„Je to největší investice letošního roku do technologií, jimiž se v oblasti výroby pružin posuneme o stupínek výš v kvalitě našich produktů. A to je samozřejmě klíčové pro udržení konkurenceschopnosti nejen v Evropě, ale i globálně,“ vysvětluje ředitel HŽP Petr Vaněk.
Dodává, že právě investice do nových technologií a důsledná péče o zaměstnance včetně podpory profesního růstu ji řadí k významným exportérům a výrobcům v tak náročném segmentu, jakým je automobilový a železniční průmysl. „V našem businessu musíme plnit řadu přísných kritérií, které souvisí zejména s bezpečností. Takže už od samotného počátku výroby je třeba dbát na vysokou kvalitu oceli a všech následných procesů jejího zpracování,“ podotýká Petr Vaněk. Bruska je jedinečným, koncepčně zcela odlišným zařízením, které nahrazuje původní technologii samostatného broušení obou konců pružin bruskou, která přesně a rychle zpracuje oba konce v jednom brousícím cyklu a to u 16 pružin v jedné dávce.
K dalším investicím ve firmě letos patří také rozsáhlá stavba ochlazování výrobní haly, jejíž první část bude uvedena do zkušebního provozu již od začátku července a finalizována na přelomu července a srpna. „Domnívám se, že se jedná o bezprecedentní projekt v tomto typu výroby, jehož cílem je zásadně zlepšit pracovní prostředí zaměstnancům v letních měsících a rovněž zdokonalit vzduchovou bilanci na výrobní hale,“ říká Petr Vaněk.
HŽP a.s. vyrábí podvozkové pružiny pro železniční a automobilový průmysl tvářením za tepla. Hlavními produkty jsou pružiny šroubové, listové a parabolické. 90 % produkce putuje na export zejména do zemí EU. Mezi největší odběratele patří globální společnosti jako Scania, DAF, Iveco, Alstom nebo Tatravagonka. Firma zaměstnává bezmála 300 lidí zejména z Prostějova a jeho okolí. Společnost HŽP v loňském roce změnila obchodní název z původních Hanáckých železáren a péroven v Prostějově. Výroba pružin zde má již 65letou tradici.
redakce Ostrava Online