CITROËN C4 AIRCROSS. Nový přístup ke kompaktnímu SUV

Pátek, 30. 9. 2011, 10:12 - V návaznosti na komerční úspěch nového CITROËNU C4, který byl od svého uvedení na trh na podzim roku 2010 vyroben ve více než 100 000 exemplářích, rozšiřuje značka svou nabídku o zcela nový model: CITROËN C4 AIRCROSS. S tímto novým modelem se CITROËN odvážil změnit tradiční rysy kompaktního SUV.

Propojením designu a technologické inovace se model CITROËN C4 AIRCROSS přizpůsobí současnému životnímu stylu a umožní únik z každodenní reality. Nová silueta vychází ze zkušeností značky, kombinuje pohybové schopnosti terénního vozu s komfortem a jízdními vlastnostmi sedanu. Dle motorizace jsou dostupné dvě verze s pohonem na dvě nebo na všechna čtyři kola. Vůz CITROËN C4 AIRCROSS bude uveden na trh na konci prvního pololetí roku 2012, a pokud jde o emise CO2 bude se pohybovat na předních pozicích ve svém segmentu.

Výrazný styl se promítá do hodnot CITROËNU

Styl vozu CITROËN C4 AIRCROSS nezapře geny značky a zároveň v sobě snoubí dynamičnost výrazných tvarů modelů z řady terénních vozidel.

Charakteristické rysy výrazného stylu: příď s horizontálními liniemi je na koncích zvýrazněná odlišně tvarovanými aerodynamickými nasávacími otvory, které podtrhují její kompaktní vzhled. Dynamicky vymodelovaný tvar kapoty, nepřehlédnutelný z místa řidiče, rozšířené podběhy kol a zredukované převisy dveří ještě více podtrhují pocit robustnosti, jež vyvolává tato mimořádná silueta.

Smysl pro detail: každý prvek byl navržen tak, aby harmonicky spojil styl a výkonnost. LED osvětlení zabudované vertikálně v přední části nasávacích otvorů propůjčuje CITROËNU C4 AIRCROSS typický světelný podpis rozpoznatelný ve dne i v noci. Nadstandardní rozměr 18-ti palcových kol a zpracování zadních světel, jež nalezly inspiraci přímo v konceptu Hypnos, byly propracovány tak, aby zoptimalizovaly proudění vzduchu a umožnily snížit emise CO2.

Sofistikovaný design: vůz CITROËN C4 AIRCROSS je vybaven blikači ve zpětných zrcátkách, specifickými obrysy zadních světlometů a parkovací kamerou zabudovanou v chromované liště na zádi.

Výrazný styl vozu přímo přejímá designové prvky typické pro CITROËN: profil podtrhuje vypracovaná linie ve tvaru obrácené žraločí ploutve, která zároveň připomíná nápadný vzhled bočních oken Hypnosu. Navíc je boční část dozdobena chromovaným nápisem potvrzujícím, že vůz patří do rodiny SUV této značky.

Inteligentní vůz s možností výběru pohonu

Díky zabudovanému systému řízení poslední generace nabízí vůz CITROËN C4 AIRCROSS optimální manipulaci při řízení za všech okolností. Tato technologie především umožňuje jet neustále s pohonem všech kol a poskytuje nejlepší rozložení točivého momentu mezi přední a zadní kola.

Podle svých přání a potřeb má řidič k dispozici unikátní ovládání umístěné za řadící pákou, které mu umožňuje vybrat si manuálně jeden ze tří režimů řízení: režim pohonu na 2 kola (2WD) pro optimalizaci spotřeby paliva, režim pohonu 4x4 (4WD), který automaticky rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu, či režim „lock“, který zvyšuje točivý moment přenášený na zadní kola, aby poskytl maximální trakci v náročných podmínkách.

Snižování úrovně emisí CO2

V souladu se závazky značky k zachování čistého životního prostředí vůz CITROËN C4 AIRCROSS patří na přední pozice v rámci své třídy z hlediska emisí CO2. Je vybaven motorem HDi 110 spojeným se šestistupňovou manuální převodovkou. A aby si každý mohl vybrat verzi, která nejlépe vyhovuje jeho životnímu stylu, bude motor HDi 110 k dispozici ve dvou verzích pro pohon na 2 kola a pro pohon 4x4.  

Vůz CITROËN C4 AIRCROSS bude od svého uvedení na trh k dostání také s motorem HDi 150 (i ten bude dostupný ve dvou verzích pro pohon na 2 a 4 kola s manuální šestistupňovou převodovkou) a benzínovým motorem 1.6i 115 k (dostupný ve dvou verzích pro pohon na 2 kola a s manuální pětistupňovou převodovkou).

Kompaktnost, snadná ovladatelnost a požitek z jízdy

Díky kompaktní siluetě (délka 4,34 m; šířka 1,80 m; výška 1,63 m) a snadné ovladatelnosti (průměr otáčení 10,6 m) se může vůz bez problémů pohybovat v městském prostředí. Kombinace vozidla patřícího do vyššího segmentu, prostor pro cestující (5 míst) a objem kufru (442 l) splňují snadno požadavky moderního životního stylu. Optimální spojení komfortu, jízdních vlastností a přilnavosti k povrchu bylo specifickým prvkem zaměřeným na zachování typických znaků odpovídajících hodnotám CITROËNU.

Vůz CITROËN C4 AIRCROSS nabízí svému řidiči vyvýšený posaz, díky němuž se může těšit ze získané perspektivy a volného horizontu.

A abyste mohli spatřit nebe i ve městě, nabízí vůz CITROËN C4 AIRCROSS velkou panoramatickou prosklenou střechu, která prosvětlí celý interiér vozu a zároveň zpříjemní spolucestujícím pohodlí při jízdě. Pokud se vám během noční jízdy zdá osvětlení příliš tlumené, můžete panoramatickou střechu oživit LED osvětlením zabudovaným ve střešní části vozu. 

Při koncipování místa řidiče se funkční ergonomie zaměřila především na to, aby všechny ovladače padly řidiči do ruky a aby jejich každodenní používání bylo co nejsnazší. Aby se cesta a řízení staly co nejpohodlnějšími, nabízí CITROËN C4 AIRCROSS svým cestujícím vybavení na vysoké úrovni: hands-free sadu, navigační systém GPS s dotykovou obrazovkou a parkovací kamerou, ovladač pro výběr režimu řízení, USB port a technologii Bluetooth pro připojení přenosných audio přehrávačů.

Technické parametry:

Rozměry: délka 4,34 m; šířka 1,80 m; výška 1,63 m

Průměr otáčení: 10,60 m

Objem kufru: 442 l

 

Motor

 

1.6i 115

 

HDi 110

 

HDi 150

 

2.0i 150

(mimo Evropu)

Převodovka

BVM5

BVM6

BVM6

BVM5/CVT

Maximální výkon (kw)

85

82

110

113

Maximální točivý moment (Nm)

152

270

300

198

Zdvihový objem (cm3)

1590

1560

1798

1998

Emisní norma

Euro 5

Euro 5

Euro 5

Euro 4

Verze 4x2/4x4

4x2

4x2 / 4x4

4x2 / 4x4

4x2 / 4x4

 

Aby byly splněny i požadavky mezinárodních trhů, budou vozy na trzích mimo Evropu k dostání s benzínovým motorem 2.0i 150 k ve verzi s pohonem na 2 a na 4 kola, s manuální pětistupňovou převodovkou a nebo s plynulým převodem CVT.

redakce Ostrava Online

 

« zpět do rubriky