Buggyra jede do Jaramy pro titul(y)!

FIA ETRC 2017 - 08 Le Mans

Čtvrtek, 5. 10. 2017, 15:41 - Když na počátku letošní sezóny hovořil manažer Buggyra Jan Kalivoda v souvislosti se změnou konání posledního závodu o tom, že vzhledem k přívětivějším klimatickým podmínkám slaví Buggyra tituly raději v Jaramě, než v Le Mans, mohlo se někomu jevit jeho prohlášení jako přehnaně optimistické. Jak ukazuje čas, manažer pouze úspěšně předpovídal blízkou budoucnost.

Body za Adama nikdo nezíská

Ještě nikdy v průběhu úspěšné historie roudnického týmu totiž nebyla Buggyra tak blízko titulu, jako tomu bude tento víkend v Jaramě.  Adam Lacko vede před jediným pronásledovatelem Jochenem Hahnem o 45 bodů, spolu s Davidem Vršeckým mají v Poháru konstruktérů náskok 37 bodů. „To, že všechno, kromě individuálního titulu budeme považovat za neúspěch, jsme deklarovali před začátkem sezóny. Jsme titulu blízko, ale patnáct bodů za Adama nikdo nezíská,“ krotí bezbřehý optimismus Jan Kalivoda, s tím, že pojetí závodu je jednoznačně v rukou průběžného lídra. „Realita je taková, že Adamovi stačí k zisku titulu jenom šestá místa, nemyslím si ale, že by se měl nový mistr Evropy prezentovat zrovna tímto způsobem. Budeme vycházet z aktuální situace.“ Podle týmového manažera ovšem pro Adama závodní víkend ziskem patnácti bodů nekončí, ve hře je totiž Pohár konstruktérů. „I když se jedná o druhý a původně neplánovaný cíl, jsem přesvědčen o tom, že Adam s Davidem udělají pro jeho zisk všechno.“

Adam předčasně neslaví

Hlavní protagonista Adam Lacko má Jaramu v oblibě a doufá, že na konci závodního víkendu bude mít okruh nacházející se poblíž Madridu ještě raději. „Nepamatuji si na závod z poslední doby, ve kterém bych získal jenom patnáct bodů, ale stát se může všechno. Každopádně v Jaramě nehodlám měnit taktiku, pojedu jako vždycky. Vzhledem k charakteru technicky hodně těžkého okruhu, sehrají rozhodující roli měřené tréninky a brzdy,“ konstatuje Adam, který si zatím nepřichystal vítěznou řeč. „Ještě ty body nemám a nikdy předčasně neslavím. Každopádně, až to vyjde, dám řeč s Davidem, který s tím má zkušenosti.“

Nedostatku zkušeností s vypjatými závěry se Adam nebojí, navíc v záloze je v roli zkušeného rádce David Vršecký. „V Le Mans mi říkal, že své tituly získal poté, co do Jaramy přijel s náskokem 13 a 10 bodů. Když to dal on, prý to zvládnu taky,“ říká letošní dosavadní suverén se smíchem.

David neříká nikdy nikdy

David Vršecký, který přes vynechání úvodních dvou podniků bude, byť prostřednictvím Adama Lacka, bojovat vedle sedmého místa a Poháru konstruktérů rovněž o primát prvního jezdce novodobé historie truckracingu, který získá titul jako jezdec a konstruktér závodního speciálu. „Zní to dobře, když si pamatuji, jak jsem do toho na podzim 2009 spadl, přijde mi to až úsměvné,“ reaguje David na vidinu nevídaného double. „Nicméně pokud to vyjde, v což pevně věřím, nebude to ani zdaleka jenom o Vršeckém nebo Dolejšovi, ale o celém týmu. Už asi stokrát jsem řekl, že tým vyhrává a tým prohrává. A jsem rád, že jsem součástí týmu, pro který je druhé místo neúspěchem.“

Je snadno pochopitelné, že se v souvislosti s podnikem v Jaramě spekuluje nad další Vršeckého jezdeckou budoucností. „Poučen letošním rokem se budu držet pravidla Jamese Bonda, že by se nikdy nemělo říkat nikdy,“ zní odpověď. 

Stav ME tahačů před závodem v Jaramě

Individuální šampionát: 1. Adam Lacko (Česko/Buggyra) 345, 2. Jochen Hahn (Německo/Iveco) 300, 3. Norbert Kiss (Maďarsko/Mercedes) 284, 4. Stephanie Halm (Německo/MAN) 270, 5. Antonio Abacete (Španělsko/MAN) 231, 6. Sasha Lenz (Německo/MAN) 164…8. David Vršecký (Česko/Buggyra) 122

redakce Ostrava Online

« zpět do rubriky