec s objemem 1,6 litru je vybaven kromě jiného plně variabilním rozvodem VALVETRONIC používajícím technologie BMW, který zajišťuje rychlé reakce pohonné jednotky, snižuje spotřebu paliva a současně i produkci emisí. S výkonem 90 kW/122 k při 6000 min-1 a točivým momentem 160 Nm dosahovaným při 4250 min-1 dokáže MINI Cooper Roadster z klidu na 100 km/h zrychlit během 9,2 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 199 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva podle EU činí jen 5,7 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 ve výši 133 g/km.
Motory s technologií MINI TwinPower Turbo jsou kromě plně variabilního rozvodu vybavené také turbodmychadlem twin-scroll a přímým vstřikováním benzinu. Tyto motory s objemem 1,6 litru jsou použity například v MINI Cooper S Roadster a jedná se o nejúčinnější motory své objemové a výkonnostní třídy. Čtyřválec disponuje nejvyšším výkonem 135 kW/184 k při 5500 min-1 a od 1600 min-1 točivým momentem 240 Nm, který může v režimu overboost krátkodobě narůst na 260 Nm. MINI Cooper S Roadster je připraven z klidu na 100 km/h zrychlit během 7,0 s a jet nejvyšší rychlostí 227 km/h. S touto dynamikou je v kontrastu kombinovaná spotřeba paliva v cyklu EU ve výši 6,0 l/100 km a produkce emisí CO2 139 g/km.
Nejnovější produkt sportovní divize MINI John Cooper Works má ještě více sportovního charakteru. MINI John Cooper Works Roadster pohání čtyřválec MINI TwinPower Turbo s nejvyšším výkonem 155 kW/211 k při 6000 min-1. Točivý moment vrcholí již od 1850 min-1 hodnotou 260 Nm, přičemž ve funkci overboost poskytuje 280 Nm. Tyto parametry zajišťují modelu MINI John Cooper Works Roadster zrychlení z klidu na 100 km/h během 6,5 s a dosažení nejvyšší rychlosti 237 km/h. Když se tyto hodnoty dají do porovnání s kombinovanou spotřebou podle EU ve výši 7,3 l/100 km a s produkcí emisí CO2 169 g/km, je zřejmé, že MINI John Cooper Works Roadster je mimořádně účinným vozem.
Dvoulitrový vznětový motor MINI TwinPower Turbo umístěný pod kapotou MINI Cooper SD Roadster udává směr v otázkách točivého momentu a ekonomiky provozu. Jedná se o optimální doplněk zážehovým modelům. Čtyřválcový motor se vyznačuje hliníkovým blokem motoru, turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek, přímým vstřikováním common-rail se solenoidovými vstřikovači, výkonem 105 kW/143 k při 4000 min-1 a točivým momentem 305 Nm dosahovaným mezi 1750 a 2700 min-1. Tyto parametry jsou připraveny zrychlit vůz MINI Cooper SD Roadster z 0 na 100 km/h během 8,1 s a vyvinout nejvyšší rychlost 212 km/h. Vznětový Roadster zaujme spotřebou paliva, která v kombinovaném cyklu EU činí 4,5 l/100 km (CO2: 118 g/km).
Modely MINI Cooper Roadster a MINI Cooper SD Roadster jsou standardně vybavené souborem technologií pro snížení spotřeby paliva MINIMALISM. Jedná se například o systém regenerace kinetické energie, funkci Auto Start/Stop, ukazatel optimálního rychlostního stupně, elektrický posilovač řízení či příslušenství motoru pracující v závislosti na skutečné potřebě jejich činnosti. MINI Cooper Roadster, MINI Cooper S Roadster a MINI Cooper SD Roadster mohou být namísto standardně dodávané manuální převodovky se šesti rychlostními stupni na přání vybavené šestistupňovou samočinnou převodovkou Steptronic s funkcí manuálního sekvenčně ovládaného řazení.
Obratný, přesný, stabilní: motokára v rouše roadsteru.
