Honda představí nový model Civic na autosalonu ve Frankfurtu

Pátek, 29. 7. 2011, 12:02 - Společnost Honda na zářijovém autosalonu IAA ve Frankfurtu představí svůj nový model Civic. Tento model, který byl vyvinut speciálně pro evropský trh, bude nabízen výhradně jako pětidveřový hatchback a bude konkurovat ostatním vozům v C-segmentu. Prodej nového modelu bude zahájen počátkem roku 2012. Před samotným představením společnost Honda vydává sérii krátkých filmů dokumentujících vývoj nového automobilu. První z nich se zaměřuje na jízdní vlastnosti a ovladatelnost.

NOVÁ HONDA CIVIC: JÍZDNÍ VLASTNOSTI A OVLADATELNOST – O DVĚ GENERACE NAPŘED

Práce na vývoji jízdních vlastností a ovladatelnosti nové Hondy Civic probíhaly výhradně v Evropě. Tým japonských vývojářů v úzké spolupráci s evropskými kolegy a externími experty analyzovali vlastnosti a chování současné generace. Na základě získaných výsledků se pak zaměřili na zlepšení kvality jízdních vlastností nového modelu, přičemž se ale snažili zachovat sportovní ovladatelnost charakteristickou pro současnou generaci.

Inženýři společnosti Honda si byli vědomi, že evropské silnice mají velmi různorodou kvalitu – od rychlých dálnic až po venkovské silnice s velmi špatným povrchem. Počáteční testy byly prováděny ve výzkumném a vývojovém středisku v Japonsku, poté se vývojový tým přemístil do Evropy, kde probíhaly finální testy.

„Při každé návštěvě Evropy v průběhu vývoje vozu jsme dosáhli významného pokroku v oblasti jízdních vlastností i ovladatelnosti. Díky tomu se nám podařilo automobil skvěle vyladit pro místní podmínky,“ říká Kazuo Sunaoshi, vedoucí vývoje podvozku. „Nový Civic není pouze výsledkem vývoje. Z hlediska kvality jízdy se jedná o tak významný pokrok, jaký odpovídá dvěma generacím vývoje.“

Nový Civic si zachovává nejprostornější kabinu v C-segmentu, a to zejména díky zavěšení zadních kol pomocí kompaktního zkrutného nosníku ze současné generace. S ohledem na další zlepšení ovladatelnosti a stability karoserie při vyšších rychlostech byla u zkrutného nosníku zvýšena tloušťka stěn a průměr stabilizátoru. Kromě toho se díky novým kapalinou plněným silentblokům v zavěšení zadních kol podařilo zlepšit celkový jízdní komfort i ovladatelnost.

redakce Ostrava Online

« zpět do rubriky