Závada zhatila šanci na obhajobu vítězství severočeskému týmu MKR v Rally OiLibya

Pondělí, 9. 10. 2017, 15:42 - Fés – Rally OiLibya vytoužený zlatý hattrick konstruktérskému týmu MKR Technology nepřinese. Záměr zhatila technická závada na motoru a pilot Martin van den Brink musel marockou rally předčasně ukončit

Rally OiLibya v posledních dvou letech nezaznamenala jiného vítěze, než kamion postavený v severočeském technologickém centru týmu MKR Technology. Letos Pilot Martin van den Brink cestu za třetím zlatem zahájil na výbornou. V prologu marocké rally přijel druhý a zajistil si skvělou startovní pozici do úvodní ostré etapy. „Jenže v ní přišly technické problémy na motoru a Martin zůstal viset v poušti. Tým ho hledal dlouhých dvanáct hodin,“ vypráví neuvěřitelnou příhodu Mario Kress, hlavní konstruktér dakarských kamionů s tím, že sestava mechaniků se pokusila závadu na místě odstranit. Když ale technici zjistili, že problém je v poušti nad jejich síly, vrátili se do bivaku pro kamion 6X6, kterým závodní speciál přivezli zpátky do zázemí. Pro tým MKR Technology je to letos další velká „facka“ na cestě za vysněným dakarským úspěchem. „Když člověk chce v tak těžké soutěži, jakou je Dakar, uspět, musí v silné konkurenci techniku neustále zdokonalovat, pracovat na jejím vývoji a dělat ji odolnější. Nám se teď už podruhé neosvědčila nová konfigurace motoru, o které jsme byli přesvědčeni, že bude fungovat,“ vysvětlil Mario Kress, proč tým v krátké době za sebou už podruhé narazil. „Věděli jsme, že je to riskantní, ale s tím jsme do toho šli. Zklamaní jsme především proto, že jsme jen týden před rally se stejnou konfigurací odvezli na Slovensku přes osm set zákazníků Renault Trucks. Co do kilometrů jsme prakticky absolvovali jednu celou rally bez jakýchkoli problémů. Byli jsme výborné cestě, ale opět přišla smůla, která nás postihla přímo v závodě,“ kroutil hlavou Mario Kress.

Tým se ale nevzdává. Na další inovaci pracuje s mimořádnou intenzitou. „Máme za sebou celou řadu testů a porovnáváme, co každá změna přinese, a jak se motor s konkrétním nastavením chová v daných podmínkách. Následně vyhodnocujeme veškerou rizikovost nasazení. Ukazuje se, že někdy je lepší udělat krok zpět, abychom mohli udělat dva dopředu, ale  rok příprav je ve skutečnosti strašně krátký, takže pak neúspěch, jaký teď přišel v Maroku, je pro všechny hodně nepříjemný a citlivý. Naštěstí teď máme čas, abychom připravili aktuálně nejoptimálnější nastavení na Dakar,“ poznamenal Mario Kress, když připomněl, že tým se s dalším kamionem v tomto týdnu chystá testovat ve vysokohorských podmínkách francouzských Alp.

Patrik Pátek

 

« zpět do rubriky