Nutrend Racing vydatně bodoval na Slovakiaringu při Velké ceně Slovenska

Středa, 24. 8. 2016, 11:09 -

Po úspěšném letním účinkování na evropských kopcích se Nutrend Racing vrátil k okruhovým závodům při dalším podniku českého mistrovství. Dvojice dvoulitrových sportovních prototypů Norma musela převléct „kabáty“ do okruhové specifikace, tak aby mohla poměřit své síly nejen v tradičním sprintovém klání, ale i v královské disciplíně vytrvalostního závodu. Na slovenském Slovakiaringu byli k okruhovým bojům připraveni za tým Nutrend Racing Václav Janík, Petr Trnka a Jiří Svoboda. Tým se na Slovakiaring vracel po třítýdenní pauze, kdy na stejném místě absolvoval testování. Program závodního víkendu byl velmi náročný, zvlášť v sobotu. V jeden den musel Nutrend Racing připravit své stroje na kvalifikaci sprintu a dvojici závodů – ve sprintu i vytrvalosti.

Účinkování jezdců na Slovakiaringu navázalo na úvod sezóny, kdy se Nutrend Racing objevil na slavném Hungaroringu: „V našem týmu jsme si už dlouho pohrávali s myšlenkou vstoupit do okruhových závodů s otevřeným vozem. Cílem je posunout se díky získaným zkušenostem nejen na okruzích, ale i na závodech do vrchu. Letos se bohužel křížil kalendář pro nás prioritního evropského poháru FIA s českým okruhovým mistrovstvím a tak jsme mohli zatím absolvovat jen úvodní závod na Hungaroringu. Nyní se vracíme na Slovakiaringu a bude nás vidět i na domácím brněnském automotodromu na začátku září. Díky průběžným výsledkům máme stále šanci na vítězství ve vytrvalostních kláních a to je pro nás velkou motivací. Dvoulitrovou specifikaci Normy jsme již plně ověřili jak při závodech, tak při testech. Je to skvěle fungující speciál, který je radost na okruzích vodit. Ve sprintovém závodě chceme hlavně sbírat zkušenosti, které bychom rádi využili ve vytrvalosti, při soubojích s výkonnějšími soupeři s technikou GT,“ prozradil Václav Janík o jejich cílech na autodromu poblíž Bratislavy.

Vstup do závodního víkendu vyšel „červenobílým“ náramně. Už v páteční podvečer rozhodla jezdecká dvojice Petr Trnka - Václav Janík o zisku čtvrtého místa na startovním roštu, tedy o startovní pozici do endurance závodu z druhé řady. Vytrvalostní závod byl ale na programu až o sobotním večeru a mezi tím se ještě museli na trati předvést v rámci sprintu na 10 kol Jiří Svoboda a Václav Janík. Jiří Svoboda si na Slovakiaring přijel spravit chuť po nevydařeném účinkování na Hungaroringu, kdy mu ještě v průběhu tréninku vypověděl službu motor jeho Normy M20F a z Jiřího okruhové premiéry nebylo nic. Až na Slovakiaringu si šternberský pilot vychutnal naplno okruhové zápolení se soupeři. Ranní kvalifikace přinesla pro Václava Janíka start do závodu ze 4. řady a pro jeho týmového kolegu byla nachystaná pozice v 8. řadě. První závod víkendu si oba jezdci Nutrendu užili na maximum. Souboje s výkonnějšími speciály, které disponují větším výkonem, se snažily rozhodovat za využití vyšší rychlosti v zatáčkách, či kratší brzdné dráhy: „Po závodě jsem plný dojmů. Za těch 10 kol se stane tolik věcí, že si to člověk nestačí ani naplno užít. Startovní procedura, spousta předjížděcích manévrů, soubojů, neustálá snaha o posouvání limitů,… s kopcovým závoděním to lze jen stěží srovnávat. Jsem rád, že jsem mohl tento závod absolvovat, spokojený jsem samozřejmě i s výsledkem i když mi nevyšel zcela podle představ start. 7. místo v nabité konkurenci a druhé místo v divizi je dobrým vstupem do závodního víkendu,“ sdělil druhý nejrychlejší jezdec divize 5 sobotního sprintového závodu, Václav Janík. Svůj první závod dokončil i Jiří Svoboda a oslavil ho ziskem páté příčky v rámci divize a do hodnocení šampionátu si připsal prvních 10 bodů.

