Nutrend Racing v dramatickém závěru urval na domácí trati Ecce Homo bronz. Fotogalerie

Středa, 7. 6. 2017, 12:47 -

Před domácím publikem, za velké přízně fanoušků Nutrend Racing a samozřejmě s maximální podporou našich partnerů… jako vždy nejlepší závod sezóny na domácí trati ve Šternberku. Letošní ročník sice ovlivnila v závěru nepřízeň počasí, ale i tak se Nutrend Racing se svým výkonem v nabitém startovním poli prosadil a předvedl se v tom nejlepším světle.

Ecce Homo - pro vrchaře magické spojení slov, dlouhá historie, jedna z nejoblíbenějších tratí v Evropě. Velmi rychlý profil osmikilometrového „tobogánu“ mezi svodidly je každým rokem tím nej, na co se celý tým se všemi jezdci i svými členy těší. Touha po úspěchu na rodném kopci byla i letos velká, o to víc, když byla možnost potvrdit nejúspěšnější tým v českých barvách, tedy navázat na loňský úspěch Václava Janíka a jeho absolutní páté místo s nejrychlejším časem 2:54,61! „Celý tým urputně pracoval na přípravě zázemí a všech závodních strojů. Protože k závodu vyrážíme přímo z týmových dílen máme velkou možnost odprezentovat práci našeho týmu našim partnerům v těch nejlepších podmínkách. Ecce Homo je každopádně vrchol sezóny. S Normou jsem loni dosáhl na svůj nejlepší čas na Ecce Homo, letos samozřejmě budu chtít navázat a poprat se o vylepšení výsledku. Opět se v našich barvách představí kompletní jezdecká sestava - Richard Meixner, Karel Hubáček i Jiří Svoboda,“ prozradil při pátečních technických přejímkách Václav Janík.

Už od sobotního rána bylo v okolí sídla týmu Nutrend Racing pořádně rušno. K vidění nebyla jen závodní technika, ale i prezentace produktů partnerů. Prohlédnout si bylo možné aktuální nabídku CarTec Olomouc v čele s novinkou BMW 5 i vyzkoušet novinky z produkce výrobce sportovní výživy společnosti Nutrend. V popředí ale samozřejmě byla možnost osahat si závodní techniku, kterou Nutrend Racing připravil pro své jezdce. Sportovní prototypy jsou královskou skupinou závodů do vrchu a tým Václava Janíka nasadil do letošního závodu hned trojici těchto skvostů. S dvoulitrovými verzemi motorů se do sobotních tréninků vydali Richard Meixner a Jiří Svoboda a v nejvyšší třídě do třech litrů zdvihového objemu startující Václav Janík se k nim přidal. Značku našeho partnera BMW CarTec Olomouc prezentoval se svým našlapaným BMW M3 GTR Karel Hubáček v kategorii cestovních vozů skupiny E2-SH.

Tréninková sobota přinesla první náznaky, jaké by mohly být šance šternberského týmu pro závod. Jiří Svoboda si na úvod víkendu připomněl, že Šternberk byl kdysi městem výroby hodin, když v jedné zatáček sám jedny dokázal vyrobit, ale nic se nedělo, jen zjistil, kde má své limity a v druhém tréninku si své zaváhání napravil. Richardu Meixnerovi se v poslední specifikaci Normy M20FC 2017 velmi zalíbilo a při prvním seznámení s tratí Ecce Homo byl spokojený: „Ecce Homo je první tratí, se kterou mám zkušenosti. V otevřeném prototypu je trať ještě hezčí než z cestovního vozu, se kterým jsem v minulosti startoval. Zatím se učím hledat správné brzdné body, konzultujeme to společně s týmem a postupně zrychlujeme. Ecce Homo si moc užívám a těším se na zítřejší závod,“ hodnotil Richard svoji premiéru na Ecce Homo se spiderem. Oproti tomu Václav Janík má již s Ecce Homo zkušeností na rozdávání. S Normou M20FC Turbo se chystal na svůj třetí start a zatím se mu podařilo vždy zrychlovat a posouvat své hranice. Na tuto tendenci navázal i letos, kdy už v první jízdě víkendu pokořil hranici tří minut a ve druhé jízdě se hodně přiblížil svému maximu z roku 2016: „Po tréninku určitě spokojenost, zbytečně jsem neriskoval, zkoušeli jsme různé úpravy, abychom zítra ještě zrychlili. S časy jsem vcelku spokojený, šestý nejrychlejší čas dokazuje, že jsme ve formě. Dnes panovalo ideální počasí vše fungovalo jak mělo. Zítra se ale asi bude závodit za jiných podmínek, především na odpoledne mají přijít bouřky, tak uvidíme jak to ovlivní závod,“ komentoval své sobotní tréninky Václav Janík, co by třetí nejrychlejší jezdec hodnocení skupiny E2-SC, v celkovém hodnocení pak celkově šestý.