Výkonné motory spojené s propracovaným podvozkem, který v daném segmentu stanovuje standardy, je zárukou potěšení z jízdy, jež je pro značku MINI charakteristické. Dokonale přesné ovládání, stejně tak jako podmanivou stabilitu a přímočarost reakcí nabízí pečlivé sladění přední nápravy typu McPherson, zadního víceprvkového zavěšení (unikátu v daném segmentu), elektrického posilovače řízení s účinkem závislým na rychlosti jízdy a silné brzdové soustavy. To vše vytváří pocit, že jízda ve voze MINI Roadster připomíná svezení v motokáře. Na přání je připraven ještě sportovněji laděný podvozek s tužšími tlumiči, tlustšími stabilizátory a pevnějšími pružinami.
Tlačítko Sport, které zajišťuje sportovnější charakteristiku motoru a posilovače řízení, je standardní výbavou modelu MINI John Cooper Works Roadster a na přání se dodává pro ostatní provedení této modelové řady. V případě, že je daný vůz vybaven šestistupňovou samočinnou převodovkou, dochází k nastavení sportovní charakteristiky také v jejím případě.
Standardní výbavou všech modelů je stabilizační systém DSC (Dynamic Stability Control). Jeho součástí je protiblokovací systém ABS, elektronický rozdělovač brzdného účinku EBD, systém rozdělení brzdného účinku při zpomalování v zatáčkách CBC, brzdový asistent a asistent rozjezdu do kopce. Stabilizační systém DSC nabízí pro větší sportovní vyžití také režim DTC (Dynamic Traction Control), doplněný funkcí elektronického závěru diferenciálu EDLC (standard pro MINI John Cooper Works Roadster a na přání pro ostatní modely).
MINI Roadster: prémiový dvoumístný vůz s prvotřídní základní výbavou a exkluzivními doplňky.
V typickém stylu MINI se nese interiér – má dominantní, centrálně umístěný rychloměr a otáčkoměr situovaný za volantem. Pro MINI Cooper S Roadster, MINI Cooper SD Roadster a MINI John Cooper Works Roadster jsou standardní výbavou sportovní sedadla, stejně tak jako automatická klimatizace. Ve výbavě všech modelů nechybí parkovací asistent PDC, dešťový senzor, výškově nastavitelná sedadla a elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka.
Komfort a individualitu lze posílit mnoha prvky obsaženými v seznamu doplňkové výbavy, které nejsou v daném segmentu obvyklé. Příkladem jsou v tomto směru například adaptivní světlomety, xenonové světlomety s černými vnitřními částmi, připraven je také systém komfortního přístupu, palubní počítač, multifunkční volant, počítadlo doby jízdy s otevřenou střechou, vyhřívaná sedadla, automaticky zatmavitelná vnější zpětná zrcátka či paket odkládacích prostorů pro interiér. Zajímavou výbavou jsou sportovní sedadla Recaro s výrazným tvarem, integrovanými hlavovými opěrkami a vytlačeným logem John Cooper Works by Recaro. Zákazníci si mohou své MINI Roadster dále personifikovat s využitím doplňků z programu MINI Yours či sportovního příslušenství John Cooper Works.
Pouze od MINI Connected: pokročile zábavné, multimediální a komunikační funkce.
Standardní výbavou modelů MINI Roadster je audiosystém MINI CD (MINI John Cooper Works Roadster: MINI Boost CD). Ještě kvalitnější hudební zážitek lze prožít po vybavení tohoto vozu systémem hi-fi reproduktorů Harman Kardon, stejně tak přípojkou USB. Audiosystém MINI Visual Boost a navigační systém MINI přinášejí do středu rychloměru 6,5palcový barevný displej s vysokým rozlišením. V součinnosti s naposled jmenovanými systémy jsou k dispozici také funkce z programu MINI Connected, které umožňují uživatelům telefonu Apple iPhone používat ve voze služby závislé na internetu. Například aplikace pro tento telefon MINI Connected App umožňuje systémem vozu poslouchat internetová rádia, pohodlně komunikovat prostřednictvím sítě Facebook či Twitter, přijímat zprávy kanálem RSS a využívat funkcí MINIMALISM Analyzer či dynamického vyhledávání hudby. Prostřednictvím tohoto systému lze také číst varovná hlášení, zobrazovat dosažená příčná a podélná zrychlení (Force Meter) nebo sledovat digitální doplňkové ukazatele některých veličin vozu.
