Nutrend racing zahájil novou, zajímavou spolupráci

Středa, 6. 12. 2017, 16:41 - Tým Janík Motorsport a firma Motorsport Simulator zahájili spolupráci, jejímž cílem je rozvíjení schopností pilotů týmu Janík Motorsport. Možnost tréninku na profesionálních simulátorech, které dokážou věrně simulovat jak závodní vozy, tak i tratě, je naprosto jedinečnou příležitostí. Týmoví jezdci tak i během zimní pauzy nezahálí a sbírají cenné „virtuální“ kilometry, které během závodní sezony zúročí. To, že trénink na tomto profesionálním simulátoru je správná volba, ukázal v rámci podzimního brněnského testu, zástupce společnosti Motorsport Simulátor Petr Lisa, který jen díky pečlivému tréninku na tomto trenažéru, zajel s vozem Norma M20FC vynikající čas.

Nováčci, kteří  před usednutím do skutečného závodního vozu absolvují tento intenzivní trénink budou mnohem lépe seznámeni s vozem, jeho jízdními vlastnostmi, jeho specifickým užíváním a díky perfektní znalosti vozu a závodní tratě budou schopni jet  od startu prakticky naplno….

O Motorsport Simulátor 

Firma staví na zakázku profesionální závodní simulátory. Nabízí také inovativní systém školení všech závodních jezdců, jehož cílem je se naučit tratě a zlepšit své jezdecké schopnosti s využitím nejlepší fungující technologie simulace. Také nabízí pronájem simulátoru pro firemní akce, team building, eventy, výstavy a prezentace.

Firma Motorsport Simulator byla založena převážně pro amatérské i profesionální závodní jezdce a teamy, kteří využijí simulátor pro zlepšení řidičských dovedností a ušetří náklady za trénink na skutečných tratích. Simulátory dodává taktéž jednotlivcům a nadšencům do sim racingu, kteří chtějí zažít co nejrealističtější pocit závodního jezdce.

Firma se věnuje sim závodění více jak deset let. V jednotlivcích i jako tým získala řadu ocenění jak na českých portálech, tak v zahraničních ligách i světových soutěžích. 

Motorsport Simulator věrně napodobuje skutečnou jízdu díky zapojení řady různých technik. Především ovlivňuje vnitřní ucho/smysl pro rovnováhu, a tak vytváří pocit pohybu. Tento přístup kombinuje s jemnými nárazy, které způsobí, že tělesná hmotnost vyvolá odpovídající tlak. Nakonec propojuje tlaky způsobené tělesnou hmotností a vlivy na centrum rovnováhy s kinestezií (ovlivňováním tlaků působících na kosti a svaly).

Simulátory jsou navrženy tak, aby optimálně propojovaly principy kinestezie a propriorecepce.

Skutečností zůstává, že žádný simulátor nedokáže plně působit všemi silami, kroucením a podobně jako skutečný vůz. Musí proto oklamat mozek tak, aby tyto zdánlivé vlivy přesvědčivě vnímal. Toho se dosahuje pomocí tří výše popsaných přístupů, přičemž hlavní důraz je kladen na napětí ve svalech.

Klíčem k vytvoření odpovídajícího napětí ve svalech je rozhodnutí nepohybovat volantem a pedály, ale pouze jezdcem. Při brzdění lze například sledovat, že na zápěstí a předloktí působí stejné síly jako při skutečné jízdě. Simulátory, které se snaží pohybovat celou kabinou řidiče (včetně volantu), by dokázaly tyto tlaky napodobit pouze tehdy, pokud by vyvolávaly přesně stejnou zátěž jako skutečné vozidlo a pokud by tuto zátěž dokázaly po jistou dobu udržet. Jednoduché simulátory s vibračním sedadlem nedokážou vyvolat napětí ve svalech a nemohou ani ovlivňovat centrum rovnováhy.

Díky jedinečné kombinaci výše popsaných technik firma vytvořila jednu z nejpřesvědčivějších a nejvěrohodnějších simulací dostupných ve všech cenových hladinách. 

red

 

« zpět do rubriky


Přidat komentář

d
j
5
j
7
q
Kód vložte bez mezer.