Pro nedělní program bylo nejpodstatnější sledovat meteorologické předpovědi. S blížícím se odpolednem se čím dál více zhmotňovaly ty nejhorší předpovědi a sice prudký déšť. První jízda ale ještě měla k mokrým podmínkám daleko. V ní se rozhořel boj o setiny sekund na všech frontách. Vzájemné souboje střídaly snahy o zdolání vlastních maxim, což byla tradičně hlavní myšlenka Karla Hubáčka při jeho pokořování 7800 metrů dlouhé tratě s BMW M3 GTR. První jízda závodu pro Karla byla nejrychlejší z celého víkendu při níž se přiblížil na dosah svému nejrychlejšímu času z roku 2015. Stejně si chtěl počínat i Richard Meixner a téměř vyrovnal nejrychlejší čas ze sobotních tréninků. Oba se se svými výkony nechtěli smířit a střádaly plány na odpolední posun těchto dosažených časů, tak aby z letošního zápolení s kopcem Ecce Homo vyšli vítězně při tvorbě nových osobních hranic. Nespokojený byl ale po první jízdě Jiří Svoboda, kterého pozlobily pneumatiky a ve své třídě díky těmto problémům ztratil kontakt se soupeři: „Nepodařilo se mi využít naplno nových pneumatik, které hodně klouzaly a já jsem se na ně nemohl spolehnout. Ztrácel jsem v každé zatáčce, snad si napravím reputaci v odpolední jízdě,“ trápil se při analýze první závodní jízdy Jiří Svoboda. Nejrychlejší z týmu byl tradičně Václav Janík. Do své závodní jízdy dal maximum a časomíru zastavil svým průjezdem cílem na hodnotě 2:54,8, s níž držel průběžně šesté místo v absolutním hodnocení a ve skupině E2-SC průběžný bronz: „Věřil jsem, že se mi podaří zajet ještě rychleji. V dané konkurenci se jede opravdu vysoké tempo a pro dobrý výsledek, budu muset ještě najít nějakou úsporu a posunout svůj čas aspoň k hranici 2:52,“ taktizoval Václav Janík při rozborce první jízdy závodu. S přáním času 2:52, ale bude muset ještě vyčkat minimálně do příštího roku. Místo hledání možných míst, kde přidat, či posunout brzdný bod si musel Václav Janík a s ním celý tým položit několikrát otázku, jaké obutí pojedou na svých vozech ve druhé závodní jízdě. V samém začátku druhého závodu totiž přišla bouřka a spláchla kompletně celou trať.

Špatný scénář závodu se naplnil a závod se dojížděl za rozmanitých podmínek, kdy v různých částech trati bylo mokro a nebo sucho, popřípadě dokonce pršelo. Závod tedy vyvrcholil pneumatikovou loterií. Nelehkou situaci na trati se nedařilo odhadnout ani zkušeným jezdeckým esům ani místním. Se závodem tyto podmínky udělaly pořádnou rošádu navíc, když v úplném závěru opět přišel silný déšť. Jiří Svoboda ani Karel Hubáček se s danými podmínkami nedokázali poprat lépe než jejich soupeři a v podstatě potvrdili své umístění z první jízdy. Richard Meixner si bohužel s vodou na trati poradit nedokázal bez úhony na své Normě a po drobném kontaktu svoji závěrečnou jízdu vypustil a pozvolna dojel do cíle. Václav Janík se s nastalou situací nechtěl smířit a ve  své finální jízdě byl odhodlaný pokusit se o posun vpřed. Po odpadnutí Miloše Beneše a propadu Francouze Petita jistá šance na posun byla, ale nebylo mu přáno. Bohužel zesilující déšť nepodpořil rovnocenné podmínky na trati a v druhé jízdě nebylo možné zajet lépe než jako jedenáctý nejrychlejší. V součtu časů obou jízd mu to přineslo šesté místo celkově a třetí místo v hodnocení závodu mistrovství Evropy ve skupině E2-SC: „Tato jízda byla opravdové drama. V horní pasáži bylo vody až příliš, čtvrté místo absolutně respektive druhé ve skupině bylo velmi blízko, ale do takového rizika nebylo možné jít. Nejvíce o podmínkách na trati vypoví onboard z mé jízdy, kdy jde vidět, že vrchní část byla hodně pod vodou. Nicméně tento víkend byl až na poslední jízdu skvělý. Tým fungoval perfektně, technika také a já jsem rád, že nám to vyšlo alespoň na to čestné třetí místo. Věřím, že s letošním Ecce Homo byli spokojeni i všichni naši partneři a příznivci a už teď se těším na další ročník závodu,“ završil Ecce Homo 2017 svými slovy Václav Janík.

Tým Nutrend Racing se s letošním Ecce Homo rozloučil při slavnostním vyhlášení. Václav Janík získal v hodnocení závodu několik cen za umístění v rámci hodnocení českého mistrovství i dalších vypsaných závodů, ale tím nejcennějším byla třetí pozice v hodnocení závodu mistrovství Evropy ve skupině E2-SC. Po domácím závodě nás již ve čtvrtek čeká vytrvalostní série Carboina Cup na Slovakiaringu a 16. až 18. června následuje další podnik seriálu FIA Cup, ve slovinském Gorjanci.

redakce Ostrava Online

 

« zpět do rubriky