Záštitu nad akcí již deklarovala ministerstva nebo vládní agentury. Oslavy 115. výročí Harley-Davidson jsou pro Českou republiku, Středočeský kraj i Prahu poctou, ale také šancí ukázat zahraničním turistům krásy České republiky. Důkazem, že Praha opravdu táhne, jsou informace o prodaných vstupenkách. „Osm měsíců před akcí se prodalo již více než 10 tisíc vstupenek,“ prozrazuje Vavřina a dodává, že se do Prahy chystají návštěvníci z celého světa. „Z předešlých akcí v Římě nebo Barceloně máme ověřeno, že se účastníci oslav do míst později vracejí společně s rodinou nebo dalšími přáteli. Chtějí jim ukázat místa, která projeli na harleyi,“ popisuje chování bonitní turistické skupiny Vavřina.
„Harley-Davidson spojuje lidi po celém světě a přináší jim jak neopakovatelné zážitky z jízdy, tak také životní styl,“ vysvětluje tento fenomén Martin Heřmanský, výkonný ředitel pro strategické rozvíjející se trhy v regionu Evropy, Středního Východu a Afriky. V Česku dokonce stále působí nejstarší klub H-D. To potvrzuje skutečnost, že Češi mají americkou legendární značku opravdu rádi. A nejen Češi. Vstupenky na pražské oslavy v červenci 2018 se prodávají po celém světě.
„Zájem o Prahu a oslavy 115. výročí H-D je takřka po celém světě. Osm měsíců před akcí se prodalo již více než 10 tisíc vstupenek ve 43 zemí světa,“ prozrazuje Jaroslav Vavřina a dodává: „Největší zájem zaznamenáváme z Německa, Velké Británie, Itálie nebo Francie. Ale vstupenky prodáváme třeba i v Austrálii, Mexiku nebo Brazílii.“
Rozpočet plánované akce bez marketingových nákladů se odhaduje na 3 milióny eur a z velké části se na něm podílí centrála společnosti H-D, případně další komerční partneři. „Pro návštěvníky akce se připravuje celá řada doprovodných aktivit, které mají představit vybrané lokality Středočeského kraje ale i další místa v ČR. Vlastní charakter akce totiž vybízí k projížďkám po okolí Prahy. Zároveň to je od účastníků velmi žádané,“ vysvětluje Martin Heřmanský.
Přípravy na plánované oslavy 115. výročí H-D běží již několik let. Jedná se o postupný evoluční proces, který zahrnuje nejen získání důvěry u značky samotné, ověření schopností při pořádání podobných menších akcí, ale i vypracování studie ekonomického přínosu od poradenské společnosti KPMG. „Organizace oslav 115. výročí založení Harley-Davidson v Praze má i dopady na veřejné rozpočty. Celkové příjmy jsou odhadovány mezi 510 – 550 milióny korun,“ vysvětluje Heřmanský a dodává, že profitovat z akce budou jak ubytovatelé a restauratéři, tak i turistická místa ve Středočeském kraji. Průměrná denní útrata návštěvníků se odhaduje ve výši 3 500 až 4 700 korun za osobu.
redakce Ostrava Online