Zatímco letos šlo z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na dopravní infrastrukturu v kraji více než sedm miliard korun, pro příští rok je částka o více než třetinu nižší.
„Zatím jde o návrh rozpočtu a my doufáme, že se finanční prostředky budou navyšovat. V současnosti v rozpočtu na příští rok chybí zhruba 18, 4 miliardy korun na nově zahajované stavby,“ uvedla Olga Mertlová s tím, že pro Moravskoslezský kraj je připraveno zhruba 4, 4 miliardy korun. Přiznala zároveň, že návrh rozpočtu nepočítá ani s finančními prostředky na opravy silnic II. a III. tříd, což náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Jakub Unucka označil za problém. „Obecně platí, že bychom neměli navyšovat neinvestiční prostředky v rozpočtu, ale ty investiční. Otázkou také zůstává, jak se s veřejnými prostředky nakládá,“ poznamenal prezident Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje Pavel Bartoš.
V oblasti silniční infrastruktury budou pokračovat v příštím roce ještě stavby na silnici I/11 - úseky Nebory – Oldřichovice a Oldřichovice – Bystřice, dále se bude stavět úsek Třanovice – Nebory.
Peníze jsou také na úsek Ostrava Prodloužená Rudná – hranice okresu Opava. Budou se rovněž stavět obchvaty Opavy, Frýdku – Místku či Krnova.
Z oblasti železniční infrastruktury nejvyšší částka půjde v příštím roce na pokračování optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice.
redakce Ostrava Online