Specifikace.
MINI Cooper Roadster,
MINI Cooper Roadster Steptronic.
Karoserie |
|
MINI Cooper Roadster
|
MINI Cooper Roadster Steptronic
|
Počet dveří/sedadel |
|
2/2 |
2/2 |
Délka/šířka/výška (nezatíženo) |
mm |
3728/1683/1384 |
3728/1683/1384 |
Rozvor |
mm |
2467 |
2467 |
Rozchod, vpředu/vzadu |
mm |
1459/1467 |
1459/1467 |
Průměr otáčení |
m |
10,7 |
10,7 |
Palivová nádrž |
cca l |
40 |
50 |
Chladicí kapalina |
l |
7,5 |
7,5 |
Motorový olej |
l |
4,2 |
4,2 |
Olejová náplň převodovky |
|
po dobu životnosti |
po dobu životnosti |
Pohotovostí (DIN)/provozní (EU) hmotnost |
kg |
1120/1195 |
1160/1235 |
Užitečné zatížení DIN |
kg |
290 |
290 |
Max. přípustná hmotnost |
kg |
1410 |
1450 |
Max. zatížení náprav, vpředu/vzadu |
kg |
820/610 |
855/610 |
Max. hmot. brzděného/nebrzděného přívěsu (12%) |
kg |
–/– |
–/– |
Zatížení střechy/zatížení tažného zařízení |
kg |
–/– |
–/– |
Zavazadlový prostor |
l |
240 |
240 |
Čelní odpor vzduchu |
cx x A |
0,35/1,97/0,69 |
0,35/1,97/0,69 |
|
|
|
|
Motor |
|
|
|
Koncepce/válce/ventily |
|
řadová/4/4 |
řadová/4/4 |
Řídicí jednotka |
|
MEV 17.2.2 |
MEV 17.2.2 |
Zdvihový objem |
cm3 |
1598 |
1598 |
Vrtání/zdvih |
mm |
77,0/85,8 |
77,0/85,8 |
Kompresní poměr |
:1 |
11,0 |
11,0 |
Typ paliva |
|
91–98 |
91–98 |
Výkon |
kW/k |
90/122 |
90/122 |
při |
min-1 |
6000 |
6000 |
Točivý moment |
Nm |
160 |
160 |
při |
min-1 |
4250 |
4250 |
|
|
|
|
Elektrický systém |
|
|
|
Akumulátor/umístění |
Ah/– |
55/motorový prostor |
55/motorový prostor |
Alternátor |
A/W |
120 |
120 |
|
|
|
|
Podvozek |
|
||
Přední náprava |
|
Vzpěry McPherson, kinematika proti ponořování |
|
Zadní náprava |
|
Víceprvková, podélná hliníková ramena, centrálně uchycená příčná ramena |
|
Brzdy vpředu |
|
Kotoučové s vnitřním chlazením |
Kotoučové s vnitřním chlazením |
průměr |
mm |
280 x 22 |
280 x 22 |
Brzdy vzadu |
|
Kotoučové |
Kotoučové |
průměr |
|
259 x 10 |
259 x 10 |
Stabilizační systémy |
|
Dvouokruhový hydraulický brzdový systém s ABS, elektronický rozdělovač brzdné síly EBD, CBC, Dynamic Stability Control (DSC), brzdový asistent a asistent rozjezdu do kopce, na přání: Dynamic Traction Control (DTC) a elektronický závěr diferenciálu (EDLC). Mechanická ruční brzda na zadních kolech. |
|
Řízení |
|
Elektrický posilovač řízení (EPS), 2,4 otáček mezi rejdy |
|
Celkový převod řízení |
:1 |
14,1 |
14,1 |
Pneumatiky, vpředu/vzadu |
