Volvo V60 získalo při nárazových testech pět hvězdiček

Úterý, 14. 6. 2011, 10:42 - Volvo V60 získalo v nových zpřísněných nárazových testech organizace Euro NCAP plný počet pěti hvězdiček a dále maximální 100% skóre za asistenční bezpečnostní systémy. „Tento výsledek potvrzuje vedoucí roli společnosti Volvo Car Corporation v oblasti bezpečnosti,“ říká Jan Ivarsson, vedoucí pro bezpečnostní strategie ve společnosti Volvo Car Corporation

Výsledky přicházejí po posledním kole nárazových testů prováděných evropskou organizací pro hodnocení nových vozidel (European New Car Assessment Programme ‒ Euro NCAP), která má za cíl zprostředkovat zájemcům o nové automobily nezávislé hodnocení jejich bezpečnosti v případě nehody.

Testované vozy (Volvo V60, Peugeot 508, Citroën DS4, Ford Focus, hybridní Lexus CT 200h a elektromobil Nissan Leaf) musely nově zvládnout s dobrým hodnocením nárazové testy, dobře ochránit krk cestujícího při nárazu zezadu, nezpůsobit chodci při střetu s vozem příliš vážná zranění a navíc mít ve výbavě požadované bezpečnostní asistenční prvky.

Těmi jsou pro současné hodnocení Euro NCAP (platí ještě do konce letošního roku, pak přijde další zpřísnění pravidel) elektronický stabilizační systém, nastavitelný omezovač rychlosti a připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů.

Volvo V60 získalo s 94 procenty za ochranu dospělých pasažérů nejlepší skóre dosažené v tomto kole. 15,3 bodu za čelní kolizi je rekordem kola, stejně jako 3,6 bodu pro sedadla za ochranu krků cestujících při nárazu zezadu. Komisaři pochválili minimální deformaci kabiny ‒ A-sloupek se při čelním nárazu posunul o jediný milimetr. Boční náraz proběhl v pořádku, stejně jako simulace nárazu zezadu. Ochrana dětí byla dokonalá, s osmnáctiměsíčním i tříletým pasažérem.

„Testy prováděné Euro NCAP jsou velmi rozsáhlé. Pozitivně byl při nich hodnocen například systém City Safety. Volvo V60 však může být vybaveno celou řadou dalších bezpečnostních prvků, které jsme schopni našim zákazníkům nabídnout. Jako příklad lze uvést systém rozpoznávání chodců,“ říká Jan Ivarsson.

Systém City Safety je součástí standardní výbavy. Tato mnohokrát oceněná technologie dokáže díky automatické aktivaci brzd omezit nebo zcela eliminovat náraz do vozidla vpředu při rychlostech až 30 km/h. Pokud systém rozpozná nebezpečí čelního nárazu do vozidla a řidič na vzniklou situaci nereaguje, systém sám dokáže vůz zcela zastavit. Díky tomu se výrazně snižuje riziko poranění osob cestujících ve druhém vozidle i výše případné škody na obou automobilech.

Volvo V60 i S60 jsou navíc k dispozici se systémem rozpoznávání chodců, což je první technologie na světě snižující počet nehod i rychlost případného nárazu. Systém rozpoznávání chodců je součástí Driver Support paketu obsahujícího špičkové technologie včetně tempomatu, upozornění na vybočení z jízdního pruhu či automatického brzdění v nouzových situacích.   

Seznam bezpečnostních systémů, které jsou u všech vozů Volvo V60 (i u sedanu S60) součástí standardní výbavy, zahrnuje stabilizační systém DSTC (Dynamic Stability and Traction Control), dvoufázové airbagy řidiče a spolujezdce, systém ochrany proti bočnímu nárazu SIPS (Side Impact Protection System), nafukovací clony IC (Inflatable Curtain), technologii WHIPS pro prevenci poranění krční páteře a systém ochrany pro případ převrácení vozu ROPS (Rollover Protection System).

„Vozy Volvo V60 a S60 představují naprostou špičku v oblasti bezpečnosti. Oba modely byly pečlivě zkonstruovány s využitím holistického přístupu k problematice aktivní i pasivní bezpečnosti. Prostřednictvím inovací pokračuje společnost Volvo Car Corporation na cestě k vytyčenému cíli: do roku 2020 nebude žádný cestující ve vozidle Volvo usmrcen ani zraněn,“ říká Jan Ivarsson.  

Video z testů si můžete prohlédnout zde: http://www.euroncap.com/results/volvo/v60/2011/434.aspx

redakce Ostrava Online

 

 

 

« zpět do rubriky