Mitsubis Outlander oslavuje 15. výročí: tři generace; 1.5 milionu prodaných vozů

Úterý, 25. 10. 2016, 15:57 -

Modelová řada Mitsubishi Outlander slaví již 15 let své existence.  O její úspěšnosti svědčí i prodejní výsledky – více než 1,5 milionu prodaných vozů ve většině zemí celého světa, tři modelové generace a v současnosti i expanze na čínský trh.

Stávající zákazníci znají Outlander i díky velmi úspěšné variantě PHEV, která představuje celosvětově nejprodávanější hybridní vůz s technologií Plug-in.

Z pohledu prodejních objemů představoval model Outlander pro Mitsubishi Motors Corporation (MMC) vždy důležitou roli, což však platí i pro jeho samotný koncepční význam, kdy každá ze tří generací postupně otevírala nové brány, nejen pro společnost MMC jako takovou, ale i pro celé odvětví:

-       První generace: Vytvoření nového pojmu „crossover“ – poprvé v odvětví (koncept „ASX“ z roku 2001*)

-       Druhá generace: Flexibilní globální architektura MMC označovaná jako „Project Global“, určená pro segmenty C/D (2005)

-       Třetí generace: Elektrický pohon MMC typu Plug-in hybrid (Outlander PHEV v roce 2012)

* Studie „ASX“ představená v roce 2001 na autosalonu v Detroitu – předchůdce Outlanderu první generace (v Japonsku „Airtrek“)

Tuto klíčovou roli si Outlander udržel, a tak na podzim 2015 v rámci modelového provedení 2016 představil novou vizuální identitu MMC, označovanou jako „dynamický štít“ (Dynamic Shield).

SUV + elektrický pohon

Neméně strategická je vedoucí úloha modelu Outlander v rámci produktového plánování Mitsubishi Motors, v současnosti i do budoucna.

Společně s uvedením výrazně přepracovaného nového Outlanderu (MY16) přibližně před rokem zahájila MMC novou produktovou ofenzivu na nejbližší období…

… s klíčovým postavením vozů typu SUV (malých, středních i velkých),

… včetně nabídky provedení s pohonem Plug-in hybrid nebo s čistě elektrickým pohonem (v závislosti na konkrétním trhu a modelu),

… s jasně rozpoznatelnou tváří díky markantnímu designovému jazyku,

… s japonským řemeslným zpracováním interiéru i exteriéru na potvrzení staronového důrazu na kvalitu značky, příslušející úspěšné 99leté historii a dědictví Mitsubishi.

  • Vyrobeno více než 300 000 vozů 1. generace (uvedení v Evropě/MME34 na jaře 2003 – v tomto regionu prodáno 45 000 vozů)
  • Vyrobeno více než 600 000 vozů 2. generace (uvedení v Evropě/MME34 počátkem roku 2007 – v tomto regionu prodáno cca 145 000 vozů)
  • Vyrobeno 598 125 vozů 3. generace (do konce srpna 2016), vč. varianty PHEV (uvedení v Evropě/MME34 na podzim 2012)

 

  • Nejdůležitější trojice globálních trhů současné 3. generace modelu Outlander (celkové prodeje do srpna 2016):

-       Evropa (včetně Ruska a Ukrajiny):    260 000 vozů

-       Severní Amerika:                                  82 000 vozů

-       Severní Asie*:                                       65 000 vozů

*Čína, Tchaj-wan a Hongkong

 

  • Nejdůležitější trojice evropských trhů (MME34,  mimo Ruska a Ukrajiny) současné 3. generace modelu Outlander (celkové prodeje do září 2016):

-       Velká Británie:       34 227 vozů

-       Nizozemí:               26 607 vozů

-       Izrael:                     21 602 vozů

redakce Ostrava Online

« zpět do rubriky