|
175/65 R15 84H |
175/65 R15 84H |
Kola, vpředu/vzadu |
|
5,5J x 15 hliníková slitina |
5,5J x 15 hliníková slitina |
|
|
|
|
Převodovka |
|
|
|
Druh převodovky |
|
6stupňová manuální převodovka |
6stupňová samočinná převodovka |
Převodové poměry I |
:1 |
3,214 |
4,148 |
II |
:1 |
1,792 |
2,370 |
III |
:1 |
1,194 |
1,556 |
IV |
:1 |
0,914 |
1,155 |
V |
:1 |
0,784 |
0,859 |
VI |
:1 |
0,683 |
0,686 |
Zpětný chod |
:1 |
3,143 |
3,394 |
Stálý převod |
:1 |
4,353 |
4,103 |
Jízdní výkony |
|
|
|
Výkonová hmotnost DIN (celková) |
kg/kW |
12,4 |
12,9 |
Litrový výkon |
kW/l |
56,3 |
56,3 |
Zrychlení 0–100 km/h |
s |
9,2 |
10,5 |
Zrychlení 0–1000 m |
s |
30,4 |
31,5 |
Pružnost (4./5. r. s.) 80–120 km/h |
s |
9,8/12,4 |
-/- |
Nejvyšší rychlost |
km/h |
199 |
192 |
|
|
|
|
Spotřeba paliva podle EU |
|
|
|
Město |
l/100 km |
7,2 |
8,9 |
Mimo město |
l/100 km |
4,9 |
5,3 |
Kombinace |
l/100 km |
5,7 |
6,6 |
Emise CO2 |
g/km |
133 |
154 |
Emisní třída |
|
EU5 |
EU5 |
MINI Cooper S Roadster,
MINI Cooper S Roadster Steptronic.
Karoserie |
|
MINI Cooper S Roadster
|
MINI Cooper S Roadster Steptronic
|
Počet dveří/sedadel |
|
2/2 |
2/2 |
Délka/šířka/výška (nezatíženo) |
mm |
3734/1683/1390 |
3734/1683/1390 |
Rozvor |
mm |
2467 |
2467 |
Rozchod, vpředu/vzadu |
mm |
1453/1461 |
1453/1461 |
Průměr otáčení |
m |
10,7 |
10,7 |
Palivová nádrž |
cca l |
50 |
50 |
Chladicí kapalina |
l |
7,5 |
7,5 |
Motorový olej |
l |
4,2 |
4,2 |
Olejová náplň převodovky |
|
po dobu životnosti |
po dobu životnosti |
Pohotovostí (DIN)/provozní (EU) hmotnost |
kg |
1185/1260 |
1205/1280 |
Užitečné zatížení DIN |
kg |
290 |
290 |
Max. přípustná hmotnost |
kg |
1475 |
1495 |
Max. zatížení náprav, vpředu/vzadu |
kg |
870/620 |
895/620 |
Max. hmot. brzděného/nebrzděného přívěsu (12%) |
kg |
–/– |
–/– |
Zatížení střechy/zatížení tažného zařízení |
kg |
–/– |
–/– |
Zavazadlový prostor |
l |
240 |
240 |
Čelní odpor vzduchu |
cx x A |
0,37/1,97/0,73 |
0,37/1,97/0,73 |
|
|
|
|
Motor |
|
|
|
Koncepce/válce/ventily |
|
řadová/4/4 |
řadová/4/4 |
Řídicí jednotka |
|
MEV 17.2.2 |
MEV 17,2,2 |
Zdvihový objem |
cm3 |
1598 |
1598 |
Vrtání/zdvih |
mm |
77,0/85,8 |
77,0/85,8 |
Kompresní poměr |
:1 |
10,5 |
10,5 |
Typ paliva |
|
91–98 |
91–98 |
Výkon |
kW/k |
135/184 |
135/184 |
při |
min-1 |
5500 |
5500 |
Točivý moment |
Nm |
240 (260) |
240 (260) |
při |
min-1 |
1500-5000 (1730-4500) |
