Honda investuje do revolučního silničního simulátoru

Pondělí, 4. 12. 2017, 14:57 -

Honda se stane prvním výrobcem automobilů na světě, který bude využívat novou špičkovou technologii silničního simulátoru, jež je založena na revoluční architektuře nazvané DiM250 (Driver-in-Motion).

Většina silničních simulátorů využívá technologii pohybu, která vychází z leteckých simulátorů, a obvykle pracuje s šesti akčními členy, které zajišťují šest „pohybových prvků“. Avšak pro přesné napodobení jízdních, manévrovacích i akceleračních vlastností vozidla v rámci jednoho simulátoru systém DiM250 společnosti VI-grade využívá devět akčních prvků k vytvoření další řady pohybů. V rámci odvětví jde o jedinečný počin.

Yasunori Oku, výkonný viceprezident společnosti Honda R&D Europe Deutschland, uvedl: „Očekáváme, že systém DiM250 budeme využívat především pro aplikace zaměřující se na dynamické a jízdní vlastnosti vozů. Tento systém bude rovněž  představovat zásadní nástroj při vývoji a testování našich technologií ADAS, HMI, hnacího ústrojí a autonomního řízení v ranější fázi projekční práce. Technologie DiM250 nám poskytne ideální společnou platformu pro výzkumnou a vývojovou činnost, kdy všechny zapojené týmy budou moci spolupracovat v rámci jednoho kolektivního prostředí. “

Systém DiM250 navrhla společnost VI-grade, která se zabývá vývojem softwaru pro simulátory, a zkonstruovala ho firma Saginomiya, která se specializuje na automatické řízení. Elektricky poháněná plošina s devíti akčními prvky představuje pokročilejší řešení, než jsou standardní „šestinohé“ konstrukce, a celý systém nevyužívá další mechanické kolejnice, ale pohybuje se klouzáním po vzduchových polštářích. Vzduchové polštáře vyrovnávají vysoké užitečné zatížení a dynamické zatížení a přispívají k tomu, že simulátor je mimořádně pevný, tichý a spolehlivý.

Díky začlenění aplikací typu Software-in-loop (SIL) a Hardware-in-loop (HIL) do simulátoru budou moci návrháři i konstruktéři hodnotit dílčí pokroky v rámci vývojového cyklu vozidla, než budou postaveny fyzické prototypy. Simulátoru to také umožní přesněji napodobovat problémové scénáře k testování bezpečnostních systémů a ovládacích prvků.

Generální ředitel společnosti VI-grade,  Juergen Fett, sdělil: „Těšíme se na to, že naše technologie bude ve společnosti Honda R&D trvale a úspěšně používána, což společnosti pomůže při vývoji ještě lepších vozů za kratší dobu a nám to přinese cennou zpětnou vazbu, kterou využijeme k dalšímu zlepšování našich řešení pro silniční simulátory.“

Společnost Honda R&D Europe, která má svá pracoviště v Německu, Itálii a Anglii, je nedílnou součástí organizace Honda v Evropě. V rámci své nezávislé organizační struktury společnost Honda R&D Europe spolupracuje s distribučními středisky a výrobními závody Honda na výrobních řadách automobilů a motocyklů v rovnocenném partnerství. Evropská síť podniků Honda sleduje společný cíl: výrobky zhotovené na míru evropským zákazníkům a v jejich prospěch. Ve společnosti Honda R&D Europe převážně evropští zaměstnanci vyvíjejí koncepty dopravních prostředků pro regionální trhy. Na základě koncepce a návrhu nových modelů a také rozsáhlých jízdních testů na evropských silnicích vznikají produkty se svébytným vzhledem a pokročilými technologiemi. Německá divize společnosti Honda R&D Europe, která sídlí v Offenbachu, zkoumá a vyvíjí technologie pro automobily, motocykly a závěsné motory v celosvětovém měřítku.

Revoluční řešení na klíč od společnosti VI-grade poskytují automobilovým konstruktérům kompletní sadu inovativních, integrovaných silničních simulátorů, které díky simulaci na úrovni systému nabízejí využití nové generace a umožňují automobilkám překlenout mezeru mezi vývojem virtuálních prototypů a testováním. Inovativní pohybová plošina s devíti stupni volnosti, menšími celkovými rozměry a dlouhou dráhou pohybu zajišťuje dynamickou konfiguraci, která řidiči poskytuje pohybovou odezvu. Architektura tohoto systému má název Driver in Motion (DiM) a jeho kinematika byla poprvé v historii pohybových plošin navržena s cílem co nejlepším možným způsobem zapojit pohybovou technologii, kterou společnost VI-grade vyvinula a otestovala. Oproti standardním systémům s podobným pracovním prostorem vychází tato rodina simulátorů z daleko kompaktnější a mnohem méně nákladné architektury silničního simulátoru. Tato řešení jsou navíc plně nastavitelné, což znamená, že lze provést přechod od statického k dynamickému simulátoru za použití všech součástí, které již byly zakoupeny. Všechna řešení silničních simulátorů od společnosti VI-grade jsou založena na produktu VI-DriveSim, který zajišťuje základní softwarové prostředí. Další informace naleznete na webových stránkách www.driverinmotion.com

Společnost Saginomiya je předním poskytovatelem automatických řídicích a testovacích systémů v Japonsku a po celém světě je vyhlášená kvalitou svých produktů. Saginomiya zahájila vývoj, výrobu a prodej testovacích systémů v roce 1964 a od té doby rozšířila svoji činnost na několik obchodních odvětví, mezi které patří stavebnictví, strojírenství, železniční provoz, energetika, letectví a automobilový průmysl. Systém „Dynamic Servo“ byl vyvinut jako ideální testovací řešení s využitím nejmodernějších základních technologií, mezi něž patří elektrohydraulické hybridy i simulátor nové generace. Společnost Saginomiya se intenzivně věnuje naplňování potřeb technicky nejpokročilejších zákazníků na celosvětovém trhu. Další informace naleznete na webových stránkách http://www.saginomiya.co.jp/eng.

Společnost VI-grade je předním poskytovatelem špičkových softwarových produktů a služeb pro pokročilé aplikace v oblasti simulací na úrovni systému. Společně s firmou Saginomiya, která je předním poskytovatelem automatických řídicích a testovacích systémů, a sítí vybraných partnerů společnost VI-grade rovněž poskytuje revoluční řešení na klíč na poli statických a dynamických silničních simulátorů. Firma VI-grade byla založena v roce 2005 a dodává inovační řešení, jejichž cílem je zjednodušit proces od návrhu výrobku až po schválení pro sériovou výrobu v dopravním segmentu, zejména v automobilovém průmyslu, letectví, motocyklovém odvětví, motoristickém sportu a železniční dopravě. VI-grade je dynamická a rostoucí společnost s vysoce kvalifikovaným týmem technických pracovníků, která působí v Německu, Itálii, Velké Británii, Švýcarsku, Japonsku, Číně a USA a která má k dispozici celosvětovou síť 20 spolehlivých partnerů. Další informace o společnosti VI-grade naleznete na webových stránkách http://www.vi-grade.com.

Nový simulátor bude instalován v technickém středisku společnosti Honda R&D Europe v německém Offenbachu ve druhém pololetí roku 2018.

redakce Ostrava Online

« zpět do rubriky