„Zájem ze strany Poláků je poměrně velký, a to především proto, že u nás mají významně kratší čekací dobu na operaci, než je tomu v Polsku. Zároveň jim ale dokážeme také vystavit všechny potřebné dokumenty v potřebné formě k tomu, aby si mohli nechat operaci proplatit od zdravotní pojišťovny v Polsku,“ vysvětluje obchodní manažer Očního centra Pavel Kocourek s tím, že zatímco centrum nabízí termín operace do jednoho měsíce, v Polsku bývá čekací doba běžně několik let, což se navíc projevuje i na rostoucím riziku u takto oddalované operace.
Mimo to navíc Poláci oceňují i kvalitu a vysokou úroveň poskytovaných služeb, bezpečí, stejně jako přátelský a vstřícný přístup včetně možnosti komunikace v polštině.
„Polští pacienti si velmi chválí přátelské prostředí, které u nás panuje. Pro nás je každý pacient partnerem v procesu léčby. S každým proto probíráme komplexně jeho zdravotní stav, bavíme se jak o průběhu zákroku, tak i o všech možných eventualitách, které mohou nastat, ale také pacienty uklidňujeme, pokud mají obavy. Lidé se tak u nás cítí bezpečně a jsou patřičně informovaní, což přispívá k jejich spokojenosti. Samozřejmostí je pak možnost komunikace v jejich rodném jazyce,“ doplňuje Katarína Bučková, jednatelka Očního centra s tím, že v centru každý ze členů personálu ovládá komunikaci v polštině pro svůj daný úsek, a navíc je zde během celé pracovní doby k dispozici také překladatelka.
Do Ostravy přitom zdaleka nepřejíždějí jen zájemci z příhraničních oblastí. Prostřednictvím polských zprostředkovatelů mají Poláci možnost využít skupinově organizovanou dopravu přímo do Očního centra, což snižuje náklady na cestovné a umožňuje operaci i lidem, kteří bydlí dál od hranic nebo vůbec nemají možnost dopravy.
redakce Ostrava Online