1500-5000 (1730-4500) |
|
|
|
|
Elektrický systém |
|
|
|
Akumulátor/umístění |
Ah/– |
55/motorový prostor |
55/motorový prostor |
Alternátor |
A/W |
120 |
120 |
|
|
|
|
Podvozek |
|
||
Přední náprava |
|
Vzpěry McPherson, kinematika proti ponořování |
|
Zadní náprava |
|
Víceprvková, podélná hliníková ramena, centrálně uchycená příčná ramena |
|
Brzdy vpředu |
|
Kotoučové s vnitřním chlazením |
Kotoučové s vnitřním chlazením |
průměr |
mm |
294 x 22 |
294 x 22 |
Brzdy vzadu |
|
Kotoučové |
Kotoučové |
průměr |
|
259 x 10 |
259 x 10 |
Stabilizační systémy |
|
Dvouokruhový hydraulický brzdový systém s ABS, elektronický rozdělovač brzdné síly EBD, CBC, Dynamic Stability Control (DSC), brzdový asistent a asistent rozjezdu do kopce, na přání: Dynamic Traction Control (DTC) a elektronický závěr diferenciálu (EDLC). Mechanická ruční brzda na zadních kolech. |
|
Řízení |
|
Elektrický posilovač řízení (EPS), 2,4 otáček mezi rejdy |
|
Celkový převod řízení |
:1 |
14,1 |
14,1 |
Pneumatiky, vpředu/vzadu |
|
195/55 R16 87V |
195/55 R16 87V |
Kola, vpředu/vzadu |
|
6,5J x 16 hliníková slitina |
6,5J x 16 hliníková slitina |
|
|
|
|
Převodovka |
|
|
|
Druh převodovky |
|
6stupňová manuální převodovka |
6stupňová samočinná převodovka |
Převodové poměry I |
:1 |
3,308 |
4,044 |
II |
:1 |
2,130 |
2,371 |
III |
:1 |
1,483 |
1,556 |
IV |
:1 |
1,139 |
1,159 |
V |
:1 |
0,949 |
0,852 |
VI |
:1 |
0,816 |
0,672 |
Zpětný chod |
:1 |
3,231 |
3,193 |
Stálý převod |
:1 |
3,706 |
3,683 |
Jízdní výkony |
|
|
|
Výkonová hmotnost DIN (celková) |
kg/kW |
8,8 |
8,9 |
Litrový výkon |
kW/l |
84,5 |
84,5 |
Zrychlení 0–100 km/h |
s |
7,0 |
7,2 |
Zrychlení 0–1000 m |
s |
27,4 |
27,5 |
Pružnost (4./5. r. s.) 80–120 km/h |
s |
5,8/7,2 |
-/- |
Nejvyšší rychlost |
km/h |
227 |
222 |
|
|
|
|
Spotřeba paliva podle EU |
|
|
|
Město |
l/100 km |
7,5 |
9,1 |
Mimo město |
l/100 km |
5,1 |
5,1 |
Kombinace |
l/100 km |
6,0 |
6,6 |
Emise CO2 |
g/km |
139 |
153 |
Emisní třída |
|
EU5 |
EU5 |
MINI John Cooper Works Roadster.
Karoserie |
|
MINI John Cooper Works Roadster
|
Počet dveří/sedadel |
|
2/2 |
Délka/šířka/výška (nezatíženo) |
mm |
3758/1683/1391 |
Rozvor |
mm |
2467 |
Rozchod, vpředu/vzadu |
mm |
1453/1461 |
Průměr otáčení |
m |
10,7 |
Palivová nádrž |
cca l |
50 |
Chladicí kapalina |
l |
7,5 |
Motorový olej |
l |
4,2 |
Olejová náplň převodovky |
|
po dobu životnosti |