Hned po sobotním sprintovém závodě se tým začal chystat na večerní vrchol závodního programu - na hodinovou vytrvalost. Před 19 hodinou vyjel jako startující jezdec na trať Petr Trnka, který dostal za úkol rozjet závod. Start z druhé řady za dvojicí GT speciálů a lídrem divize 5, vozem Praga R1 poháněným motorem s turbem, vyšel Petru Trnkovi podle představ. Svůj vymezený čas využil Petr k zajíždění stabilních časů a udržení skvělé druhé příčky v rámci divize 5. Při předávce vozu, která bývá při vytrvalosti často zdrojem ztráty, zvládl celý tým svoji úlohu přesně ve stanoveném limitu, takže v maximální možné míře přispěli i mechanici ke zdárnému návratu vozu zpět na závodní trať. Ve zbývající půl hodině se Václav Janík stejně jako Petr Trnka vyrovnaným výkonem udržel na startovní pozici, tedy na čtvrté příčce absolutně. Závod se dojížděl s přibývající tmou a v záři reflektorů bylo s blížícím se cílem jasné, že se Nutrend Racingu daří stahovat třetího Jakuba Kubase s vozem BMW Z4 GT3. V posledním kole už byl prototyp posádky Janík – Trnka v těsném závěsu a po hodině ostré jízdy se rozhodovalo v přímém souboji o třetí absolutní příčce. Václav Janík vjížděl do poslední zatáčky po boku svého soupeře, ten ovšem jeho útok odstranil obranným manévrem a už svoji pozici na cílové rovině udržel. Nutrend Racing tedy ve vytrvalostním závodě zajel shodně jako na Hungaroringu – 4. místo absolutně a k tomu druhé místo v rámci divize 5. Výsledek pro tým přinesl nejen další bodový zisk, ale i zároveň možnost bojovat v posledním závodě o mistrovský titul v divizi 5 v hodnocení endurance podniků. Rozhodovat se bude až při posledním podniku v Brně. Pódiové radovánky byly krásnou tečkou za náročným sobotním programem, ovšem závěrečné dění při Velké ceně Slovenska bylo připraveno až na neděli.

Druhým závodem na 10 kol završil Jiří Svoboda a Václav Janík svůj premiérový závodní víkend na Slovakiaringu. Oba se do svých kvalifikačních jízd opřeli naplno a výsledkem pro ně bylo osobní maximum na Slovakiaringu. Pro Václava znamenal výkon 2:01,3 posun na startovním roštu na pátou pozici! Do posledního závodu víkendu se ovšem promítlo vrtkavé počasí. Před závodem se snesla na trať voda a jezdci tak zahájili závod s mokrým obutím. Ani potíže se změnou přilnavosti však nepřekazily dvojici Janík – Svoboda dokončit závod: „Obtížné podmínky druhého sprintu nás opravdu potrápily. Sice jsme neměli ideální setup na mokro, ale podařilo se nám poprat s postupně osychající tratí a udržet vůz na trati. To vše i přes malý bodyček od jednoho ze soupeřů, který mě málem stál výlet do kačírku. Zopakovali jsme výsledek ze soboty a vlastně i z úvodního Hungaroringu a to druhým místem v divizi 5. Pro nás je to za normálních okolností maximem, protože Aleš Jirásek jede se speciálem spadajícím do třídy nad 2 litry zdvihového objemu motoru. Pro celkové shrnutí tohoto víkendu musím opět použít samých superlativ. Premiérová kruhová sezóna je pro nás především o sběru zkušeností a jsem moc rád, že jsme opět zvládli dokončit všechny závody. Nyní máme před sebou závěrečný závodní víkend na brněnském okruhu, kde bychom chtěli potvrdit naše dosavadní výsledky a třeba se i pokusit zabojovat o vítěznou trofej v divizi 5 v rámci endurance, to je nyní náš cíl,“ odjížděl s úsměvem na tváři z Velké ceny Slovenska Václav Janík.

Zmiňovaný závěrečný podnik MČR na okruzích je plánován na víkend 10. – 11. září na Masarykově okruhu v Brně.

Průběžné pořadí MČR ve vytrvalostních závodech Divize 5:

1. DAUM Sebastian AUT                  30,5

2. JIRÁSEK Aleš CZE                      25

3. JANÍK Václav CZE                       21,5

= TRNKA Petr CZE                           21,5

5. VOJTĚCH Tomáš CZE                  7,5

= NEMEC Patrik SVK                       7,5

7. HALEK Sascha AUT                     6

= EBNER Peter AUT                         6

redakce Ostrava Online

 

« zpět do rubriky