Pro uživatele funguje systém podobně jako běžná CNG plnící stanice. „Zaparkujete vozidlo, připojíte k němu plnící hadici a stisknete tlačítko start. Algoritmus vložený v řídicím systému určí, které láhve v kontejneru postupně otevře a zavře, aby co nejefektivněji přepustil větší objem plynu a následně menší objem plynu o co nejvyšším tlaku, aby vozidlo rychle a co nejvíce naplnil,“ říká za Vítkovice Mechanika obchodní manažer Adam Ludvík Kwiek.
Výrobci biometanu díky novince získají zařízení pro skladování, transport a přímou distribuci. Zařízení nepotřebuje pro umístění a provoz stavební povolení. Bezdrátově přenáší informace o svém stavu a poloze. Produkt už má svého konkrétního zákazníka a v těchto dnech míří na export.
Vítkovice Mechanika loni vyrobily, také jako první na světě, 20stopý kontejner MEGC s certifikací International Maritime Dangerous Goods pro převoz helia a stlačeného zemního plynu při tlaku 250 bar na zaoceánských lodích. Kontejner je unikátní tím, že splňuje kritéria pro náročnou námořní dopravu, mimo jiné musí unést až osminásobek své váhy naskládaný na něj na zaoceánských kontejnerových lodích. Současně má vysokou těsnost celého potrubního rozvodu pro malé molekuly cenného helia.
Společnost Vítkovice Mechanika je jednou z dceřiných firem Vítkovic, a.s. Aktuálně zaměstnává zhruba 350 lidí. Firma má roční tržby zhruba 300 milionů korun.
redakce Ostrava Online