Pohotovostí (DIN)/provozní (EU) hmotnost |
kg |
1185/1260 |
Užitečné zatížení DIN |
kg |
290 |
Max. přípustná hmotnost |
kg |
1475 |
Max. zatížení náprav, vpředu/vzadu |
kg |
865/630 |
Max. hmot. brzděného/nebrzděného přívěsu (12%) |
kg |
–/– |
Zatížení střechy/zatížení tažného zařízení |
kg |
–/– |
Zavazadlový prostor |
l |
240 |
Čelní odpor vzduchu |
cx x A |
0,36/1,99/0,72 |
|
|
|
Motor |
|
|
Koncepce/válce/ventily |
|
řadová/4/4 |
Řídicí jednotka |
|
MEV 17.2.2 |
Zdvihový objem |
cm3 |
1598 |
Vrtání/zdvih |
mm |
77,0/85,8 |
Kompresní poměr |
:1 |
10,0 |
Typ paliva |
|
91–98 |
Výkon |
kW/k |
155/211 |
při |
min-1 |
6000 |
Točivý moment |
Nm |
260 (280) |
při |
min-1 |
1850-5600 (2000-5100) |
|
|
|
Elektrický systém |
|
|
Akumulátor/umístění |
Ah/– |
55/motorový prostor |
Alternátor |
A/W |
120 |
|
|
|
Podvozek |
|
|
Přední náprava |
|
Vzpěry McPherson, kinematika proti ponořování |
Zadní náprava |
|
Víceprvková, podélná hliníková ramena, centrálně uchycená příčná ramena |
Brzdy vpředu |
|
Kotoučové s vnitřním chlazením |
průměr |
mm |
316 x 22 |
Brzdy vzadu |
|
Kotoučové |
průměr |
|
280 x 10 |
Stabilizační systémy |
|
Dvouokruhový hydraulický brzdový systém s ABS, elektronický rozdělovač brzdné síly EBD, CBC, Dynamic Stability Control (DSC), brzdový asistent a asistent rozjezdu do kopce, Dynamic Traction Control (DTC) a elektronický závěr diferenciálu (EDLC). Mechanická ruční brzda na zadních kolech. |
Řízení |
|
Elektrický posilovač řízení (EPS), 2,4 otáček mezi rejdy |
Celkový převod řízení |
:1 |
14,1 |
Pneumatiky, vpředu/vzadu |
|
205/45 R17 84W RSC |
Kola, vpředu/vzadu |
|
7J x 17 hliníková slitina |
|
|
|
Převodovka |
|
|
Druh převodovky |
|
6stupňová manuální převodovka |
Převodové poměry I |
:1 |
3,308 |
II |
:1 |
2,130 |
III |
:1 |
1,483 |
IV |
:1 |
1,139 |
V |
:1 |
0,949 |
VI |
:1 |
0,816 |
Zpětný chod |
:1 |
3,231 |
Stálý převod |
:1 |
3,706 |
Jízdní výkony |
|
|
Výkonová hmotnost DIN (celková) |
kg/kW |
7,6 |
Litrový výkon |
kW/l |
97,0 |
Zrychlení 0–100 km/h |
s |
6,5 |
Zrychlení 0–1000 m |
s |
26,3 |
Pružnost (4./5. r. s.) 80–120 km/h |
s |
5,3/6,3 |
Nejvyšší rychlost |
km/h |
237 |
|
|
|
Spotřeba paliva podle EU |
|
|
Město |
l/100 km |
9,6 |
Mimo město |
l/100 km |
5,9 |
Kombinace |
l/100 km |
7,3 |
Emise CO2 |
g/km |
169 |
Emisní třída |
|
EU5 |
MINI Cooper SD Roadster,
MINI Cooper SD Roadster Steptronic.
Karoserie |
|
MINI Cooper SD Roadster
|
MINI Cooper SD Roadster Steptronic
|
Počet dveří/sedadel |
|
2/2 |
2/2 |
Délka/šířka/výška (nezatíženo) |
mm |
3734/1683/1390 |
3734/1683/1390 |
Rozvor |
mm |
2467 |
2467 |
Rozchod, vpředu/vzadu |
mm |
1453/1461 |
1453/1461 |
Průměr otáčení |
m |
10,7 |
10,7 |
Palivová nádrž |
cca l |
40 |
40 |
Chladicí kapalina |
l |
6,6 |
7,0 |
Motorový olej |
l |
5,2 |
5,2 |
Olejová náplň převodovky |
|
po dobu životnosti |
po dobu životnosti |
Pohotovostí (DIN)/provozní (EU) hmotnost |
kg |
1200/1275 |
1215/1290 |
Užitečné zatížení DIN |
kg |
290 |
290 |
Max. přípustná hmotnost |
kg |
1490 |
1505 |
Max. zatížení náprav, vpředu/vzadu |
kg |
890/620 |
905/620 |
Max. hmot. brzděného/nebrzděného přívěsu (12%) |
kg |
–/– |
–/– |
Zatížení střechy/zatížení tažného zařízení |
kg |
–/– |
–/– |
Zavazadlový prostor |
l |
240 |
240 |
Čelní odpor vzduchu |
cx x A |
0,37/1,98/0,73 |
0,37/1,98/0,73 |
|
|
|
|
Motor |
|
|
|
Koncepce/válce/ventily |
|
řadová/4/4 |
řadová/4/4 |
Řídicí jednotka |
|
DDE 7.2.1 |
DDE 7.2.1 |
Zdvihový objem |
cm3 |
1995 |
1995 |
Vrtání/zdvih |
mm |
84,0/90,0 |
84,0/90,0 |
Kompresní poměr |
:1 |
16,5 |
16,5 |
Typ paliva |
|
Nafta |
Nafta |
Výkon |
kW/k |
105/143 |
105/143 |
při |
min-1 |
4000 |
4000 |
Točivý moment |
Nm |
305 |
305 |
při |
min-1 |
1750-2700 |
1750-2700 |
|
|
|
|
Elektrický systém |
|
|
|
Akumulátor/umístění |
Ah/– |
70/motorový prostor |
70/motorový prostor |
Alternátor |
A/W |
150 |
150 |
|
|
|
|
Podvozek |
|
||
Přední náprava |
|
Vzpěry McPherson, kinematika proti ponořování |
|
Zadní náprava |
|
Víceprvková, podélná hliníková ramena, centrálně uchycená příčná ramena |
|
Brzdy vpředu |
|
Kotoučové s vnitřním chlazením |
Kotoučové s vnitřním chlazením |
průměr |
mm |
294 x 22 |
294 x 22 |
Brzdy vzadu |
|
Kotoučové |
Kotoučové |
průměr |
|
259 x 10 |
259 x 10 |
Stabilizační systémy |
|
Dvouokruhový hydraulický brzdový systém s ABS, elektronický rozdělovač brzdné síly EBD, CBC, Dynamic Stability Control (DSC), brzdový asistent a asistent rozjezdu do kopce, na přání: Dynamic Traction Control (DTC) a elektronický závěr diferenciálu (EDLC). Mechanická ruční brzda na zadních kolech. |
|
Řízení |
|
Elektrický posilovač řízení (EPS), 2,4 otáček mezi rejdy |
|
Celkový převod řízení |
:1 |
14,1 |
14,1 |
Pneumatiky, vpředu/vzadu |
|
195/55 R16 87V |
195/55 R16 87V |
Kola, vpředu/vzadu |
|
6,5J x 16 hliníková slitina |
6,5J x 16 hliníková slitina |
|
|
|
|
Převodovka |
|
|
|
Druh převodovky |
|
6stupňová manuální převodovka |
6stupňová samočinná převodovka |
Převodové poměry I |
:1 |
3,308 |
4,044 |
II |
:1 |
2,130 |
2,371 |
III |
:1 |
1,483 |
1,556 |
IV |
:1 |
1,139 |
1,159 |
V |
:1 |
0,949 |
0,852 |
VI |
:1 |
0,816 |
0,672 |
Zpětný chod |
:1 |
3,231 |
3,193 |
Stálý převod |
:1 |
3,706 |
3,683 |
Jízdní výkony |
|
|
|
Výkonová hmotnost DIN (celková) |
kg/kW |
11,4 |
11,6 |
Litrový výkon |
kW/l |
52,6 |
52,6 |
Zrychlení 0–100 km/h |
s |
8,1 |
8,3 |
Zrychlení 0–1000 m |
s |
29,2 |
29,6 |
Pružnost (4./5. r. s.) 80–120 km/h |
s |
6,7/8,0 |
-/- |
Nejvyšší rychlost |
km/h |
212 |
204 |
|
|
|
|
Spotřeba paliva podle EU |
|
|
|
Město |
l/100 km |
5,3 |
7,1 |
Mimo město |
l/100 km |
4,0 |
4,4 |
Kombinace |
l/100 km |
4,5 |
5,4 |
Emise CO2 |
g/km |
118 |
143 |
Emisní třída |
|
EU5 |
EU5 |
redakce Ostrava Online